Ιερέας Π. Γκέζος

Κυριακή του ΤΥΦΛΟΥ

Βλέπει τα υλικά αγαθά

όχι σαν κάτι που μπορεί νὰ αρπάξει,

αλλά σαν κάτι που

μπορεί να προσφέρει η να το πράξει.

 

im alt="Περιγραφή: Αποτέλεσμα εικόνας για κυριακη του τυφλου" height="223" src="file:///C:" width="324" /></p> <p> &n"sp;

Ας Τον παρακαλέσουμε, να αποτινάξει από επάνω μας

το βαρύ σκοτάδι των παθών,

που μας βυθίζουν στο ανεξιχνίαστο σκοτάδι.

 

Δεν επιτρέπει στον τυφλό

 η τύφλωσή του να γνωρίσει επαρκώς

                                                ούτε τον κόσμο τον υλικό,

ούτε την εικόνα του Θεού, τον άνθρωπο,

και ευρισκόμενος σ’ αυτή την κατάσταση

           συναντά το Χριστό και του ζητάει το φωτισμό.

Ανταποκρινόμενος ο Χριστός στο αίτημα του τυφλού

τον «ὠμμάτωσε» (τοῦ δώσε μάτια).

«θαύματα ποιῶν ὁ λυτρωτής,

                                        ἰάσατο καὶ τυφλὸν ἐκ γενετῆς,

πηλὸν ἐπιχρίσας καὶ εἰπὼν

 πορεύθητι καὶ νίψαι ἐν τῶ Σιλωάμ,

 ὅπως γνώση μὲ Θεόν,

                         ἐπὶ γῆς βαδίζοντα, σάρκα φορέσαντα,

διὰ σπλάγχνα οἰκτιρμῶν»

(Ωδὴ α’ Κανόνος Κυριακῆς τοῦ Τυφλοῦ).

Και ο τυφλός φωτίζεται τόσο, ώστε όχι μόνο

                        να μπορεί να δει τον κόσμο τον υλικό,

αλλά να μπορεί να αναγνωρίσει

    τον φωτοδότη του σαν του φωτός τον δημιουργό.

Όταν γίνεται λόγος στη λειτουργικὴ ζωὴ

της Εκκλησίας για τελώνες,

               για φαρισαίους, για ασώτους, για πόρνες,

 για παραλύτους, για νομικούς ή για τυφλούς

συνήθως αισθανόμαστε ότι όλα αυτά

αναφέρονται σε κάποιους άλλους

 και ότι ευτυχώς εμείς

                      δεν συμπεριλαμβανόμαστε  σ’ αυτούς.

Όμως η κατάσταση η δική μας, είναι ανάλογη

 και ίσως χειρότερη εκείνης του τυφλού.

 Ο τυφλός είναι σε πλεονεκτικότερη θέση από μας,

γιατί αν και δεν βλέπει αναγνωρίζει

                                                   τη θεότητα του Χριστού.

Πραγματικά, η φυσική όραση

                 δεν μας εξασφαλίζει ουσιαστικό φωτισμό

και με τα σωματικά μάτια ανοικτά

         μπορούμε να  βρισκόμαστε σε σκοτάδι φρικτό,

 σχετικά με τον εαυτό μας,

                              τον κόσμο και το συνάνθρωπο μας.

 Όταν αγγίζει τον άνθρωπο

                               η χάρη του αναστημένου Χριστού

και τον φωτίσει, έτσι ώστε τον εαυτό του να δει,

όπως πραγματικά είναι, ταπεινώνεται,

                                                              γίνεται επιεικής

με τους άλλους και δεν αισθάνεται την ανάγκη

     να ταπεινώσει εκείνους και αυτός να ανυψωθεί.

Τέλος ξέρουμε ότι έχει βεβαιωθεί:

                «ὅταν πάντας ἀνθρώπους καλοὺς θεωρῆ,

 καὶ οὐ φαίνηταί τις αὐτῶ ἀκάθαρτος

      καὶ βέβηλος» όπως  ο Ισαὰκ ο Σύρος ομολογεί.

 Όταν ο άνθρωπος,

                        απ’ τον αναστημένο Χριστό, ζητήσει

να θεραπεύσει την τύφλωση του και να τον φωτίσει,

τότε βλέπει,

                 του υλικού κόσμου, την πραγματική φύση.

Βλέπει τα υλικά αγαθά

                           όχι σαν κάτι που μπορεί νὰ αρπάξει,

αλλά σαν κάτι που

                           μπορεί να προσφέρει η να το πράξει.

