Κυριακάτικα Κυρήγματα

Ιερέας Π. Γκέζος

Κυριακή του Θώμα.

 

Ο Χριστός ζητάει απ’ όλους

να μην αρκεσθούν να Τον συναντήσουν

στο επίπεδο των αισθήσεων,

                               αλλά να προχωρήσουν

 στην ουσιαστικότερη συνάντηση,

που γίνεται στο χώρο της καρδιάς

                               και να Τον αγαπήσουν.

 

Περιγραφή: https://cdn.sansimera.gr/media/photos/main/Kyriaki_tou_Thoma.jpg

 

«Ὁ Κύριός μου καί ὁ Θεός μου»!

 

Η ζωή μας, παρά τις διακηρύξεις πίστεως που κάνουμε,

δείχνει αδιάψευστα την απιστία μας.

        Διατηρούμε την πίστη μας στην πρόνοια του Θεού,

αλλά το βάρος που δίνουμε

                              στους τραπεζικούς μας  λογαριασμούς,

στα χρήματα και στα κτήματα μας,

είναι μια αδιάψευστη απόδειξη της ειδωλολατρίας μας.

Ο Χριστός δεν επιπλήττει το Θωμά

                               γιατί ζητάει να τον συναντήσει ο ίδιος,

αλλά γιατί διαλέγει το πιο χαμηλό δυνατό επίπεδο

                συναντήσεως, δηλαδή εκείνο των αισθήσεων.

Όμως, ο Χριστός ανταποκρίνεται

                στην ανάγκη του κάθε ανθρώπου,

        είναι πρόθυμος να κατεβεί και να τον συναντήσει

στο επίπεδο που εκείνος βρίσκεται. Ο Χριστός δέχεται

να δείξει το πρόσωπο του στο Ζακχαίο,

                                                                  δέχεται να αγγίξει

το ιμάτιο του η Χαναναία, δέχεται να πει

σωτήριο λόγο για τον εκατόνταρχο, δέχεται ακόμη

                       και η αμαρτωλή, τα πόδια του, να φιλήσει.

Ζητάει απ’ όλους να μην αρκεσθούν

                                                        να Τον συναντήσουν

   στο επίπεδο των αισθήσεων,  αλλά να προχωρήσουν

στην ουσιαστικότερη συνάντηση, που γίνεται

                 στο χώρο της καρδιάς και να Τον αγαπήσουν.

 Η ολιγοπιστία,

             ανεξαρτήτως του ψυχολογικού της υπόβαθρου

ή της πνευματικής ρηχότητας, καιροφυλακτεί

να εισχωρήσει στην καρδιά μας,

                              στο κάθε βήμα της ζωής μας,

        εάν δεν παραμείνουμε άγρυπνοι  και προσεκτικοί.

Στην παρουσία της κάποιες φορές

είναι δε τόσο λεπτή,

                           που κανείς δεν μπορεί να το φανταστεί.

 Βεβαίως, σε καθαρό θεωρητικό επίπεδο,

                                                            ένας πιστός αδυνατεί

να τρέφει μέσα στην καρδιά του

                                          τον πειρασμό της ολιγοπιστίας.

Η ιστορική αρχή της απιστίας

           του απ. Θωμά βρίσκεται  στην δική του απουσία

από τη σύναξη των Μαθητών του Χριστού, που ήταν

στην πραγματικότητα σύναξη της πρώτης Εκκλησίας.

Του απ. Θωμά η απουσία,

 η αποκοπή του από τους αδελφούς του,

         τον άφησε εκτεθειμένο στο πνεύμα της απιστίας

και της αμφιβολίας.

  Φέρνοντας τα πράγματα στην εποχή μας, μπορούμε

να πούμε ότι

                    ο απ. Θωμάς απουσίασε από την Εκκλησία.

Απουσίασε από τη σύναξη των πιστών.

Γι’ αυτό συνέβη σ’ αυτόν

                            ό, τι συμβαίνει σε κείνους πού, αναίτια,

απουσιάζουν από

                        την ευχαριστιακή σύναξη της Εκκλησίας.

και στερούν τον εαυτό τους από

                           την πραγματική του Χριστού παρουσία.

Διότι ο Χριστός σε κάθε Θ. Λειτουργία

εισέρχεται μυστηριακά “των θυρών κεκλεισμένων”.

    Ο απ. Θωμάς μακριά  από τη σύναξη των μαθητών,

στερήθηκε του Χριστού την παρουσία

                            και έμεινε πνιγμένος στις αγωνίες του,

στην  αμφιβολία.

