Κυριακάτικα Κυρήγματα

Ιερέας Π. Γκέζος

Κυριακή του ΠΑΣΧΑ

 

Ο Χριστός αναστήθηκε, και φανέρωσε θριαμβευτικά

 ότι αυτός είναι ο νικητής του θανάτου,

                                     του διαβόλου και της φθοράς,

 ο αιώνιος κυρίαρχος και παντοδύναμος Θεός,

          το Α και Ω, η αρχή και το τέλος, το αιώνιο Φως.

 

 

Χ Ρ Ι Σ Τ Ο Σ     Α Ν Ε Σ Τ Η

 

Το βάπτισμα είναι η αρχή και η δραματοποίηση αυτής

της θανατοαναστάσιμης διαδικασίας

        που πρέπει να κυριαρχεί στου χριστιανού τη ζωή.

Κάθε μέρα πρέπει να θάβουμε τον εγωισμό μας

και να ξεπεταγόμαστε από τον τάφο ανανεωμένοι,

 με την αγάπη για το Χριστό μας.

Κάθε μέρα θα πρέπει να τη βλέπουμε

σαν την πρώτη και την τελευταία μέρα της ζωής μας.

Αλλά πολύ συχνά αντί να θάψουμε

τον παλαιό άνθρωπο θάβουμε Εκείνον

που θα αναστήσει τον νέο και θα σώσει την ψυχή μας.

Όταν νεκρωθεί μέσα μας η αγάπη

και δεν μπορούμε να αγαπάμε το Θεό και

τον συνάνθρωπο πραγματικά τότε αδειάζει η ζωή μας

όσο κι αν προσπαθήσουμε

                                   να τη γεμίσουμε με υλικά αγαθά

και αναζητούμε γκουρού, εξορκιστές

                                  μήπως κάποιος μας έκαμε μαγικά.

Ο Χριστός αναστήθηκε! Δεν ήταν δυνατόν να κρατηθεί

μέσα στην εξουσία της φθοράς ο αρχηγός της ζωής.

    Ο Χριστός αναστήθηκε, και φανέρωσε θριαμβευτικά

 ότι αυτός είναι ο νικητής του θανάτου,

                                         του διαβόλου και της φθοράς,

 ο αιώνιος κυρίαρχος και παντοδύναμος Θεός,

              το Α και Ω, η αρχή και το τέλος, το αιώνιο Φως.

            Αυτός είναι, της ζωής και της αθανασίας, η πηγή.

 Η δική του Ανάσταση έγινε ο πρόδρομος

                  της δικής μας αναστάσεωςστην αληθινή ζωή.

Το «Χριστός ανέστη»,

                              αγαπητοί μου, πού ακούσαμε σήμερα,

 είναι ή περίληψης αλλά και

                             του χριστιανικού κηρύγματος ή ουσία.

Το «Χριστός ανέστη» είναι βράχος ακλόνητος,

   επάνω στον όποιο είναι κτισμένη ή αγία μας Εκκλησία.

Το «Χριστός ανέστη»  είναι μία αλήθεια ιστορική.

                Το «Χριστός ανέστη», σαν αστραπή και βροντή,

 κηρύττει ό απόστολος Παύλος,

            στο βορρά και νότο, στη δύσι, και στην ανατολή.

Εφ' όσον επάνω στον πλανήτη μας

θα υπάρχει έστω και ένας

                               ζωντανός Χριστιανός, θα φτάνει αυτός

ο ένας και μόνος του ν' απόδειξη,

              ότι στις καρδιές μας ζει και βασιλεύει ό Χριστός

και εις τους αιώνας των αιώνων θα ζήσει.

Αν δεν Τον ακολουθήσαμε στη χθεσινή ταφή

         και ανάσταση, ας Τον ακολουθήσομε στη σημερινή,

αλλ’ μην το αναβάλουμε για την αυριανή

         γιατί ας μην ξεχνάμε κάθε ευκαιρία είναι μοναδική

και ανεπανάληπτη και δεν ξέρουμε

                            ποιά θα είναι η ευκαιρία μας η στερνή.

 

Ιερέας Π. Γκέζος

Κυριακή των Βαΐων

Ας αποτινάξουμε από πάνω μας

κάθε είδος μίσος και κακίας

και ας δεχθούμε μέσα στην καρδιά μας

την αγάπη και τη φιλανθρωπία.

 

Περιγραφή: http://www.dogma.gr/files/Image/one-time/NAYPLIO_BAION_ETOIMASIES_6.jpg

 

Ο Βασιλεύς της Σιών, που είναι η προσδοκία των εθνών,

                                                   έρχεται στην Πόλη την Αγία

για να χαρίσει στους ανθρώπους τη σωτηρία.

