Ιερέας Π. Γκέζος

Κυριακή του ΤΥΦΛΟΥ

Βλέπει τα υλικά αγαθά

όχι σαν κάτι που μπορεί νὰ αρπάξει,

αλλά σαν κάτι που

μπορεί να προσφέρει η να το πράξει.

 

im alt="Περιγραφή: Αποτέλεσμα εικόνας για κυριακη του τυφλου" height="223" src="file:///C:" width="324" /></p> <p> &n"sp;

Ας Τον παρακαλέσουμε, να αποτινάξει από επάνω μας

το βαρύ σκοτάδι των παθών,

που μας βυθίζουν στο ανεξιχνίαστο σκοτάδι.

 

Δεν επιτρέπει στον τυφλό

 η τύφλωσή του να γνωρίσει επαρκώς

                                                ούτε τον κόσμο τον υλικό,

ούτε την εικόνα του Θεού, τον άνθρωπο,

και ευρισκόμενος σ’ αυτή την κατάσταση

           συναντά το Χριστό και του ζητάει το φωτισμό.

Ανταποκρινόμενος ο Χριστός στο αίτημα του τυφλού

τον «ὠμμάτωσε» (τοῦ δώσε μάτια).

«θαύματα ποιῶν ὁ λυτρωτής,

                                        ἰάσατο καὶ τυφλὸν ἐκ γενετῆς,

πηλὸν ἐπιχρίσας καὶ εἰπὼν

 πορεύθητι καὶ νίψαι ἐν τῶ Σιλωάμ,

 ὅπως γνώση μὲ Θεόν,

                         ἐπὶ γῆς βαδίζοντα, σάρκα φορέσαντα,

διὰ σπλάγχνα οἰκτιρμῶν»

(Ωδὴ α’ Κανόνος Κυριακῆς τοῦ Τυφλοῦ).

Και ο τυφλός φωτίζεται τόσο, ώστε όχι μόνο

                        να μπορεί να δει τον κόσμο τον υλικό,

αλλά να μπορεί να αναγνωρίσει

    τον φωτοδότη του σαν του φωτός τον δημιουργό.

Όταν γίνεται λόγος στη λειτουργικὴ ζωὴ

της Εκκλησίας για τελώνες,

               για φαρισαίους, για ασώτους, για πόρνες,

 για παραλύτους, για νομικούς ή για τυφλούς

συνήθως αισθανόμαστε ότι όλα αυτά

αναφέρονται σε κάποιους άλλους

 και ότι ευτυχώς εμείς

                      δεν συμπεριλαμβανόμαστε  σ’ αυτούς.

Όμως η κατάσταση η δική μας, είναι ανάλογη

 και ίσως χειρότερη εκείνης του τυφλού.

 Ο τυφλός είναι σε πλεονεκτικότερη θέση από μας,

γιατί αν και δεν βλέπει αναγνωρίζει

                                                   τη θεότητα του Χριστού.

Πραγματικά, η φυσική όραση

                 δεν μας εξασφαλίζει ουσιαστικό φωτισμό

και με τα σωματικά μάτια ανοικτά

         μπορούμε να  βρισκόμαστε σε σκοτάδι φρικτό,

 σχετικά με τον εαυτό μας,

                              τον κόσμο και το συνάνθρωπο μας.

 Όταν αγγίζει τον άνθρωπο

                               η χάρη του αναστημένου Χριστού

και τον φωτίσει, έτσι ώστε τον εαυτό του να δει,

όπως πραγματικά είναι, ταπεινώνεται,

                                                              γίνεται επιεικής

με τους άλλους και δεν αισθάνεται την ανάγκη

     να ταπεινώσει εκείνους και αυτός να ανυψωθεί.

Τέλος ξέρουμε ότι έχει βεβαιωθεί:

                «ὅταν πάντας ἀνθρώπους καλοὺς θεωρῆ,

 καὶ οὐ φαίνηταί τις αὐτῶ ἀκάθαρτος

      καὶ βέβηλος» όπως  ο Ισαὰκ ο Σύρος ομολογεί.

 Όταν ο άνθρωπος,

                        απ’ τον αναστημένο Χριστό, ζητήσει

να θεραπεύσει την τύφλωση του και να τον φωτίσει,

τότε βλέπει,

                 του υλικού κόσμου, την πραγματική φύση.

