Κυριακάτικα Κυρήγματα

Ιερέας Π. Γκέζος

Κυριακή του Θώμα.

 

Ο Χριστός ζητάει απ’ όλους

να μην αρκεσθούν να Τον συναντήσουν

στο επίπεδο των αισθήσεων,

                               αλλά να προχωρήσουν

 στην ουσιαστικότερη συνάντηση,

που γίνεται στο χώρο της καρδιάς

                               και να Τον αγαπήσουν.

 

Περιγραφή: https://cdn.sansimera.gr/media/photos/main/Kyriaki_tou_Thoma.jpg

 

«Ὁ Κύριός μου καί ὁ Θεός μου»!

 

Η ζωή μας, παρά τις διακηρύξεις πίστεως που κάνουμε,

δείχνει αδιάψευστα την απιστία μας.

        Διατηρούμε την πίστη μας στην πρόνοια του Θεού,

αλλά το βάρος που δίνουμε

                              στους τραπεζικούς μας  λογαριασμούς,

στα χρήματα και στα κτήματα μας,

είναι μια αδιάψευστη απόδειξη της ειδωλολατρίας μας.

Ο Χριστός δεν επιπλήττει το Θωμά

                               γιατί ζητάει να τον συναντήσει ο ίδιος,

αλλά γιατί διαλέγει το πιο χαμηλό δυνατό επίπεδο

                συναντήσεως, δηλαδή εκείνο των αισθήσεων.

Όμως, ο Χριστός ανταποκρίνεται

                στην ανάγκη του κάθε ανθρώπου,

        είναι πρόθυμος να κατεβεί και να τον συναντήσει

στο επίπεδο που εκείνος βρίσκεται. Ο Χριστός δέχεται

να δείξει το πρόσωπο του στο Ζακχαίο,

                                                                  δέχεται να αγγίξει

το ιμάτιο του η Χαναναία, δέχεται να πει

σωτήριο λόγο για τον εκατόνταρχο, δέχεται ακόμη

                       και η αμαρτωλή, τα πόδια του, να φιλήσει.

Ζητάει απ’ όλους να μην αρκεσθούν

                                                        να Τον συναντήσουν

   στο επίπεδο των αισθήσεων,  αλλά να προχωρήσουν

στην ουσιαστικότερη συνάντηση, που γίνεται

                 στο χώρο της καρδιάς και να Τον αγαπήσουν.

 Η ολιγοπιστία,

             ανεξαρτήτως του ψυχολογικού της υπόβαθρου

ή της πνευματικής ρηχότητας, καιροφυλακτεί

να εισχωρήσει στην καρδιά μας,

                              στο κάθε βήμα της ζωής μας,

        εάν δεν παραμείνουμε άγρυπνοι  και προσεκτικοί.

Στην παρουσία της κάποιες φορές

είναι δε τόσο λεπτή,

                           που κανείς δεν μπορεί να το φανταστεί.

 Βεβαίως, σε καθαρό θεωρητικό επίπεδο,

                                                            ένας πιστός αδυνατεί

να τρέφει μέσα στην καρδιά του

                                          τον πειρασμό της ολιγοπιστίας.

Η ιστορική αρχή της απιστίας

           του απ. Θωμά βρίσκεται  στην δική του απουσία

από τη σύναξη των Μαθητών του Χριστού, που ήταν

στην πραγματικότητα σύναξη της πρώτης Εκκλησίας.

Του απ. Θωμά η απουσία,

 η αποκοπή του από τους αδελφούς του,

         τον άφησε εκτεθειμένο στο πνεύμα της απιστίας

και της αμφιβολίας.

  Φέρνοντας τα πράγματα στην εποχή μας, μπορούμε

να πούμε ότι

                    ο απ. Θωμάς απουσίασε από την Εκκλησία.

Απουσίασε από τη σύναξη των πιστών.

Γι’ αυτό συνέβη σ’ αυτόν

                            ό, τι συμβαίνει σε κείνους πού, αναίτια,

απουσιάζουν από

                        την ευχαριστιακή σύναξη της Εκκλησίας.

και στερούν τον εαυτό τους από

                           την πραγματική του Χριστού παρουσία.

Διότι ο Χριστός σε κάθε Θ. Λειτουργία

εισέρχεται μυστηριακά “των θυρών κεκλεισμένων”.

