Πέμπτη, 15 Αύγουστος 2013 13:01 clickatlife.gr

Η καρδιά είναι ο βασικός μυς του ανθρωπίνου σώματος, υπεύθυνος για την σωστή ροή του αίματος και τη διανομή των θρεπτικών συστατικών σε ολόκληρο το σώμα, προκειμένου αυτό να λειτουργεί αρμονικά. Με απλά λόγια, είναι ο πυρήνας που εγγυάται ότι μπορούμε να αναπνέουμε ακόμα. Τη σεβόμαστε όμως όσο της αξίζει; Η σωστή λειτουργία της καρδιάς είναι η ανθρώπινη αυτή λειτουργία, που απαιτεί την αμέριστη προσοχή μας 24 ώρες το 24ωρο. Βέβαια, οι περισσότεροι θεωρούμε τη λειτουργία της τόσο «δεδομένη» που ξεχνάμε, πως αρκετές από τις καθημερινές μας συνήθειες τη βλάπτουν ανεπανόρθωτα.

1. Αλκοόλ

Ένα ποτήρι κρασί ή ό,τι άλλο αλκοόλ προτιμάτε, μια στο τόσο, σίγουρα δεν έχει επιβλαβείς επιπτώσεις στη λειτουργία της καρδιάς. Ειδικά μάλιστα στην περίπτωση του κρασιού, η σωστή κατανάλωσή του μπορεί να έχει ευεργετικές ιδιότητες για την καρδιακή υγεία. Αλλά, η συχνή κατανάλωση αλκοόλ, εμποδίζει τη σωστή λειτουργία της καρδιάς. Τα καταστροφικά της αποτελέσματα επεκτείνονται στο συκώτι, τα οστά, τη μνήμη και παράλληλα αυξάνουν σημαντικά τους κινδύνους εμφάνισης υπέρτασης και άλλων καρδιαγγειακών προβλημάτων.

Τα καρδιακά επεισόδια είναι η πρώτη αιτία θανάτου, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, αλλά αν αποφασίσετε να σταματήσετε το αλκοόλ, τότε οι πιθανότητες μειώνονται στο 50% ή ακόμη και περισσότερο ανά περιπτώσεις. Να θυμάστε, ότι δεν είναι η ίδια η κατανάλωση που επηρεάζει την καρδιά σας αλλά τα μακροχρόνια αποτελέσματα αυτής.

2. Αλάτι

Το φαγητό είναι πράγματι άνοστο χωρίς αλάτι. Ωστόσο, οι περισσότεροι χρησιμοποιούν το συστατικό αυτό περισσότερο από όσο θα έπρεπε, βάζοντας σε κίνδυνο τον οργανισμό να παρουσιάσει υψηλή αρτηριακή πίεση. Η αυξημένη πίεση είναι βασικός παράγοντας κινδύνου για καρδιακά και εγκεφαλικά επεισόδια, κάτι που καλό θα ήταν στο επόμενο γεύμα, να το σκεφτείτε πολύ σοβαρά. Να θυμάστε, ότι πολλά από τα προϊόντα που καταναλώνετε καθημερινά, περιέχουν ήδη αλάτι, αυξάνοντας έτσι την ημερήσια πρόσληψη νατριού.

3.  Έλλειψη άσκησης

Η έλλειψη άσκησης είναι μία ακόμη αιτία καρδιακών προβλημάτων, με την ανάπτυξη του διαβήτη τύπου 2 να κυριαρχεί στις ...παρενέργειες αυτής της κακής συνήθειας. Όσο λιγότερο ασκείστε, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες να πάρετε επιπλέον κιλά, τα οποία σε βάθος χρόνου επιβαρύνουν την καρδιακή λειτουργία. Μια αδρανής ζωή και οι αμέτρητες ώρες μπροστά στην τηλεόραση, είναι παράγοντες που δρουν παράλληλα με την αύξηση του βάρους και συνεπάγονται αύξηση των πιθανοτήτων για ανάπτυξη καρδιαγγειακών νοσημάτων.

4.  Κατάθλιψη και στρες χωρίς θεραπεία

Το άγχος και η κατάθλιψη είναι μάστιγες της σύγχρονης ζωής και μπορούν να έχουν τρομακτικές επιπτώσεις στο σύνολο της υγείας σας, αν δε μεριμνήσετε. Μία βασική παράμετρος είναι η αδυναμία της καρδιακής λειτουργίας. Εάν φροντίσετε να επισκεφτείτε κάποιον ειδικό για να μετριάσετε το πρόβλημα, τότε μειώνετε αυτόματα τις πιθανότητες καρδιακής δυσλειτουργίας, αλλά και των σοβαρών επιπτώσεων που έχουν τέτοιες συνθήκες στο νευρικό σύστημα. Τα αρνητικά συναισθήματα επηρεάζουν την υγεία της καρδιάς σας και αυτό σίγουρα δεν αποτελεί μυστικό.

5.  Το φαγητό της παρηγοριάς

Συμβαίνει συχνά να τρώτε ακόμα και όταν δεν είστε πεινασμένοι, αλλά αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα όταν καταναλώνετε υγιεινά τρόφιμα. Ωστόσο, συνήθως στην περίπτωση της «λιγούρας» τα τρόφιμα που καταναλώνονται είναι ανθυγιεινά, όπως σακχαρώδη προϊόντα, τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και σε αλάτι.

