Κυριακάτικα Κυρήγματα

Ιερέας Π. Γκέζος

Κυριακή της Ορθοδοξίας.

Οι μεγάλοι Πατέρες και οι Σύνοδοι μάς χάρισαν

την μόνη σωστή πίστη, την μόνη ανόθευτη διδασκαλία.

 

Περιγραφή: https://antexoume.files.wordpress.com/2014/03/26772-cebacf85cf81ceb9ceb1cebaceaecf84ceb7cf82cebfcf81ceb8cebfceb4cebfcebeceb9ceb1cf82.jpg?w=660

“Αὕτη ἡ πίστις τῶν Ἀποστόλων, αὕτη ἡ πίστις τῶν Πατέρων, 

αὕτη ἡ πίστις τῶν Ὀρθοδόξων, αὕτη ἡ πίστις τὴν Οἰκουμένην ἐστήριξεν.”

 

Η ορθόδοξος πίστης, ύστερα από τόσους αγώνες,

από κατατρεγμούς και διωγμούς,

                                                      από μαρτύρια και κατακόμβες

πέρασε στον θρίαμβο και αισθητοποιεί

                ακόμη περισσότερο αυτή την νίκη της Ορθοδοξίας.

Οι μεγάλοι Πατέρες και οι Σύνοδοι μάς χάρισαν

         την μόνη σωστή πίστη, την μόνη ανόθευτη διδασκαλία.

Ο συνδυασμός της καθαρότητας της διδασκαλίας

                           με την αγνότητα της ζωής είναι η Ορθοδοξία.

Αυτή είναι η βαριά μας κληρονομιά.

Αυτήν την Ορθοδοξία καλούμεθα να διαφυλάξουμε

                                                   και στην εποχή μας, από τόσους

και τόσους εχθρούς που μας πολιορκούν.

                                                   Πόσο φοβερό είναι κάτι τέτοιο !

Να κρατάμε πάντα την πόρτα του σπιτιού

και της καρδιάς μας κλειστή

                                    στους εχθρούς αυτούς της  Ορθοδοξίας!

Μπορεί και εμείς οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί

                                             να γίνουμε εχθροί της Ορθοδοξίας,

όταν δεν παρουσιάζουμε στην εποχή μας τους καρπούς

του Αγίου Πνεύματος :την αγάπη, την χαρά, την μακροθυμία,

την αγαθότητα, την πραότητα, την δικαιοσύνη.

Αποστολή μας είναι

                  να παρουσιάσουμε στην εποχή μας πίστη και ηθική.

Πίστη θερμή, ατράνταχτη στο ορθόδοξο δόγμα,

                                                            μετουσιωμένο σε ηθική ζωή.

Μη φύγεις, λέγει ο άγιος Ι. Χρυσόστομος,

από την Εκκλησία και δεν πρόκειται

       να προδοθείς ποτέ από αυτήν.  Εάν όμως φύγεις, η αιτία

δεν οφείλεται στην Εκκλησία

                                                  αλλά στην ιδική σου μικροψυχία.

Τίποτε άλλο δεν είναι ίσο με την Εκκλησία.

                                           Η Ορθοδοξία δεν είναι μία θρησκεία

Είναι η οδός της φανέρωσης του αληθινού Θεού στην ιστορία.

Εκτός Ορθοδοξίας, δηλαδή εκτός της Μίας,

Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας,

                                                                          δεν υπάρχει σωτηρία.

 Η Ορθοδοξία θα κυριαρχήσει παγκοσμίως

                                         όχι ως ιδέα, αλλά ως ζωντανή μαρτυρία

της πίστεως εκείνων, που συσταυρώνονται με τον Χριστό

και δίνουν μια αληθινή ομολογία γι’ Αυτόν.

 

 

Κυριακή της Τυρινής

 

Βαρύτητα έχει πιο πολύ

                   η πνευματική νηστεία,

η αποφυγή

    της διαπράξεως της ἁμαρτίας.

 

Περιγραφή: http://www.saint.gr/filesnew/01/0268/photos/AdamEve03.jpg

 

0ι άγιες αρετές του Χριστού, οι καρποί του Αγίου Πνεύματος:

 η αγάπη, η χαρά, η ειρήνη, η ανεκτικότητα, η καλοσύνη,

 η αγαθότητα, η πίστη, η εγκράτεια, η πραότητα,.

 

Η Εκκλησία μάς προσκαλεί να εισέλθουμε

   στην περίοδο της Μεγάλης Τεσσαρακοστής.

Και με την ευαγγελική περικοπή

                                         μάς προσκαλεί με αυτή

να εγκολπωθούμε

                    το πνεύμα της αληθινής νηστείας,

να επιδιώξουμε όλες εκείνες τις αρετές

και να ακολουθήσουμε

                                       την ανοδική μας πορεία.

Αυτή η περικοπή μάς θυμίζει

                                        του Αδάμ την ανταρσία,

την παράβαση της εντολής του Θεού

       που στο βάθος της ήταν εντολή νηστείας.

Δείχνει πόσο ο άνθρωπος περιφρόνησε

την αγάπη του Δημιουργού του

                                         μέσα από την επιθυμία

που τον απομάκρυνε από την πηγή της ζωής

 και τον παρέδωσε

                         στην τραγικότητα του θανάτου.