    Ο απ. Θωμάς μακριά  από τη σύναξη των μαθητών,

στερήθηκε του Χριστού την παρουσία

                            και έμεινε πνιγμένος στις αγωνίες του,

στην  αμφιβολία.

Το ίδιο συμβαίνει με όσους ζουν μια “χριστιανική” ζωή

που δεν έχει οργανική σχέση

                             με τη σύναξη των πιστών, την Ενορία

και τη Θ. Ευχαριστία.

      Έχουμε την ευθύνη της πνευματικής μας πορείας.

Η σύνδεσή μας με την ενοριακή μας

κοινότητα  και κυρίως η συμμετοχή μας

                                       στη σύναξη της Θ. Ευχαριστίας,

μας δίνουν την δυνατότητα

                                        να συνδεθούμε με ανθρώπους,

που μπορούν να μας ελκύσουν

                                          στα βαθύτερα και υψηλότερα

της ευαγγελικής ζωής

                       και να μας καταστήσουν απρόσβλητους

από όλους τους λογισμούς της αμφιβολίας

και της απιστίας.

                      Ας αναζητήσουμε τον αναστάντα Χριστό

και ας τον δοξολογήσουμε με ύμνους

«οὐ βλεφάροις ἰδόντες»

                             «ἀλλὰ καρδίας πόθω πεπιστευκότες»

 

(Κανόνας  Κυρ. Θωμᾶ, Ωδὶ θ’).

 

Ιερέας Π. Γκέζος

Κυριακή του ΠΑΣΧΑ

 

Ο Χριστός αναστήθηκε, και φανέρωσε θριαμβευτικά

 ότι αυτός είναι ο νικητής του θανάτου,

                                     του διαβόλου και της φθοράς,

 ο αιώνιος κυρίαρχος και παντοδύναμος Θεός,

          το Α και Ω, η αρχή και το τέλος, το αιώνιο Φως.

 

 

Χ Ρ Ι Σ Τ Ο Σ     Α Ν Ε Σ Τ Η

 

Το βάπτισμα είναι η αρχή και η δραματοποίηση αυτής

της θανατοαναστάσιμης διαδικασίας

        που πρέπει να κυριαρχεί στου χριστιανού τη ζωή.

Κάθε μέρα πρέπει να θάβουμε τον εγωισμό μας

και να ξεπεταγόμαστε από τον τάφο ανανεωμένοι,

 με την αγάπη για το Χριστό μας.

Κάθε μέρα θα πρέπει να τη βλέπουμε

σαν την πρώτη και την τελευταία μέρα της ζωής μας.

Αλλά πολύ συχνά αντί να θάψουμε

τον παλαιό άνθρωπο θάβουμε Εκείνον

που θα αναστήσει τον νέο και θα σώσει την ψυχή μας.

Όταν νεκρωθεί μέσα μας η αγάπη

και δεν μπορούμε να αγαπάμε το Θεό και

τον συνάνθρωπο πραγματικά τότε αδειάζει η ζωή μας

όσο κι αν προσπαθήσουμε

                                   να τη γεμίσουμε με υλικά αγαθά

και αναζητούμε γκουρού, εξορκιστές

                                  μήπως κάποιος μας έκαμε μαγικά.

Ο Χριστός αναστήθηκε! Δεν ήταν δυνατόν να κρατηθεί

μέσα στην εξουσία της φθοράς ο αρχηγός της ζωής.

    Ο Χριστός αναστήθηκε, και φανέρωσε θριαμβευτικά

 ότι αυτός είναι ο νικητής του θανάτου,

                                         του διαβόλου και της φθοράς,

 ο αιώνιος κυρίαρχος και παντοδύναμος Θεός,

              το Α και Ω, η αρχή και το τέλος, το αιώνιο Φως.

            Αυτός είναι, της ζωής και της αθανασίας, η πηγή.

 Η δική του Ανάσταση έγινε ο πρόδρομος

                  της δικής μας αναστάσεωςστην αληθινή ζωή.

Το «Χριστός ανέστη»,

                              αγαπητοί μου, πού ακούσαμε σήμερα,

 είναι ή περίληψης αλλά και

                             του χριστιανικού κηρύγματος ή ουσία.

Το «Χριστός ανέστη» είναι βράχος ακλόνητος,

   επάνω στον όποιο είναι κτισμένη ή αγία μας Εκκλησία.