Το ίδιο συμβαίνει με όσους ζουν μια “χριστιανική” ζωή

που δεν έχει οργανική σχέση

                             με τη σύναξη των πιστών, την Ενορία

και τη Θ. Ευχαριστία.

      Έχουμε την ευθύνη της πνευματικής μας πορείας.

Η σύνδεσή μας με την ενοριακή μας

κοινότητα  και κυρίως η συμμετοχή μας

                                       στη σύναξη της Θ. Ευχαριστίας,

μας δίνουν την δυνατότητα

                                        να συνδεθούμε με ανθρώπους,

που μπορούν να μας ελκύσουν

                                          στα βαθύτερα και υψηλότερα

της ευαγγελικής ζωής

                       και να μας καταστήσουν απρόσβλητους

από όλους τους λογισμούς της αμφιβολίας

και της απιστίας.

                      Ας αναζητήσουμε τον αναστάντα Χριστό

και ας τον δοξολογήσουμε με ύμνους

«οὐ βλεφάροις ἰδόντες»

                             «ἀλλὰ καρδίας πόθω πεπιστευκότες»

 

(Κανόνας  Κυρ. Θωμᾶ, Ωδὶ θ’).

 

Ιερέας Π. Γκέζος

Κυριακή του ΠΑΣΧΑ

 

Ο Χριστός αναστήθηκε, και φανέρωσε θριαμβευτικά

 ότι αυτός είναι ο νικητής του θανάτου,

                                     του διαβόλου και της φθοράς,

 ο αιώνιος κυρίαρχος και παντοδύναμος Θεός,

          το Α και Ω, η αρχή και το τέλος, το αιώνιο Φως.

 

 

Χ Ρ Ι Σ Τ Ο Σ     Α Ν Ε Σ Τ Η

 

Το βάπτισμα είναι η αρχή και η δραματοποίηση αυτής

της θανατοαναστάσιμης διαδικασίας

        που πρέπει να κυριαρχεί στου χριστιανού τη ζωή.

Κάθε μέρα πρέπει να θάβουμε τον εγωισμό μας

και να ξεπεταγόμαστε από τον τάφο ανανεωμένοι,

 με την αγάπη για το Χριστό μας.

Κάθε μέρα θα πρέπει να τη βλέπουμε

σαν την πρώτη και την τελευταία μέρα της ζωής μας.

Αλλά πολύ συχνά αντί να θάψουμε

τον παλαιό άνθρωπο θάβουμε Εκείνον

που θα αναστήσει τον νέο και θα σώσει την ψυχή μας.

Όταν νεκρωθεί μέσα μας η αγάπη

και δεν μπορούμε να αγαπάμε το Θεό και

τον συνάνθρωπο πραγματικά τότε αδειάζει η ζωή μας

όσο κι αν προσπαθήσουμε

                                   να τη γεμίσουμε με υλικά αγαθά

και αναζητούμε γκουρού, εξορκιστές

                                  μήπως κάποιος μας έκαμε μαγικά.

Ο Χριστός αναστήθηκε! Δεν ήταν δυνατόν να κρατηθεί

μέσα στην εξουσία της φθοράς ο αρχηγός της ζωής.

    Ο Χριστός αναστήθηκε, και φανέρωσε θριαμβευτικά

 ότι αυτός είναι ο νικητής του θανάτου,

                                         του διαβόλου και της φθοράς,

 ο αιώνιος κυρίαρχος και παντοδύναμος Θεός,

              το Α και Ω, η αρχή και το τέλος, το αιώνιο Φως.

            Αυτός είναι, της ζωής και της αθανασίας, η πηγή.

 Η δική του Ανάσταση έγινε ο πρόδρομος

                  της δικής μας αναστάσεωςστην αληθινή ζωή.

Το «Χριστός ανέστη»,

                              αγαπητοί μου, πού ακούσαμε σήμερα,

 είναι ή περίληψης αλλά και

                             του χριστιανικού κηρύγματος ή ουσία.

Το «Χριστός ανέστη» είναι βράχος ακλόνητος,

   επάνω στον όποιο είναι κτισμένη ή αγία μας Εκκλησία.

Το «Χριστός ανέστη»  είναι μία αλήθεια ιστορική.

                Το «Χριστός ανέστη», σαν αστραπή και βροντή,

 κηρύττει ό απόστολος Παύλος,

            στο βορρά και νότο, στη δύσι, και στην ανατολή.

Εφ' όσον επάνω στον πλανήτη μας

θα υπάρχει έστω και ένας

                               ζωντανός Χριστιανός, θα φτάνει αυτός

ο ένας και μόνος του ν' απόδειξη,

              ότι στις καρδιές μας ζει και βασιλεύει ό Χριστός

και εις τους αιώνας των αιώνων θα ζήσει.