Το Φως φανερώνεται, η πλάνη καταργείται,

ανθίζει η Αλήθεια, η Εκκλησία των Ορθοδόξων χορεύει,

η Συναγωγή των Ιουδαίων χηρεύει,

οι δαίμονες ντροπιάζονται, η κατάρα του Αδάμ λύεται,

οι Εβραίοι ταράσσονται, τα έθνη ευφραίνονται

και ο Δαίμων συντρίβεται.

Και όπως οι Ισραηλίτες τότε, έτσι και εμείς τώρα

τον υποδεχόμαστε με πολλές τιμές.

                                Με λουλούδια, με κεριά, με τελετές,

με καινούργια ρούχα, με ατμόσφαιρα εορταστική

και με εκδηλώσεις ενθουσιασμού,

αλλά όπως και εκείνοι τότε, έτσι και εμείς τώρα, δεν

προχωρούμε πέρα από του πανηγυρισμού.

Περιοριζόμαστε στις εκδηλώσεις τις εξωτερικές.

                                       Δεν προχωρούμε πέρα απ’ αυτές

 κι έτσι, αν και τον είδαμε το Χριστό

για μια στιγμή φευγαλέα, Τον χάνουμε, γιατί Αυτός

δεν παραμένει στων Βαΐων την Κυριακή

όπως εμείς. Αυτός προχωρεί στο σταύρωμα. Αυτός

επείγεται να σταυρώσει την αμαρτία,

για να θανατώσει τον θάνατο

                                         και να αναστήσει τον άνθρωπο.

Η μεγαλύτερη δυσκολία στη ζωή μας

δεν είναι να είμαστε ελεύθεροι. Είναι το πώς

                           θα διαχειριστούμε την ελευθερία μας.

Η Κυριακή των Βαΐων αποτελεί

                                 για εκείνους που έπεσαν ανάσταση,

για τους αιχμαλώτους ελευθέρωση,

                                              για τους τυφλούς ανάβλεψη,

 για τους πενθούντες παράκληση,

                                        για τους κοπιώντας ανάπαυση,

       για τους απεγνωσμένους παρηγοριά και λύτρωση

και γενικά για όλους εκείνους

          που καταπονούνται είναι η ειρήνη και η γαλήνη.

Ο Ιησούς βρίσκεται ανάμεσα

                              στους ανθρώπους με σάρκα αληθινή.

    Ο Χριστός ήταν ο Μεσσίας,

όχι όμως όπως τον φαντάζονταν ο κόσμος, αλλά

όπως ο ίδιος δίδασκε:

                               Αυτός που θα πρόσφερε τη Σωτηρία.

Όλοι μαζί, ας γονατίσουμε και ας φωνάξουμε

«Πάσα η γη προσκυνησάτω σοι».

Ας εισέλθουμε μαζί με τον Χριστό

                                             στην πνευματική Ιερουσαλήμ

με πίστη ορθή, με μετάνοια και συντριβή καρδίας.

Ας αποτινάξουμε από πάνω μας

                                              κάθε είδος μίσος και κακίας

και ας δεχθούμε μέσα στην καρδιά μας

                                      την αγάπη και τη φιλανθρωπία.

Η Κυριακή των Βαΐων πρέπει να είναι και

η δική μας είσοδος μέσα στην Αγία Πόλη των αρετών.

 Ας ανοίξουμε, λοιπόν, τις πόρτες της δικής μας Σιών

διότι η δόξα, η τιμή και η προσκύνηση ανήκουν , σ’ Αυτόν.

 

Χριστός Ανέστη!

Αληθώς ανέστη!

 

Τεσσαρακοστή

                                                                                                           

Η έκφραση «Χριστός ανέστη!» (Ο Χριστός αναστήθηκε!) αποτελεί τον περισσότερο διαδεδομένο χαιρετισμό μεταξύ των Ορθόδοξων Χριστιανών που λέγεται από το Πάσχα, δηλαδή την εορτή της Ανάστασης του Χριστού, και για σαράντα ημέρες, δηλαδή μέχρι την απόδοση του Πάσχα, την Τετάρτη της παραμονής του εορτασμού της εορτής της Αναλήψεως. Η έκφραση αυτή που προέρχεται από ευαγγελική ρήση, αποτελεί και την αρχή του γνωστότερου αναστάσιμου τροπαρίου που λέγεται κατά την ίδια περίοδο:
Χριστός Ανέστη εκ νεκρών, θανάτω θάνατον πατήσας
και τοις εν τοις μνήμασιν, ζωήν χαρισάμενος