Το «Χριστός ανέστη»  είναι μία αλήθεια ιστορική.

                Το «Χριστός ανέστη», σαν αστραπή και βροντή,

 κηρύττει ό απόστολος Παύλος,

            στο βορρά και νότο, στη δύσι, και στην ανατολή.

Εφ' όσον επάνω στον πλανήτη μας

θα υπάρχει έστω και ένας

                               ζωντανός Χριστιανός, θα φτάνει αυτός

ο ένας και μόνος του ν' απόδειξη,

              ότι στις καρδιές μας ζει και βασιλεύει ό Χριστός

και εις τους αιώνας των αιώνων θα ζήσει.

Αν δεν Τον ακολουθήσαμε στη χθεσινή ταφή

         και ανάσταση, ας Τον ακολουθήσομε στη σημερινή,

αλλ’ μην το αναβάλουμε για την αυριανή

         γιατί ας μην ξεχνάμε κάθε ευκαιρία είναι μοναδική

και ανεπανάληπτη και δεν ξέρουμε

                            ποιά θα είναι η ευκαιρία μας η στερνή.

 

 

 

Οκταήμερη Προσκυνηματική Εκδρομή στην Ιταλία 19/6-26/6/2020 με τον Προφήτη Ηλία Κόρμπι Βάρης.

 

ΙΕΡΑ   ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ   ΓΛΥΦΑΔΑΣE.B.B. &B.
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΡΟΦΗΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΚΟΡΜΠΙ ΒΑΡΗΣ 
Προφήτη Ηλία 10, 16672 Κόρμπι Βάρης, τηλ. 210-9655370,fax2109655371,
ΟκταήμερηΠροσκυνηματική  Εκδρομήστην Ιταλία
(Πάντοβα, Βενετία, Φλωρεντία, Πίζα, Σιένα, Ρώμη).
Αναχώρηση  19/06/2020 - Επιστροφή  26/06/2020
Τιμή: 650€ Για την οριστική κράτηση, απαιτείται προκαταβολή 150euro/άτομο μέχρι 26/4/2020.
Εξόφληση μέχρι 6/6/2020
 
Ενδεικτικό Πρόγραμμα Εκδομής:
 