Αν δεν Τον ακολουθήσαμε στη χθεσινή ταφή

         και ανάσταση, ας Τον ακολουθήσομε στη σημερινή,

αλλ’ μην το αναβάλουμε για την αυριανή

         γιατί ας μην ξεχνάμε κάθε ευκαιρία είναι μοναδική

και ανεπανάληπτη και δεν ξέρουμε

                            ποιά θα είναι η ευκαιρία μας η στερνή.

 

ΕΚΔΡΟΜΗ 

ΙΕΡΑ   ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ   ΓΛΥΦΑΔΑΣ E. B. B. & B.

ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΡΟΦΗΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΚΟΡΜΠΙ ΒΑΡΗΣ ΚΟΡΜΠΙ

Προφήτη Ηλία 10, 16672 Κόρμπι Βάρης, τηλ. 210-9655370, fax 2109655371, email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Πενθήμερη Προσκυνηματική Εκδρομή στους Αγίους Τόπους

rize

Αναχώρηση 10/05/2019 - Επιστροφή 14/05/2019

Παρασκευή      10/05/19        ΑΘΗΝΑ - ΤΕΛ ΑΒΙΒ – ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ -ΒΗΘΛΕΕΜ

   Συγκέντρωση στό αεροδρόμιο Αθηνών, Ελ. Βενιζέλος 10/05/2019, στις 04:10 π.μ. για την πτήση μας με την ΑLITALIA για Τελ Αβίβ. Άφιξη στο Τελ Αβιβ (αεροδρόμιο Ben Gurion) 8:15 π.μ. Πρώτος σταθμός μας στη Λύδδα για να προσκυνήσουμε τον τάφο του Αγίου Γεωργίου. Μετάβαση στη Σαμάρεια, στο Φρέαρ του Ιακώβ, όπου συνάντησε ο Ιησούς την Σαμαρείτιδα. Θα προσκυνήσουμε το σκήνωμα του Ιερομάρτυρος Φιλουμένου του Αγιοταφίτου στον Ναό της Αγ.Φωτεινής. και θα επισκεφθούμε στη Σεβάστεια τη φυλακή όπου και ο τόπος θανατώσεως του Προδρόμου. Εκεί θα προσκυνήσουμε και τον τάφο του. Δείπνο και διανυκτέρευση.

Σάββατο         11/05/19        ΒΗΘΛΕΕΜ - ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ

   Πρωινό, Θα ξεκινήσουμε από το Ναό της Αναστάσεως στην Αποκαθήλωση, στον Τάφο του Κυρίου, στον φρικτό Γολγοθά, στον τόπο ευρέσεως του Τιμίου Σταυρού. Εξερχόμενοι από τον Πανίερο Ναό της Αναστάσεως θα προσκυνήσουμε το ¨μη μου άπτου¨ όπου εμφανίστηκε ο Κύριος στη Μαρία τη Μαγδαληνή και το παρεκκλήσιο του Αγίου Ιακώβου. στη Ρωσική Μονή του Αγίου Αλεξάνδρου Νέφσκυ, όπου διασώζεται η πύλη από την οποία εξήλθε ο Κύριος πορευόμενος προς το Γολγοθά. Συνεχίζουμε το προσκύνημά μας κατεβαίνοντας την οδό του Μαρτυρίου επισκεπτόμενοι το Πραιτώριο, την Προβατική Κολυμβήθρα, την Ι. Μ. Αγ.Άννης και τη Φυλακή του Απ.Πέτρου. Εξερχόμενοι του τείχους προσκυνούμε τον τόπο μαρτυρίου του Πρωτομάρτυρος Στεφάνου και καταλήγουμε στη Γεσθημανή, όπου ο Τάφος της Θεοτόκου. Μετάβαση στον κήπο της Αγωνίας. Δείπνο, Α            ΓΡΥΠΝΙΑ στον Πανάγιο Τάφο και διανυκτέρευση.

