Κυριακάτικα Κυρήγματα

Ιερέας Π. Γκέζος

Κυριακή του ΤΥΦΛΟΥ

Βλέπει τα υλικά αγαθά

όχι σαν κάτι που μπορεί νὰ αρπάξει,

αλλά σαν κάτι που

μπορεί να προσφέρει η να το πράξει.

 

im alt="Περιγραφή: Αποτέλεσμα εικόνας για κυριακη του τυφλου" height="223" src="file:///C:" width="324" /></p> <p> &n"sp;

Ας Τον παρακαλέσουμε, να αποτινάξει από επάνω μας

το βαρύ σκοτάδι των παθών,

που μας βυθίζουν στο ανεξιχνίαστο σκοτάδι.

 

Δεν επιτρέπει στον τυφλό

 η τύφλωσή του να γνωρίσει επαρκώς

                                                ούτε τον κόσμο τον υλικό,

ούτε την εικόνα του Θεού, τον άνθρωπο,

και ευρισκόμενος σ’ αυτή την κατάσταση

           συναντά το Χριστό και του ζητάει το φωτισμό.

Ανταποκρινόμενος ο Χριστός στο αίτημα του τυφλού

τον «ὠμμάτωσε» (τοῦ δώσε μάτια).

«θαύματα ποιῶν ὁ λυτρωτής,

                                        ἰάσατο καὶ τυφλὸν ἐκ γενετῆς,

πηλὸν ἐπιχρίσας καὶ εἰπὼν

 πορεύθητι καὶ νίψαι ἐν τῶ Σιλωάμ,

 ὅπως γνώση μὲ Θεόν,

                         ἐπὶ γῆς βαδίζοντα, σάρκα φορέσαντα,

διὰ σπλάγχνα οἰκτιρμῶν»

(Ωδὴ α’ Κανόνος Κυριακῆς τοῦ Τυφλοῦ).

Και ο τυφλός φωτίζεται τόσο, ώστε όχι μόνο

                        να μπορεί να δει τον κόσμο τον υλικό,

αλλά να μπορεί να αναγνωρίσει

    τον φωτοδότη του σαν του φωτός τον δημιουργό.

Όταν γίνεται λόγος στη λειτουργικὴ ζωὴ

της Εκκλησίας για τελώνες,

               για φαρισαίους, για ασώτους, για πόρνες,

 για παραλύτους, για νομικούς ή για τυφλούς

συνήθως αισθανόμαστε ότι όλα αυτά

αναφέρονται σε κάποιους άλλους

 και ότι ευτυχώς εμείς

                      δεν συμπεριλαμβανόμαστε  σ’ αυτούς.

Όμως η κατάσταση η δική μας, είναι ανάλογη

 και ίσως χειρότερη εκείνης του τυφλού.

 Ο τυφλός είναι σε πλεονεκτικότερη θέση από μας,

γιατί αν και δεν βλέπει αναγνωρίζει

                                                   τη θεότητα του Χριστού.

Πραγματικά, η φυσική όραση

                 δεν μας εξασφαλίζει ουσιαστικό φωτισμό

και με τα σωματικά μάτια ανοικτά

         μπορούμε να  βρισκόμαστε σε σκοτάδι φρικτό,

 σχετικά με τον εαυτό μας,

                              τον κόσμο και το συνάνθρωπο μας.

 Όταν αγγίζει τον άνθρωπο

                               η χάρη του αναστημένου Χριστού

και τον φωτίσει, έτσι ώστε τον εαυτό του να δει,

όπως πραγματικά είναι, ταπεινώνεται,

                                                              γίνεται επιεικής

με τους άλλους και δεν αισθάνεται την ανάγκη

     να ταπεινώσει εκείνους και αυτός να ανυψωθεί.

Τέλος ξέρουμε ότι έχει βεβαιωθεί:

                «ὅταν πάντας ἀνθρώπους καλοὺς θεωρῆ,

 καὶ οὐ φαίνηταί τις αὐτῶ ἀκάθαρτος

      καὶ βέβηλος» όπως  ο Ισαὰκ ο Σύρος ομολογεί.

 Όταν ο άνθρωπος,

                        απ’ τον αναστημένο Χριστό, ζητήσει

να θεραπεύσει την τύφλωση του και να τον φωτίσει,

τότε βλέπει,

                 του υλικού κόσμου, την πραγματική φύση.

Βλέπει τα υλικά αγαθά

                           όχι σαν κάτι που μπορεί νὰ αρπάξει,

αλλά σαν κάτι που

                           μπορεί να προσφέρει η να το πράξει.