Βλέπει τα υλικά αγαθά

                           όχι σαν κάτι που μπορεί νὰ αρπάξει,

αλλά σαν κάτι που

                           μπορεί να προσφέρει η να το πράξει.

Βλέπει έναν όμορφο άνθρωπο όχι

                          σαν αντικείμενο με τον οποίο μπορεί,

μια δική του επιθυμία, να ικανοποιήσει,

αλλά τον κοιτάει όλο και

                              με πιο πολύ έκσταση και αναζητεί

τὸ ασύγκριτα ωραιότερο πρόσωπο

Εκείνου που τον έχει δημιουργήσει. Να, λοιπόν,

                   γιατί το λειτουργικό κλίμα της Κυριακής

του Τυφλού θέλει να παρουσιάσει

                    τη δική μας τύφλωση πολύ πιο σοβαρή

από εκείνη του τυφλού της ευαγγελικής περικοπής.

Να γιατὶ λέει ο υμνωδός

«τοὺς νοερούς μου ὀφθαλμούς,

            πεπηρωμένους Κύριε, ἐκ ζοφερᾶς ἁμαρτίας,

σὺ φωταγώγησον, ἐνθείς,

          οἰκτίρμον τὴν ταπείνωσιν, καὶ τοῖς μετανοίας

καθάρας με δάκρυσιν»,

           στο Εξαποστειλάριον της Θείας Λειτουργίας.

(Ἐξαποστειλάριον Τετάρτης προ τῆς Αναλήψεως.)

Όμως ο τυφλός ζητάει από το Χριστό

                να θεραπεύσει τη σωματική του τύφλωση

και ο υμνωδός του ζητάει να του θεραπεύσει

                               την τύφλωση του την πνευματική,

γιατὶ και οι δύο βρίσκονται σ’ ένα

αρκετά προχωρημένο επίπεδο, στο οποίο

                  ίσως εμείς δεν έχουμε ακόμη φτάσει εκεί .

Γι’ αυτό εμείς ίσως δεν μπορούμε να ζητήσουμε

απ’ τον αναστημένο Χριστό να θεραπεύσει

την τύφλωση μας,

                   αλλά να μάς βοηθήσει να διαπιστώσουμε

ότι είμαστε τυφλοί. Μακάρι, αγαπημένοι αδελφοί,

 και τα δικά μας μάτια ν’ ανοίξουν,

                            τον υπέροχο Ευεργέτη μας να δούμε

 και όσο ζούμε λατρευτικά να Τον προσκυνούμε.

                      ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΓΛΥΦΑΔΑΣ, ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ, ΒΟΥΛΑΣ, ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ & ΒΑΡΗΣ

________

                                                     ΙΕΡΟΣ   ΝΑΟΣ                                                              ΠΡΟΦΗΤΟΥ  ΗΛΙΟΥ  ΚΟΡΜΠΙ  ΒΑΡΗΣ


                                                               Προφήτου Ἠλίου 7, ΤΚ. 16672, Κόρμπι Βάρης.                                                                                                    Τηλ: 210 9655370                                                                 site: http://www.profitilia-kormpivari.gr  email : profhthshliaskormpivaris@gmail.com