   1η  μέρα: ΑΘΗΝΑ (ΘΕΣ/ΝΙΚΗ) – ΠΑΤΡΑ (ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ) –  ΕΝ ΠΛΩ
Συγκέντρωση και αναχώρηση για το λιμάνι της Πάτρας/Ηγουμενίτσας. Επιβίβαση στο πλοίο, τακτοποίηση στις καμπίνες και απόπλους για το λιμάνι της Ανακόνα. Διανυκτέρευση εν πλω.
2η μέρα: ΑΝΚΌΝΑ – ΠΑΝΤΟΒΑ
Άφιξη στο λιμάνι της Ανκόνα και αναχώρηση για την Πάντοβα. Άφιξη αργά το απόγευμα. Μεταφορά και τακτοποίηση στι ξενοδοχείο. Διανυκτέρευση.
3η μέρα: ΠΑΝΤΟΒΑ -  ΒΕΝΕΤΙΑ  – ΜΟΝΤΕΚΑΤΙΝΙ ΤΕΡΜΕ
Πρωινό στο ξενοδοχείο. Αναχώρηση για την Βενετίας  στην  πιο ρομαντική πόλη του κόσμου και πανοραμική περιήγηση.  Από το Τρονκέτο, μεταφορά εξ ιδίων με βαπορέτο στην περιοχή Καστέλλο, όπου βρίσκεται η ορθόδοξη εκκλησία του Αγίου Γεωργίου των Ελλήνων και το Βυζαντινό Ινστιτούτο. Περνώντας από γραφικές γέφυρες και στενά σοκάκια, θα δούμε το επιβλητικό Παλάτσο των Δόγηδων, μια φαντασμαγορία από ροζ και λευκό μάρμαρο σε βενετσιάνικο-γοτθικό στιλ, και θα καταλήξουμε στην Πλατεία του Αγίου Μάρκου, «το ωραιότερο σαλόνι της Ευρώπης», όπως το χαρακτήρισε ο Ναπολέοντας. Εδώ βρίσκεται ο περίφημος Καθεδρικός του Αγίου Μάρκου, αριστούργημα βυζαντινής αρχιτεκτονικής, με εντυπωσιακά ψηφιδωτά, το καμπαναριό του (Καμπανίλε), ο Πύργος του Ρολογιού, η Μαρκιανή Βιβλιοθήκη και το περίφημο Μουσείο Καρέρ. Τέλος, θα επισκεφθούμε ένα από τα λίγα εργαστήρια κατασκευής Murano. Χρόνος ελεύθερος και το απόγευμα μεταφορά και τακτοποίηση στο ξενοδοχείο μας στο Μοντεκατίνι Τέρμε. Δείπνο και διανυκτέρευση.
4η μέρα: ΜΟΝΤΕΚΑΤΙΝΙ – ΦΛΩΡΕΝΤΙΑ
Πρωινό στο ξενοδοχείο και αναχώρηση για τη Φλωρεντία, τη γενέτειρα της ιταλικής Αναγέννησης, πόλη της τέχνης και της αισθητικής, που έχει ανακηρυχτεί Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO. Στην πανοραμική μας περιήγηση, θα δούμε την Πιάτσα Σαν Τζιοβάνι με το Βαπτιστήριο του Αγίου Ιωάννη και τον αναγεννησιακό Καθεδρικό Ναό, τη Σάντα Μαρία Ντελ Φιόρε, με τον περίφημο τρούλο του Μπρουνελέσκι. Συνεχίζοντας, θα κατέβουμε ως την Πιάτσα ντε λα Σινιορία, που στολίζει το σιντριβάνι του Ποσειδώνα και αντίγραφο του αγάλματος του Δαβίδ του Μιχαήλ Άγγελου. Εδώ βρίσκεται το Παλάτσο Βέκιο, που στεγάζει σήμερα το Δημαρχείο της πόλης, και η Λότζα με αγάλματα σπουδαίων Φλωρεντίνων γλυπτών. Συνεχίζουμε για την περίφημη Πινακοθήκη Ουφίτσι, (εξωτερική επίσκεψη) την ξακουστή και πολυφωτογραφημένη γέφυρα Πόντε Βέκιο με τα αμέτρητα κοσμηματοπωλεία, και την Πιάτσα Ρεπούμπλικα, μία από τις κεντρικότερες πλατείες της Φλωρεντίας, με τη χαρακτηριστική αψίδα Αρκόνε και τα ιστορικά καφέ Gilli και Paszkowski. Χρόνος ελεύθερος για επίσκεψη στην αγορά του Σαν Λορέντζο ή επίσκεψη στο Παλάτσο Πίττι, την πολυτελή κατοικία των Μεδίκων. Επιστροφή αργά το απόγευμα στο ξενοδοχείο. Δείπνο και διανυκτέρευση.
5η μέρα: ΜΟΝΤΕΚΑΤΙΝΙ – ΠΙΖΑ – ΣΙΕΝΑ - ΡΩΜΗ
Πρωινό στο ξενοδοχείο και αναχώρηση για την ιστορική πόλη της Πίζας με τα μεσαιωνικά τείχη και τον ξακουστό Κεκλιμένο Πύργο της, καμπαναριό του Καθεδρικού Ναού της πόλης, που βρίσκονται μέσα στο «Πεδίο των Θαυμάτων», μαζί με το Βαπτιστήριο και το μνημειακό κοιμητήριο Κάμπο Σάντο. Επόμενη επίσκεψη η μεσαιωνική Σιένα. Έντεκα δρόμοι οδηγούν στην πανέμορφη κεντρική πλατεία Πιάτσα ντελ Κάμπο, όπου δεσπόζει το μεσαιωνικό Δημαρχείο. Στην περιήγησή μας στα γραφικά καλντερίμια της πόλης, θα θαυμάσουμε τα μεσαιωνικά αρχοντικά, τις εκκλησιές και τον Καθεδρικό Ναό, αφιερωμένο στην Κοίμηση της Θεοτόκου, ο οποίος θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα έργα τέχνης σε ολόκληρη την Ιταλία. Αναχώρηση για την αιώνια πόλη, τη Ρώμη. Άφιξη, μεταφορά και τακτοποίηση στο ξενοδοχείο μας. Δείπνο και διανυκτέρευση.