     Η Εκκλησία με τη συγκεκριμένη περικοπή

μας δίνει το υπόβαθρο της αληθινής νηστείας.

Η νηστεία, σύμφωνα με την Πατερική σκέψη,

οδηγεί τον άνθρωπο στο χώρο

                                     της αληθινής ελευθερίας.

Έχει τόσο βάθος η νηστεία

                        ώστε στην αυθεντική της μορφή

φέρνει τον άνθρωπο

                                   σε μια αδιάκοπη κοινωνία

με τον Θεό αλλά

                          και με τους συνανθρώπους του.

«Νηστεύοντες ἀδελφοί σωματικῶς,

                       νηστεύσωμεν καί πνευματικῶς».

Βαρύτητα έχει πιο πολύ

                                         η πνευματική νηστεία,

η αποφυγή της διαπράξεως της ἁμαρτίας,

η αποφυγή της σπατάλης και του περιττού,

 η υπέρβαση

                  της καταναλωτικής μας βουλιμίας,

η αποχή από την αμαρτία και φυσικά,

                πρώτα – πρώτα, από την υποκρισία,

είναι το βαθύτερο νόημα της νηστείας.

Είναι φάρμακο της ψυχής

                     αλλά και του σώματος η νηστεία

και δεν περιορίζεται μόνο στην

  αποφυγή των λιπαρών φαγητών,

           επεκτείνεται σ’ όλα τα είδη της κακίας.

Να μη σταματά δηλαδή

στην εύκολη νηστεία τη φαρισαϊκή,

                                                       την επιδεικτική

αλλά να γίνεται συγχωρητική.

Δεν θα έχουμε καρπό

                                  στην πνευματική μας ζωή,

εάν δεν συγχωρηθούμε

                          μεταξύ μας, αγαπητοί αδελφοί

μέσα από τα βάθη της δικής μας ψυχή,

μέσα από τα βάθη της καρδιάς μας,

 κι’ ας μας έχουν κάμει

                                         τη ζωή μας ένα δράμα.

Το να επιστρέψουμε στην ενότητα,

 στην αγάπη και στην μεταξύ μας ειρήνη,

είναι η πρώτη νίκη μας κατά της αμαρτίας.

Η μνησικακία

                   δεν οδηγεί στου Θεού τη βασιλεία

Η μνησικακία

είναι μεγαλύτερη αμαρτία και

                        από την πορνεία και τη μοιχεία.

Το να συγχωρήσω κάποιον που με έβρισε,

που με έθιξε, που με υποτίμησε,

                                             που με κακολόγησε

σημαίνει ότι βάζω

                     ανάμεσα σε μένα και στον εχθρό

 την συγχώρηση που ο Χριστός

                           μας δίδαξε, πάνω στο Σταυρό.

Γι΄ αυτό και  πρέπει να λαμβάνουμε

τα ακτινοβόλα μηνύματα, ταπείνωσης,

                          αγάπης, υπομονής ,καρτερίας.

Όλοι οι χριστιανοί πρέπει να έχουμε

                      μια καρδιά γεμάτη αμνησικακία.

Ας δούμε την περίοδο αυτή ως ευκαιρία

πνευματικής προόδου και

                   βαθύτερης εσωτερικής διεργασίας

του μεγαλείου της αγάπης του Θεού,

που εκφράζεται με την πραγματοποίηση

                             της ελπίδας μας για σωτηρία.

Για να φτάσουμε όμως στη βίωση

της καταστάσεως της αγάπης   

                       χρειαζόμαστε μια προετοιμασία

μέσα από την προσευχή μας,

την ελεημοσύνη, την μετάνοια,

                            την εξομολόγηση, τη νηστεία.

Ακολουθώντας πιστά και ευσυνείδητα

τις πανάγιες αυτές εντολές του Κυρίου μας

 θα πετύχει και θα καρποφορήσει

ο πνευματικός μας αγώνας, ώστε

με καθαρή καρδιά

                               να εορτάσουμε πραγματικά

τα Πάθη του Κυρίου και την

                      Ανάσταση με λεβεντιά και χαρά.

 

Ιερέας Π. Γκέζος

18.2.2018

Χριστός Ανέστη!

Αληθώς ανέστη!

 

Τεσσαρακοστή

                                                                                                           

Η έκφραση «Χριστός ανέστη!» (Ο Χριστός αναστήθηκε!) αποτελεί τον περισσότερο διαδεδομένο χαιρετισμό μεταξύ των Ορθόδοξων Χριστιανών που λέγεται από το Πάσχα, δηλαδή την εορτή της Ανάστασης του Χριστού, και για σαράντα ημέρες, δηλαδή μέχρι την απόδοση του Πάσχα, την Τετάρτη της παραμονής του εορτασμού της εορτής της Αναλήψεως. Η έκφραση αυτή που προέρχεται από ευαγγελική ρήση, αποτελεί και την αρχή του γνωστότερου αναστάσιμου τροπαρίου που λέγεται κατά την ίδια περίοδο:
Χριστός Ανέστη εκ νεκρών, θανάτω θάνατον πατήσας
και τοις εν τοις μνήμασιν, ζωήν χαρισάμενος