Αποτέλεσμα μιας τέτοια συμπεριφοράς είναι να αποκτάτε περιττά κιλά και λίπος, με όλες τις επιζήμιες για την καρδιά και την υγεία γενικότερα, επιπτώσεις. Η απάντηση ωστόσο είναι αρκετά απλή: αποφύγετε τις τεράστιες μερίδες φαγητού, αυξήστε τα γεύματα σας σε 3-5 καθημερινά (μικρές μερίδες και σνακ), αποφύγετε τα έτοιμα φαγητά και τα τηγανητά και να θυμάστε να πίνετε αρκετό νερό. Επιλέξτε να καταναλώνετε υγιεινά σνακ ανάμεσα από τα γεύματά σας, ώστε να περιορίσετε το αίσθημα της πείνας και να αυξήσετε τον μεταβολικό σας ρυθμό, βοηθώντας στη σωστή λειτουργία της καρδιάς σας.

6.  Κάπνισμα

Το τσιγάρο, ο σιωπηλός αυτός «δολοφόνος», παρά τις παγκόσμιες αντικαπνιστικές εκστρατείες παραμένει ένας ισχυρός παράγοντας, που κάνει εκατομμύρια καπνιστές να συνεχίζουν αλόγιστα να προκαλούν την ίδια τους την καρδιά. Μία πρόσφατη στατιστική μελέτη αποκάλυψε, ότι το κάπνισμα είναι υπεύθυνο για ποσοστό περίπου 30% των θανάτων από καρδιακά επεισόδια, χωρίς να υπολογίζεται ο αυξημένος κίνδυνος για την ανάπτυξη διαφόρων μορφών καρκίνου, όπως είναι ο καρκίνος των πνευμόνων και του στόματος.

7.  Έλλειψη ύπνου

Η έλλειψη ύπνου μπορεί να οδηγήσει σε αυτό που είναι γνωστό ως «στέρηση ύπνου». Με τη σειρά της, η στέρηση ύπνου οδηγεί σε ορμονικές ανισορροπίες, οι οποίες όχι μόνο μπορούν να σας κάνουν να τρώτε περισσότερο, με σοβαρές επιπτώσεις στην καρδιακή λειτουργία και το σύνολο της υγείας σας, αλλά παράλληλα αυξάνει ανησυχητικά και τα επίπεδα των ορμονών του στρες. Για μια υγιή καρδιά, οι ειδικοί επιμένουν ότι πρέπει ένας ενήλικας να αφιερώνει τουλάχιστον 7-8 ώρες κάθε νύχτα σε έναν ποιοτικό ύπνο.

 

 

Δευτέρα, 08 Ιούλιος 2013 23:00 newsbomb.gr

E-mailΕκτύπωσηPDF

"Ασπίδα" προστασίας κατά του καρκίνου του μαστού αποτελούν, σύμφωνα με μία νέα μελέτη που είδε πρόσφατα το φως της δημοσιότητας, τα «παχιά» ψάρια, όπως σαρδέλα, σκουμπρί, τόνος και αντζούγιες.

Όπως αναφέρει η «Βρετανική Ιατρική Επιθεώρηση» (BMJ), επιστήμονες από την Κίνα ανέλυσαν τα στοιχεία από αμερικανικές, ευρωπαϊκές και ασιατικές μελέτες, στις οποίες είχαν συμμετάσχει συνολικά περισσότερες από 800.000 γυναίκες, οι 20.000 εκ των οποίων έπασχαν από το συγκεκριμένο τύπο καρκίνου.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ανάλυσης, οι γυναίκες που κατανάλωναν εβδομαδιαίως δύο μερίδες είχαν 14% λιγότερες πιθανότητες να νοσήσουν.

Οι ερευνητές εστίασαν στις διατροφικές πηγές ωμέγα-3 λιπαρών οξέων και στα επίπεδά τους στο αίμα των γυναικών.

Έτσι διαπίστωσαν πωςανά 0,1% των ημερήσιων θερμίδων που προερχόταν από ψάρια, μειωνόταν κατά 5% ο κίνδυνος καρκίνος του μαστού - με την μέγιστη μείωση να φτάνει το 14% μεταξύ των γυναικών που δεν έτρωγαν καθόλου ψάρια και εκείνων που έτρωγαν δύο μερίδες την εβδομάδα.

Οι γυναίκες από την Ασία παρουσίασαν το μικρότερο ποσοστό εμφάνισης καρκίνου του μαστού, καθώς σε αυτή την ήπειρο η κατανάλωση ψαριού είναι πολύ υψηλότερη απ' ό,τι στη Δύση.

 

Εισόδια της Θεοτόκου

 

 image 15

 

Ἀπολυτίκιον


Ἦχος δ’.
Σήμερον τῆς εὐδοκίας Θεοῦ τὸ προοίμιον, καὶ τῆς τῶν ἀνθρώπων σωτηρίας ἡ προκήρυξις ἐν Ναῷ τοῦ Θεοῦ, τρανῶς ἡ Παρθένος δείκνυται, καὶ τὸν Χριστὸν τοῖς πᾶσι προκαταγγέλλεται. Αὐτῇ καὶ ἡμεῖς μεγαλοφώνως βοήσωμεν, Χαῖρε τῆς οἰκονομίας τοῦ Κτίστου ἡ ἐκπλήρωσις.

Κοντάκιον
Ἦχος δ’. Ὁ ὑψωθεὶς.
Ὁ καθαρώτατος ναὸς τοῦ Σωτῆρος, ἡ πολυτίμητος παστὰς καὶ Παρθένος, τὸ Ἱερὸν θησαύρισμα τῆς δόξης τοῦ Θεοῦ, σήμερον εἰσάγεται, ἐν τῷ οἴκῳ Κυρίου, τὴν χάριν συνεισάγουσα, τὴν ἐν Πνεύματι θείῳ· ἣν ἀνυμνοῦσιν Ἄγγελοι Θεοῦ· Αὕτη ὑπάρχει σκηνὴ ἐπουράνιος.