Βλέπει έναν όμορφο άνθρωπο όχι

                          σαν αντικείμενο με τον οποίο μπορεί,

μια δική του επιθυμία, να ικανοποιήσει,

αλλά τον κοιτάει όλο και

                              με πιο πολύ έκσταση και αναζητεί

τὸ ασύγκριτα ωραιότερο πρόσωπο

Εκείνου που τον έχει δημιουργήσει. Να, λοιπόν,

                   γιατί το λειτουργικό κλίμα της Κυριακής

του Τυφλού θέλει να παρουσιάσει

                    τη δική μας τύφλωση πολύ πιο σοβαρή

από εκείνη του τυφλού της ευαγγελικής περικοπής.

Να γιατὶ λέει ο υμνωδός

«τοὺς νοερούς μου ὀφθαλμούς,

            πεπηρωμένους Κύριε, ἐκ ζοφερᾶς ἁμαρτίας,

σὺ φωταγώγησον, ἐνθείς,

          οἰκτίρμον τὴν ταπείνωσιν, καὶ τοῖς μετανοίας

καθάρας με δάκρυσιν»,

           στο Εξαποστειλάριον της Θείας Λειτουργίας.

(Ἐξαποστειλάριον Τετάρτης προ τῆς Αναλήψεως.)

Όμως ο τυφλός ζητάει από το Χριστό

                να θεραπεύσει τη σωματική του τύφλωση

και ο υμνωδός του ζητάει να του θεραπεύσει

                               την τύφλωση του την πνευματική,

γιατὶ και οι δύο βρίσκονται σ’ ένα

αρκετά προχωρημένο επίπεδο, στο οποίο

                  ίσως εμείς δεν έχουμε ακόμη φτάσει εκεί .

Γι’ αυτό εμείς ίσως δεν μπορούμε να ζητήσουμε

απ’ τον αναστημένο Χριστό να θεραπεύσει

την τύφλωση μας,

                   αλλά να μάς βοηθήσει να διαπιστώσουμε

ότι είμαστε τυφλοί. Μακάρι, αγαπημένοι αδελφοί,

 και τα δικά μας μάτια ν’ ανοίξουν,

                            τον υπέροχο Ευεργέτη μας να δούμε

 και όσο ζούμε λατρευτικά να Τον προσκυνούμε.

Ιερέας Π. Γκέζος

 

Κυριακή της Σαμαρείτιδος

 

Οι Σαμαρείτες, λοιπόν, πίστεψαν σε πρώτη φάση από

το λόγο της μετέπειτα αγίας.

Προχώρησαν όμως και στη δεύτερη φάση

                   της πίστεως, στην προσωπική της εμπειρία.

 

 

Ἄς μιμηθοῦμε κι ἐμεῖς αὐτὴ τὴ Σαμαρείτισσα

καὶ χωρὶς νὰ νιώθουμε παράλογη ἐντροπὴ γιὰ

τὰ ἁμαρτήματά μας, νὰ φοβώμαστε τὸν Θεό.

 

Η λειτουργική ζωή της Εκκλησίας την περίοδο αυτή,

του αναστημένου Χριστού,

                                        αφού μας έδειξε πώς μπορούμε

να Τον συναντήσουμε σαν θεραπευτή του σώματος,

τώρα προχωρεί ψηλότερα

                                         και μας δείχνει πως μπορούμε

να Τον συναντήσουμε σαν της ψυχής τον ζωοδότη

(Ασώματος).

Η θεία ενέργεια που εκπορεύεται

                   από τον αναστημένο Χριστό πάνω στη γη,

έχει τη δύναμη να ανορθώνει ένα παράλυτο σώμα,

αλλά  έχει ακόμη τη δύναμη να ανασταίνει

                                                          και νεκρωμένη ψυχή.

Πόσο ζωντανός είναι ο άνθρωπος,

του οποίου το στομάχι τέλεια λειτουργεί,

                                         αλλά η καρδιά του είναι νεκρή.

Είναι εμφανές, για όποιον έχει μάτια να δει,

ότι ο πνευματικός θάνατος είναι πολύ τραγικότερος

απ’ το σωματικό, όπως είναι βέβαιο

                  ότι ο κορεσμός της πείνας της πνευματικής

και της δίψας της πνευματικής του ανθρώπου,

                                               είναι σημαντικότερος πολύ

από τον κορεσμό της πείνας

                                      και της δίψας του της σωματικής.