ΤΡΙΗΜΕΡΗ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑΤΙΚΗ  ΕΚΔΡΟΜΗ

ΣΤΗ ΝΗΣΟ ΖΑΚΥΝΘΟ




11 – 13 ΜΑΡΤΙΟΥ 2024

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΔΕΥΤΕΡΑ 11 ΜΑΡΤΙΟΥ 2024

 Αναχώρηση  νωρίς το πρωί   από το Πηγάδι στο Κόρμπι   και με ενδιάμεση στάση καθοδόν, άφιξη στο Λιμάνι της Κυλλήνης.  Επιβίβαση στο Ferry – Boat , άμεση αναχώρηση  και άφιξη στη Ζάκυνθο. Τακτοποίηση στο θαυμάσιο ξενοδοχείο μας DIANAHOTEL 4*( κεντρικό/ στην Πλατεία Αγίου Μάρκου στην πόλη της Ζακύνθου ), χρόνος ελεύθερος για φαγητό και ξεκούραση. Το απόγευμα θα έχουμε την πρώτη μας γνωριμία με το νησί , με το προσκύνημά μας στον Άγιο Διονύσιο. Στην συνέχεια θα επισκεφθούμε τον Λόφο του Στράνη , εκεί όπου ο Διονύσιος Σολωμός εμπνεύστηκε τον ύμνο στην ελευθερία. Αναχώρηση για το πανέμορφο προάστιο Μπόχαλη με την πανοραμική θέα ολόκληρης της πόλης της Ζακύνθου όπου θα επισκεφθούμε τον Ναό της Χρυσοπηγής. Επιστροφή στο ξενοδοχείο, Δείπνο  διανυκτέρευση.

ΤΡΙΤΗ 12 ΜΑΡΤΙΟΥ 2024

 Πρωινό στο ξενοδοχείο και αναχώρηση για το χωριό Μαχαιράδος  όπου θα επισκεφθούμε τον Ναό της Αγίας Μαύρας. Στη συνέχεια αναχώρηση για τα χωριά Αγ. Λέων , Έξω Χώρα , Μαριές , Αναφωνήτρια. Στάση για να επισκεφθούμε την Ιερά Μονή , εκεί όπου είχε μονάσει ο Άγιος Διονύσιος. Στη συνέχεια αναχώρηση για τον Άγιο Γεώργιο των Γκρεμνών   ( εάν είναι εφικτό ) , όπου θα δούμε το ωραιότερο τοπίο της Ελλάδας , το Ναυάγιο και την θαυμάσια παραλία του. Στάση στις Βολίμες για να προμηθευτούμε κρασί , μέλι και άλλα παραδοσιακά προϊόντα. Στην παραλία του Αγίου Νικολάου θα έχουμε χρόνο ελεύθερο για το προαιρετικό μας γεύμα και προαιρετική κρουαζιέρα (αν επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες) στις Γαλάζιες Σπηλιές και στο Ναυάγιο.  Επιστροφή στο ξενοδοχείο , διανυκτέρευση!

ΤΕΤΑΡΤΗ 13 ΜΑΡΤΙΟΥ 2024

Πρωινό στο ξενοδοχείο  και χρόνος ελεύθερος στην πόλη της Ζακύνθου  για τα τελευταία σας ψώνια. Επιβίβαση στο Ferry – Boat, αναχώρηση για την Κυλλήνη. Πορεία επιστροφής με ενδιάμεσες στάσεις και άφιξη στο Κόρμπι , αργά το απόγευμα.

Τιμή ατόμου σε δίκλινο/τρίκλινο δωμάτιο : 190 ευρώ

Μονόκλινο δωμάτιο     :                                    225  ευρώ

Προκαταβολή μέχρι 31/12/2023 100 ευρώ για δίκλινο/τρίκλινο  και 125 για μονόκλινο

Και εξόφληση μέχρι 11/2/2024 τα υπόλοιπα 90 ευρώ για δίκλινο/τρίκλινο  και 100 για μονόκλινο

Περιλαμβάνονται : Μεταφορές , περιηγήσεις όπως αναφέρονται στο αναλυτικό πρόγραμμα, ακτοπλοϊκά εισιτήρια οικονομικής θέσης Κυλλήνη – Ζάκυνθος – Κυλλήνη ,  2 διανυκτερεύσεις στο ξενοδοχείο DIANA   με πρωινό  ημερησίως   , διόδια διαδρομής .

Δεν Περιλαμβάνονται Είσοδοι σε Μουσεία και αρχαιολογικούς Χώρους , ότι αναφέρεται ως προαιρετικό , ο φόρος διανυκτέρευσης ( 3 ευρώ το δωμάτιο ημερησίως )   και ότι ρητά δεν αναφέρεται στο πρόγραμμα.

Η ΕΚΔΡΟΜΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕΣΩ ΤΟΥ  ΓΕΝΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ «ΑΕΙ  ΤΑΞΙΔΕΥΕΙΝ»

ΗΦΑΙΣΤΟΥ 6 – 8 , ΒΑΡΗ TEL: 210 – 8975304 – FAX : 210 – 8975382

                                                            Εκ του Ιερού Ναού