Βλέπει έναν όμορφο άνθρωπο όχι

                          σαν αντικείμενο με τον οποίο μπορεί,

μια δική του επιθυμία, να ικανοποιήσει,

αλλά τον κοιτάει όλο και

                              με πιο πολύ έκσταση και αναζητεί

τὸ ασύγκριτα ωραιότερο πρόσωπο

Εκείνου που τον έχει δημιουργήσει. Να, λοιπόν,

                   γιατί το λειτουργικό κλίμα της Κυριακής

του Τυφλού θέλει να παρουσιάσει

                    τη δική μας τύφλωση πολύ πιο σοβαρή

από εκείνη του τυφλού της ευαγγελικής περικοπής.

Να γιατὶ λέει ο υμνωδός

«τοὺς νοερούς μου ὀφθαλμούς,

            πεπηρωμένους Κύριε, ἐκ ζοφερᾶς ἁμαρτίας,

σὺ φωταγώγησον, ἐνθείς,

          οἰκτίρμον τὴν ταπείνωσιν, καὶ τοῖς μετανοίας

καθάρας με δάκρυσιν»,

           στο Εξαποστειλάριον της Θείας Λειτουργίας.

(Ἐξαποστειλάριον Τετάρτης προ τῆς Αναλήψεως.)

Όμως ο τυφλός ζητάει από το Χριστό

                να θεραπεύσει τη σωματική του τύφλωση

και ο υμνωδός του ζητάει να του θεραπεύσει

                               την τύφλωση του την πνευματική,

γιατὶ και οι δύο βρίσκονται σ’ ένα

αρκετά προχωρημένο επίπεδο, στο οποίο

                  ίσως εμείς δεν έχουμε ακόμη φτάσει εκεί .

Γι’ αυτό εμείς ίσως δεν μπορούμε να ζητήσουμε

απ’ τον αναστημένο Χριστό να θεραπεύσει

την τύφλωση μας,

                   αλλά να μάς βοηθήσει να διαπιστώσουμε

ότι είμαστε τυφλοί. Μακάρι, αγαπημένοι αδελφοί,

 και τα δικά μας μάτια ν’ ανοίξουν,

                            τον υπέροχο Ευεργέτη μας να δούμε

 και όσο ζούμε λατρευτικά να Τον προσκυνούμε.

 

                 ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΓΛΥΦΑΔΑΣ, ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ, ΒΟΥΛΑΣ, ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ & ΒΑΡΗΣ

________

                                                    ΙΕΡΟΣ   ΝΑΟΣ                                                         ΠΡΟΦΗΤΟΥ  ΗΛΙΟΥ  ΚΟΡΜΠΙ  ΒΑΡΗΣ

                                                                 Προφήτου Ἠλίου 7, ΤΚ. 16672, Κόρμπι Βάρης.                                                                                                                   Τηλ: 210 9655370                                                                                        site: http://www.profitilia-kormpivari.gr  e-mail : profhthshliaskormpivaris@gmail.com


ΓΙΑΝΝΕΝΑ – ΖΑΓΟΡΟΧΩΡΙΑ – ΜΕΤΣΟΒΟ-ΚΟΝΙΤΣΑ

4ΗΜΕΡΗ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ

17 – 20 ΙΟΥΝΙΟΥ 2024

Καλπάκι , Κόνιτσα ( σπίτι Αγίου Παισίου ) , Μονή    Μολυβδοσκέπαστης, Μονοδένδρι , Φαράγγι του Βίκου  , Λίμνη Παμβώτιδα , Κάστρο )

Παραμονή στο GrandSerajHotel ( το στολίδι των Ιωαννίνων)

ΔΕΥΤΕΡΑ 17 ΙΟΥΝΙΟΥ 2024

 Αναχώρηση από το Κόρμπι ( Πηγάδι )  το πρωί 07:00  και με ενδιάμεσες στάσεις καθοδόν. προσκύνημα στην Ιερά Μονή Δουραχάνη. Άφιξη στην πόλη των Ιωαννίνων. Τακτοποίηση στο Ξενοδοχείο μας , ξεκούραση και χρόνος ελεύθερος για την πρώτη μας γνωριμία με την πόλη. Διανυκτέρευση.