Σαν αποτέλεσμα της φθοράς της εικόνας της θείας

 μέσα της η Σαμαρείτιδα έχει χάσει κάθε συναίσθημα

προσωπικής αξίας. Ζητώντας της κάτι ο Χριστός

                                           και δίνοντάς της την ευκαιρία

να ξαναβιώσει την αγάπη, την ανανεώνει,

καὶ της δείχνει πως σαν εικόνα του Θεού

                                                           έχει ανεκτίμητη αξία.

Ο Χριστός, την κατάντια της Σαμαρείτιδος,

αναγνωρίζει  και με τον καλύτερο

                                          δυνατό τρόπο την ενθαρρύνει.

Αυτός ήλθε να σώσει τον κόσμο ,

                                                        όχι να τον κατακρίνει.

Αυτό είναι και σαν θέση και σαν προσέγγιση

θεμελιακό στοιχείο

                           του ποιμαντικού έργου της Εκκλησίας

που είναι επίκαιρο και για τη σημερινή μας κοινωνία.

Αλλά η Σαμαρείτιδα έχει και ένα ακόμη λόγο

να αισθάνεται καταρρακωμένο το ηθικό της,

                                                                 γιατί είναι εθνική.

Ο Χριστός χρησιμοποιεί τον όρο ύδωρ αναφερόμενος

στο Άγιο Πνεύμα για να περιγράψει μ’ αυτό

    την ενέργειά Του την καθαρτική και ξεκουραστική.

Όποιος δεχθεί αυτό το ύδωρ

                            γίνεται ο ίδιος μια ανεξάντλητη πηγή.

«ποταμοὶ ρεύσουσιν ἐκ τῆς

                                             κοιλίας αὐτοῦ αἰωνίου ζωῆς»

Έτσι και στην περίπτωση

                             της Σαμαρείτιδας γίνεται, εν αγνοία

στη φάση αυτή, το όργανο του Θεού,

για να καλέσει μέσα από την προσωπική της εμπειρία

και τους άλλους Σαμαρείτες.

Και επισφράγισε την όλη εν Χριστώ δική της πορεία.

Οι Σαμαρείτες, λοιπόν, πίστεψαν σε πρώτη φάση από

το λόγο της μετέπειτα αγίας.

Προχώρησαν όμως και στη δεύτερη φάση

                   της πίστεως, στην προσωπική της εμπειρία.

Κι αν κανείς δεν φτάσει σ’ αυτό το δεύτερο βήμα:

                                 η πίστη εξ ακοής να γίνει αυτηκοΐα,

δεν ολοκληρώνει ποτέ τη δυναμική

                                                  της χριστιανικής πορείας.

Κι αυτό φαίνεται να είναι και το δράμα

                                     πολλών σύγχρονων Χριστιανών:

παραμένουν μόνον σ’ ό, τι άκουσαν και έμαθαν

και δεν θέλησαν αυτήν την πρώτη πίστη πού

παρέλαβαν να την κάνουν και δική τους εμπειρία

             και δικό τους βίωμα για τη δική τους σωτηρία.

 Είναι κρίμα πάντως να 'ναι στο χέρι μας η δύναμη  

      και η χαρά της προσωπικής πίστεως στον Χριστό,

κι εμείς να μένουμε στα «ξυλοκέρατα»

των πρώτων βημάτων της πίστεως

              των αρχαρίων, μακριά από τον Τριαδικό Θεό.

 