6η μέρα :  ΡΩΜΗ
Πρωινό στο ξενοδοχείο. Η πρωινή περιήγηση θα ξεκινήσει από το Βατικανό το μικρότερο κρατίδιο του κόσμου που βρίσκεται η Βασιλική του Αγίου Πέτρου η μεγαλύτερη εκκλησία της χριστιανοσύνης. Συνεχίζουμε από την περιοχή του Κολοσσαίο, το μεγαλύτερο σωζόμενο αρχαίο ρωμαϊκό αμφιθέατρο του κόσμου και την αψίδα του Μεγάλου Κωνσταντίνου. Η ρωμαϊκή αγορά ήταν η καρδιά της αρχαίας Ρώμης και το κέντρο εξουσίας μιας αυτοκρατορίας που εκτεινόταν στο μεγαλύτερο μέρος του τότε γνωστού κόσμου. Σήμερα αποτελεί έναν από τους σπουδαιότερους αρχαιολογικούς χώρους της Ευρώπης. Στην πλατεία Βενετίας θα μας εντυπωσιάσει το ογκώδες μνημείο αφιερωμένο στον Βίκτωρ Εμμανουήλ Β’, τον πρώτο βασιλιά της σύγχρονης ενωμένης Ιταλίας, που είναι επίσης και το μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη. Θα επισκεφθούμε Συνεχίζουμε για την πολύβουη Πιάτσα ντι Σπάνια και τέλος τη φημισμένη Φοντάνα Ντι Τρέβι. Χρόνος ελεύθερος και επιστροφή στο ξενοδοχείο.  Απόγευμα ελεύθερο. Δείπνο και διανυκτέρευση.
7η μέρα: ΡΩΜΗ – ΑΝΚΟΝΑ
Πρωινό στο ξενοδοχείο. Αναχώρηση για το  λιμάνι της Ανκόνας, όπου θα επιβιβαστούμε στο πλοίο της επιστροφής. Τακτοποίηση στις καμπίνες και απόπλους. Διανυκτέρευση εν πλω.
8η μέρα: ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ (ΘΕΣ/ΝΙΚΗ) – ΠΑΤΡΑ - ΑΘΗΝΑ
Χαρείτε τις ανέσεις του σύγχρονου πλοίου έως την ώρα που θα φθάσουμε στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας/Πάτρας. Αποβίβαση και μεταφορά στον τελικό προορισμό μας. Άφιξη αργά το απόγευμα στη Θεσσαλονίκη/Πάτρα.
Τιμή κατ’ άτομο σε δίκλινο                                     650 €          
Τιμή  σε μονόκλινο                                                    780 €                              
Παιδική τιμή (μέχρι 12 ετών)                                  600  €   
Περιλαμβάνονται:
·        Πολυτελές κλιματιζόμενο πούλμαν του γραφείου για τις μεταφορές και μετακινήσεις σύμφωνα με το πρόγραμμα.
·        Ακτοπλοϊκά εισιτήρια Πάτρα/Ηγουμενίτσα–Ανκόνα– Ηγουμενίτσα/Πάτρα σε 4κλινες εσωτερικές καμπίνες με wc/ντους (ΑΒ4).
·        Διαμονή σε επιλεγμένα ξενοδοχεία 4*.
·        Πρωινό καθημερινά (εκτός πλοίου).
·        Τέσσερα (4) δείπνα στο σύνολο (2 στο Μοντεκατίνι Τέρμε & 2 στη Ρώμη).
·        Εκδρομές, περιηγήσεις όπως αναφέρονται στο αναλυτικό πρόγραμμα της εκδρομής.
·        Έμπειρος Αρχηγός – Συνοδός του γραφείου μας.
·        Ασφάλεια αστικής/επαγγελματικής ευθύνης.
·        Φ.Π.Α.
 
Δεν περιλαμβάνονται:
·        Είσοδοι σε μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους, θεάματα και γενικά όπου απαιτείται.
·        Checkpoint 25
·        Βαπορέτο Βενετίας  15€.
·        Δημοτικοί φόροι  ξενοδοχείου το άτομο τη βραδιά (Πάντοβα 3€, Μοντεκατίνι Τέρμε  1,4€, Ρώμη 6€ ).
·        Ό,τι ρητά αναφέρεται σαν προαιρετικό ή προτεινόμενο.
 
Σημείωση: Ξεναγήσεις και  εκδρομές ενδέχεται να  αλλάξει η σειρά που θα πραγματοποιηθούν

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ : π. ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΧΡΗΣΤΟΥ
6936312626 και στη  κ. Σταματίνα Γεωργαντά