ΤΡΙΤΗ 18 ΙΟΥΝΙΟΥ 2024

    Πρωινό στο ξενοδοχείο. Ο ορεινός όγκος της Πίνδου , ένα φυσικό σκηνοθετικό μεγαλείο απλώνεται επιβλητικά μπροστά μας. Στο ξακουστό Καλπάκι θα επισκεφθούμε το πολεμικό Μουσείο, θα ενημερωθούμε με προβολή σλάιτς για την βαριά ιστορία της περιοχής στο ΟΧΙ του 1940 και θα θαυμάσουμε τα μοναδικά εκθέματα. Συνεχίζουμε για την αμφιθεατρική Κόνιτσα , η οποία σκαρφαλωμένη στη πλαγιά του λόφου κάτω από το βουνό Τραπεζίτσα και δίπλα στον Αώο ποταμό , σφύζει από ζωή και ομορφιά. Παραμονή , επίσκεψη , προσκύνημα στο σπίτι του Αγίου Παισίου .   Στο  γνωστό Μονοδένδρι ,  θα δούμε από ψηλά το φαράγγι του Βίκου , το βαθύτερο του κόσμου. Προαιρετική επίσκεψη στο εκκλησάκι της Αγίας Παρασκευής.  Χρόνος ελεύθερος για το προαιρετικό μας γεύμα  στα ταβερνάκια και βόλτα στα πλακόστρωτα δρομάκια για να δούμε τα αρχοντικά και τα πανέμορφα παραδοσιακά κτίρια Ηπειρώτικης αρχιτεκτονικής. Επιστροφή στο ξενοδοχείο, διανυκτέρευση.

ΤΕΤΑΡΤΗ 19 ΙΟΥΝΙΟΥ 2024

Μετά το πρωινό μας , αναχώρηση για το προσκύνημά μας στην υπέροχη Μονή Μολυβδοσκέπαστης . Ακοίμητος φρουρός της Ορθοδοξίας , δίπλα στα Ελληνοαλβανικά σύνορα . Χτίστηκε το 670 μ.χ και σκεπάστηκε με μολυβένιες πλάκες. Παραμονή , προσκύνημα , ενημέρωση. Στην συνέχεια αναχωρούμε για τον  μώλο από όπου θα περάσουμε απέναντι στο γραφικό  νησάκι της Κυρά Φροσύνης με βαρκάκια ( ατομικά έξοδα ). Περίπατος στον γραφικότατο οικισμό και χρόνος ελεύθερος για το προαιρετικό μας γεύμα στα ταβερνάκια του νησιού. Για όσους δεν ακολουθήσουν , προτείνουμε επίσκεψη στο Κάστρο που κτίστηκε στα χρόνια του Ιουστινιανού και ήταν το διοικητικό κέντρο όλης της περιφέρειας των Ιωαννίνων την εποχή του Αλή Πασά.  Επιστροφή στο ξενοδοχείο , διανυκτέρευση.

ΠΕΜΠΤΗ 20 ΙΟΥΝΙΟΥ 2024

Μετά το πρωινό μας αναχωρούμε από τα Γιάννινα μέσω της Εγνατίας Οδού για το πανέμορφο και γραφικό Μέτσοβο κτισμένο σε υψόμετρο 1.200 μέτρων. Επίσκεψη στην εκκλησία της Αγίας Παρασκευής και χρόνος ελεύθερος στην πλατεία του χωριού για το προαιρετικό μας γεύμα και αγορές από τα παραδοσιακά μαγαζάκια. Τέλος επιστροφή στο Κόρμπι αργά το απόγευμα με ενδιάμεσες στάσεις καθοδόν.

Τιμή ατόμου σε δίκλινο δωμάτιο :   275 ευρώ

Τιμή ατόμου σε τρίκλινο δωμάτιο :  250 ευρώ

Μονόκλινο δωμάτιο     :                 385     ευρώ

Προκαταβολή μέχρι 29/2/2024 100 ευρώ για δίκλινο/τρίκλινο  και 150 ευρώ για μονόκλινο

Eξόφληση μέχρι 31/5/2024 τα υπόλοιπα 150 ευρώ για δίκλινο, 175 ευρώ τρίκλινο  και 235 για μονόκλινο

Περιλαμβάνονται : Μεταφορές , περιηγήσεις όπως αναφέρονται στο αναλυτικό πρόγραμμα, 3 διανυκτερεύσεις στο ξενοδοχείο GRANDSERAJ 5*   με πρωινό  μπουφέ καθημερινά , διόδια διαδρομής.

Δεν Περιλαμβάνονται : Είσοδοι σε Μουσεία και αρχαιολογικούς Χώρους , ότι αναφέρεται ως προαιρετικό ,   φόρος διαμονής ( 10 ευρώ ανά δωμάτιο ανά διανυκτέρευση) που  βάσει νόμου καταβάλλεται από τον πελάτη απευθείας στο ξενοδοχείο    και ότι ρητά δεν αναφέρεται στο πρόγραμμα.