 
ΙΕΡΑ   ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ   ΓΛΥΦΑΔΑΣE.B.B. &B.
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΡΟΦΗΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΚΟΡΜΠΙ ΒΑΡΗΣ 
Προφήτη Ηλία 10, 16672 Κόρμπι Βάρης, τηλ. 210-9655370,fax2109655371,
ΟκταήμερηΠροσκυνηματική  Εκδρομήστην Ιταλία
Αναχώρηση  22/06/2020 - Επιστροφή  28/06/2020
Τιμή: 650€ Για την οριστική κράτηση, απαιτείται προκαταβολή 200euro/άτομο μέχρι 15/2/2020. Εξόφληση μέχρι το Πάσχα 19/4/2020
Ενδεικτικό Πρόγραμμα Εκδομής:
1η Ημέρα, Δευτέρα 22/6: Αναχωρούμε το  πρωί από την Αθήνα και με τις κατάλληλες στάσεις θα φτάσουμε στην Πάτρα, όπου θα πάμε να προσκυνήσουμε στον Πολιούχο της πόλης, Άγιο Ανδρέα. Μετά το προσκύνημά μας θα μπούμε στο λιμάνι, θα έχουμε χρόνο στο κατάστημα αφορολογήτων και θα επιβιβαστούμε στο πλοίο που θα μας μεταφέρει στο Μπάρι. Αφού τακτοποιηθούμε στις καμπίνες, μπορούμε να απολαύσουμε τις ανέσεις του πλοίου (καφετέριες, εστιατόρια κλπ.) Διανυκτέρευση εν πλω.
2η Ημέρα, Τρίτη 23/6: Άφιξη στο Μπάρι. Πρώτη ημέρα στην Ιταλία και ξεκινάμε αμέσως με το πούλμαν για την Πομπηία. Εκεί, θα περιηγηθούμε στα αξιοθέατα της νεκρόπολης που καταστράφηκε το 79 μ.Χ. θαμμένη κάτω από τις στάχτες της έκρηξης του Βεζούβιου. Θα θαυμάσουμε τα ερείπια του ναού του Απόλλωνα και της Αρτέμιδας, τα Αρχοντικά των Ευγενών Ρωμανων, τις Αγορές και το Φόρουμ. Θα δούμε επίσης το Herculanum, που καταστράφηκε μαζί με την Πομπηία και βρέθηκε χωρίς κατοίκους, γιατί κατά  την  έκρηξη  του  ηφαιστείου  είχαν  το  χρόνο  να  καταφύγουν  σε  σπήλαια  της ακτογραμμής,  όπου  και  βρήκαν  τραγικό  θάνατο  από  τα  διάπυρα  αέρια  και  τους δηλητηριώδεις ατμούς. Μετά από αυτή την μοναδική εμπειρία συνεχίζουμε για τη Ρώμη. Άφιξη το βράδυ, checkin στο ξενοδοχείο, δείπνο και διανυκτέρευση.
3η Ημέρα, Τετάρτη 24/6: Ξημέρωμα στην αιώνια πόλη! Μετά το πλούσιο πρωινό μας, θα ξεκινήσουμε την περιήγησή μας στην θρυλική Ρώμη.  Διασχίζοντας την Αππία οδό, θα δούμε τα διάσημα Λουτρά (Θέρμες) του αυτοκράτορα Καρακάλλα, που λειτουργούσαν πάνω  από  300  χρόνια,  πρωτού  καταλήξουμε  στο  πιο  αντιπροσωπευτικό  κτίριο  της ρωμαϊκής  αυτοκρατορίας,  το  επιβλητικό  Κολοσσαίο  και  την  αψίδα  του  Μεγάλου Κωνσταντίνου. Συνεχίζουμε περνώντας κάτω από το Καπιτώλιο, την τότε Ακρόπολη της αρχαίας   Ρώμης   και   σημερινό   Δημαρχείο   της   αιώνιας   πόλης.   Στη   συνέχεια   θα επισκεφθούμε  την  πιάτσα  Βενέτσια,  όπου  δεσπόζει  το  Παλάτσο  Βιτοριάνο,  κτίριο αφιερωμένο στο Α’ Βασιλιά της Ιταλίας, που ενσωματώνει το μνημείο του άγνωστου στρατιώτη, το Παλάτσο Βενέτσια, το μπαλκόνι στο οποίο ανέβαινε ο Μουσολίνι και έβγαζε τους λόγους του, καθώς και το Παλάτσο Βοναπάρτη στο οποίο έζησε τα τελευταία χρόνια της ζωής της η μητέρα του Μεγάλου Ναπολέοντα. Συνεχίζοντας την περιήγηση μας, θα δούμε τη διάσημη Φοντάνα Ντι Τρέβι. Το σιντριβάνι, όπου σύμφωνα με την παράδοση όποιος