Κυριακή           12/05/19        ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ - ΙΕΡΙΧΩ - ΒΗΘΑΝΙΑ - ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ

   Πρωινό Αναχώρηση για την Ιεριχώ. Ανάβαση στην Ι. Μ. του Αγίου Γεωργίου του Χοζεβίτη, ανάβαση στην Ι.Μ.Σαρανταρίου (Όρος των Πειρασμών). Μετάβαση στα ύδατα του Πρ.Ελισσαίου, προσκύνηση στην Ι. Μ. του Πρ.Ελισσαίου, όπου βρίσκεται και η Συκομορέα που ανέβηκε ο Ζακχαίος, στον τόπο της Βαπτίσεως του Κυρίου στον Ιορδάνη, όπου θα τελέσουμε Αγιασμό, και στην Ι. Μ. του Αγ.Γερασίμου του Ιορδανίτου. Επιστρέφοντας θα κατευθυνθούμε στη Βηθανία, όπου είναι ο τάφος τού Αγ.Λαζάρου και η Ι. Μ. Μάρθας και Μαρίας. Επιστροφή στα Ιεροσόλυμα στο σημείο Αναλήψεως του Κυρίου αφού προηγουμένως επισκεφθούμε το μοναστήρι της Μικρής Γαλιλαίας και την Βηθσφαγή Δείπνο και διανυκτέρευση.

Δευτέρα           13/05/19       ΒΗΘΛΕΕΜ – ΠΕΡΙΧΩΡΑ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ

   Θα ξεναγηθούμε στην Βηθλεέμ όπου γεννήθηκε ο Χριστός, το Σπήλαιο των σφαγιασθέντων από τον Ηρώδη 14.000 Νηπίων. Θα επισκεφθούμε επίσης το Προσκύνημα των Ποιμένων, <Δόξα εν Υψίστοις>. Ακολουθεί στον Αγ.Θεοδοσιο τον Κοινοβιάρχη, ιδρυτή της κοινοβιακής ζωής. Στο υπόγειο, δίπλα στο Ναό υπάρχουν οι τάφοι του Αγ.Θεοδοσίου, της Αγ.Ευλογίας, της Αγ.Σοφίας, μητέρας του Αγ.Σάββα του Ηγιασμένου, της Αγ.Θεοδότης μητέρας των Αγ.Αναργύρων Κοσμά και Δαμιανού, της Αγ.Μαρίας, μητέρας των Αγ.Αρκαδίου και Ιωάννου. Ακολουθεί προσκύνημα στην Ι.Μ του Αγ.Σάββα του Ηγιασμένου, στην έρημο της Ιουδαίας και στην Ι.Μ του Πρ.Ηλία. Μετάβαση στο Καταμόνας, όπου βρίσκεται ο τάφος του Αγ.Συμεών του Θεοδόχου, την Μονή του Τιμίου Σταυρού. Απόγευμα ελεύθερο, δείπνο και διανυκτέρευση.

Τρίτη          14/05/19             ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ - ΤΙΒΕΡΙΑΔΑ – ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ - ΤΕΛ ΑΒΙΒ - ΑΘΗΝΑ

   Πρωινό Αναχώρηση με τα πράγματά μας από το Ξενοδοχείο για Τιβεριάδα. Θα επισκεφθούμε το Θαβώριο Ορος, στην κορυφή του οποίου έγινε η Μεταμόρφωση του Κυρίου. Στη συνέχεια θα κατευθυνθούμε στη Ναζαρέτ, στο Ναό του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, όπου η Παρθένος έλαβε το αγγελικό μήνυμα. Επόμενο προσκύνημα μας η Κανά της Γαλιλαίας, στο πρώτο θαύμα του Κυρίου και αμέσως μετά στη λίμνη της Τιβεριάδος, όπου θα επισκεφθούμε την Ι.Μ. Αγ.Αποστόλων στην Καπερναούμ, την πόλη που τελέστηκαν τα περισσότερα των θαυμάτων του Κυρίου. και επιστρέφοντας θα προσκυνήσουμε στην Ι.Μ. Αγίων Αποστόλων της Τιβεριάδος που έχει εκεί που κάλεσε τους μαθητές Του στο Αποστολικό Αξίωμα. Επιστροφή στο ξενοδοχείο, δείπνο και διανυκτέρευση. Μεταφορά το απόγευμα στο αεροδρόμιο Ben Gourion του Τελ Αβίβ και πτήση επιστροφής για Αθήνα γύρω στις 10.00 το βράδυ.

Πτήσεις:

Παρασκευη     10/05/19     ΑΖ 823G          ΑΘΗΝΑ - ΤΕΛ ΑΒΙΒ          06:20

Τετάρτη        14/05/19     ΑΖ 822G         ΤΕΛ ΑΒΙΒ - ΑΘΗΝΑ        19:55

Τιμή:

Τιμή κατ’ άτομο σε δίκλινο / τρίκλινο δωμάτιο             600 Ευρώ

           

            Επιβάρυνση μονόκλινου                                               150 Ευρώ

Περιλαμβάνονται:

  • Αεροπορικό εισιτήριο Αθήνα - Τελ Αβίβ / Τελ Αβίβ - Αθήνα με την ΑLITALIA (συμπεριλαμβάνονται οι φόροι αεροδρομίων).
  • Όλες οι μετακινήσεις με πούλμαν εντός Ισραήλ.
  • 05 Διανυκτερεύσεις στη Βηθλεέμ σε 4* Ξενοδοχείο με ημιδιατροφή.
  • Ανάβαση με ταξί στο Θαβώριο Όρος.
  • Τέλη στάθμευσης του πούλμαν στη Βηθλεέμ.
  • Έμπειρος πολύγλωσσος συνοδός.
  • Ομαδική ταξιδιωτική ασφάλιση

Δεν περιλαμβάνονται:

  • Έξοδα προσωπικής φύσης (τηλέφωνα κ.λ.π.)
  • Ποτά, μεταλλικά νερά, αναψυκτικά.
  • Μετάβαση με ταξί στον Άγιο Σάββα 10 ευρώ.
  • Φιλοδωρήματα(10ευρω) για ολο το ταξιδι,  ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΚΑΤΑ ΑΤΟΜΟ.

ΠΡΟΣΟΧΗ

  • Η ως άνω τιμή βασίζεται στην ελάχιστη συμμετοχή των 20 ατόμων. Σε περίπτωση μικρότερης συμμετοχής, διατηρούμε το δικαίωμα να προσαυξήσουμε το κόστος του πακέτου ή να ακυρώσουμε την εκδρομή.
  • Για την έκδοση της Βίζας τα διάβατηριά σας πρέπει να έχουν ισχύ τουλάχιστον για 6 μήνες. Χρειάζεται φωτοτυπία του διαβατηρίου με την εγγραφή.
  • Τα τρίκλινα δωμάτια είναι δίκλινα με την προσθήκη τρίτου πτυσσόμενου κρεβατιού και καλό θα είναι να μην επιλέγονται από τρείς ενήλικες.
  • Η ροή του προγράμματος ενδέχεται να τροποποιηθεί μόνο σε περίπτωση δυσχερειών που μπορούν να προκληθούν από απρόβλεπτα γεγονότα όπως δυσμενείς καιρικές συνθήκες, απεργίες ή άλλες καταστάσεις ανωτέρας βίας.
  • Οι ανωτέρω τιμές έχουν υπολογισθεί σύμφωνα με τις τρέχουσες τιμές των ανωτέρω υπηρεσιών που ισχύουν την 19η/12/18 και υπόκεινται σε αλλαγή, μόνο σε περίπτωση αύξησης του αεροπορικού ναύλου ή αλλαγής ισοτιμίας ξένου νομίσματος ή οποιασδήποτε ανατροπής των αρχικών κοστολογικών δεδομένων και αυτό δεν αποτελεί αιτία για την ακύρωση της εκδρομής χωρίς τις σχετικές επιβαρύνσεις.

Όροι Συμμετοχής και Τρόπος πληρωμής:

  • Δήλωση συμμετοχής γίνεται δεκτή μόνο κατόπιν πληρωμής προκαταβολής 200 € και φωτοτυπία του διαβατηρίου.
  • Δηλώσεις συμμετοχής στο διάστημα των τελευταίων 15 ημερών πριν την αναχώρηση πρέπει να συνοδεύονται με εξόφληση του συνολικού ποσού της εκδρομής.
  • Η εξόφληση της εκδρομής πρέπει να γίνεται το αργότερο 1 μήνα πριν την αναχώρηση.
  • Σε περίπτωση που επιθυμείτε να πληρώσετε μέρος ή ολόκληρο το ποσό της εκδρομής με πιστωτική κάρτα, πρέπει να έχετε υπ’ όψιν σας ότι θα προσαυξηθεί η αναγραφόμενη χρέωση κατά 3%. Δεκτές γίνονται όλες οι πιστωτικές κάρτες.

Ακύρωση συμμετοχής όταν έχει προηγηθεί εγγραφή, επιφέρει τις ακόλουθες κυρώσεις:

α) ακύρωση 31 ημέρες πριν την αναχώρηση         Χωρίς ακυρωτικά

β) ακύρωση στο διάστημα 30 - 16 ημερών            30 % του συνόλου

γ) ακύρωση στο διάστημα 15 - 8 ημερών 50 % του συνόλου

δ) ακύρωση στο διάστημα 7 - 0 ημερών     100 % του συνόλου

Δηλώσεις συμμετοχής και πληροφορίες στον π. Αντώνιο Χρήστου (6936312626) και στις κυρίες του Φιλοπτώχου Ταμείου κ. Σταματική Γεωργαντά και κ. Μαρία Γκάνου, στα τηλέφωνα και στο email του Ιερού Ναού.