επισκέπτης πετάξει μέσα ένα κέρμα θα τον φέρει η ζωή ξανά στη Ρώμη. Θα δούμε επίσης την Πιάτσα Ντι Σπάνια όπου γίνονται οι περίφημες επιδείξεις μόδας και θα περάσουμε από την Βία Ντι Κοντότι όπου βρίσκονται όλοι οι διάσημοι Οίκοι υψηλής ραπτικής. Στο τέλος της περιήγησή μας στην αιώνια πόλη, θα δούμε τον Τίβερη ποταμό και το Μαμερτίνουμ (φυλακή των Αποστόλων Πέτρου και Παύλου), όπου θα έχουμε ελεύθερο χρόνο για βόλτα, φωτογραφίες και αγορές. Επιστροφή στο ξενοδοχείο, δείπνο, και διανυκτέρευση.
4η ημέρα, Πέμπτη 25/6: Πρόγευμα και θα μεταφερθούμε στο ανεξάρτητο κρατίδιο του
Βατικανού, όπου βρίσκεται η Βασιλική του Αγίου Πέτρου (η μεγαλύτερη εκκλησία του
κόσμου). Θα ξεναγηθούμε στο Ναό και θα δούμε την θεσπέσια κατασκευή του Μιχαήλ
Άγγελου, την περίφημη Πιετά καθώς και τον μπρούτζινο τεράστιο άμβωνα του Μπερνίνι. Στην  συνέχεια,  θα  μεταφερθούμε  στα  Μουσεία  του  Βατικανού,  όπου  θα  δούμε  τις αίθουσες  των  γλυπτών,  των  χαλιών,   των  παπύρων,  των  αυτοκρατόρων   και  θα καταλήξουμε στην διάσημη Καπέλα Σιξτίνα με τις τοιχογραφίες του Ραφαήλ και του Μιχαήλ Αγγέλου. Στη συνέχεια θα επισκεφθούμε τις Κατακόμβες του Αγίου Καλλίστου, όπου θα δούμε τις Κρύπτες των Παπών, την κρύπτη της Αγίας Καικιλίας, τους τάφους των   πρώτων   Χριστιανών   και   τους   διαδρόμους   με   τα   Κουμπικουλι   των   θυσιών. Συνεχίζουμε για το CastelliRomani, όπου εκεί βρίσκεται το μεγαλύτερο εκπτωτικό Mallτης  Ρώμης όπου  στεγάζονται  οι  μεγαλύτεροι  οίκοι  μόδας  και  μας  περιμένουν  σε εκπληκτικές τιμές. Τα μαγαζιά είναι χιλιάδες και προσφέρουν πραγματικές εκπτώσεις. Μπορούμε επίσης να χαλαρώσουμε στα καφέ  και να γευματίσουμε στα εστιατόριά του. Επιστροφή στο ξενοδοχείο, δείπνο και διανυκτέρευση.
5η Ημέρα, Παρασκευή 26/6: Αφού πάρουμε το πρωινό μας, θα αφήσουμε την αιώνιαπόλη και θα αναχωρήσουμε για την πανέμορφη Φλωρεντία, τη γενέτειρα της ιταλικής Αναγέννησης, την πόλη της τέχνης και της αισθητικής, που έχει ανακηρυχτεί Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO. Στην περιήγησή μας, θα δούμε την Πιάτσα  Σαν  Τζιοβάνι  με  το  Βαπτιστήριο  του  Αγίου  Ιωάννη,  τον  αναγεννησιακό Καθεδρικό  Ναό  και  τη  Σάντα  Μαρία  Ντελ  Φιόρε  με  τον  περίφημο  τρούλο  του Μπρουνελέσκι. Συνεχίζοντας, θα κατέβουμε ως την Πιάτσα ντε λα Σινιορία, που στολίζει το σιντριβάνι του Ποσειδώνα, ένα αντίγραφο του αγάλματος του Δαβίδ του Μιχαήλ Άγγελου. Εδώ βρίσκεται το Παλάτσο Βέκιο, που στεγάζει σήμερα το Δημαρχείο της πόλης και η Λότζα με αγάλματα σπουδαίων Φλωρεντίνων γλυπτών. Συνεχίζουμε για την περίφημη Πινακοθήκη Ουφίτσι, την ξακουστή και πολυφωτογραφημένη γέφυρα Πόντε Βέκιο με τα αμέτρητα κοσμηματοπωλεία, καθώς και την Πιάτσα Ρεπούμπλικα, μέσα από τις κεντρικότερες πλατείες της Φλωρεντίας, με τη χαρακτηριστική αψίδα Αρκόνε και τα ιστορικά καφέ Gilli και Paszkowski. Το βραδάκι θα κάνουμε checkin στο ξενοδοχείο, τακτοποίηση στα δωμάτιά μας, δείπνο και διανυκτέρευση.
6η Ημέρα, Σάββατο 27/6: Μετά το πρωινό μας, αναχωρούμε για την πανέμορφη Πάντοβα, εκεί όπου φυλάσσεται το λείψανο του Αγίου Λουκά και είναι τοποθετημένο στην  εκκλησία  Santa  Justina  στο  κέντρο  της  πόλης.  Θα  γνωρίσουμε  επίσης  την καταπληκτική εκκλησία του Αγίου Αντωνίου και την PratodellaValle, μια πλατεία 90 στρεμμάτων και θεωρείται η δεύτερη μεγαλύτερη στην Ευρώπη. Μετά την Πάντοβα, θα συνεχίσουμε το ταξίδι μας για την Βενετία όπου θα αφιερώσουμε όλο το απόγευμα μας. Θα περπατήσουμε  στην πιο ρομαντική πόλη του κόσμου με τις 400 γραφικές γέφυρες, τα εντυπωσιακά Παλάτσο στα αμέτρητα κανάλια της και  τις περίτεχνες γόνδολες που κινούνται νωχελικά στους υδάτινους δρόμους της μοναδικής αναγεννησιακής πολιτείας. Στην επίσκεψη της πόλης (πεζή) θα δούμε το Παλάτι του Δόγη - Διοικητήριο της πάλαι ποτέ Γαληνοτάτης Δημοκρατίας, το Ναό της Βασιλικήςτου Αγίου Μάρκου, την τεράστια ομώνυμη πλατεία με το έμβλημα της πόλης, το καμπανίλε και τις στοές με τα φινετσάτα μαγαζιά και ρεστοράν, τη γέφυρα των στεναγμών που ένωνε το Διοικητήριο με τις φυλακές  και  πολλά  άλλα  περίτεχνα  κτίρια,  τα  πιο  πολλά  με  λευκό  μάρμαρο  και δαντελωτές αψίδες. Οποιαδήποτε όμως  περιγραφή αδικεί   τη γοητεία που ασκεί  η μοναδική αυτή πλωτή πολιτεία. Θα επισκεφτούμε επίσης και το εργαστήριο Μουράνο. Αργά το απόγευμα θα κάνουμε checkin στο ξενοδοχείο, δείπνο και διανυκτέρευση. Ιερά Αγρυπνία στον Άγιο Γεώργιο των Ελλήνων.
7η Ημέρα, Κυριακή 28/6:  θα πάρουμε το πρωινό μας και θα αναχωρήσουμε με προορισμό για το μικρό κρατίδιο του Σαν Μαρίνο. Θα μάθουμε την ιστορία του από τον ξεναγό  μας  και  θα  έχουμε  χρόνο  να  ψωνίσουμε  στα  αφορολόγητα  μαγαζιά  του. Συνεχίζουμε   προς   το   Ρίμινι   και   λίγο   παρακάτω   θα   σταματήσουμε   Ελληνικό Στρατιωτικό Κοιμητήριο του Ριτσιόνε να τιμήσουμε τους Έλληνες στρατιώτες της 3ης Ορεινής Ταξιαρχίας που έπεσαν στην μάχη του Ρίμινι από 13 έως 21 Σεπτεμβρίου 1944. Τρισάγιο. Αναχωρούμε αμέσως μετά για την Ανκόνα όπου μας περιμένει το πλοίο για την Πάτρα. Διανυκτέρευση εν πλώ. Χαρείτε τις ανέσεις και τα μαγαζιά του τεράστιου πλοίου των Μινωϊκών γραμμών. Αναχωρούμε αμέσως μετά για την Ανκόνα όπου μας περιμένει το  πλοίο  για  την  Πάτρα.  Επιβίβαση,  τακτοποίηση  στις  καμπίνες  και  χρόνος  να απολαύσουμε  τις  ανέσεις  και   τα  μαγαζιά  του  πλοίου  των  Μινωϊκών  γραμμών. Διανυκτέρευση εν πλω.
8η  Ημέρα,  Δευτέρα  29/6:  Άφιξη  του  πλοίου  στο  λιμάνι  της  Πάτρας  και  άμεση αναχώρηση για την Αθήνα με ενδιάμεσες στάσεις όπου χρειαστεί.
ΣΤΗΝ ΤΙΜΗ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ :
-     Μετακινήσεις με πολυτελές κλιματιζόμενο πούλμαν
-     Ακτοπλοϊκά  εισιτήρια  Πάτρα    -  Μπάρι,  Ανκόνα  -  Πάτρα  σε  ΑΒ4  (καμπίνες
εσωτερικές)
-Έμπειρος συνοδός του γραφείου μαςTERRASANTATRAVELKOKKINIXANITEL.2810390912 - 6946082751 FAX.2810761400 emailinfo@terrasantatravel.grwww.terrasantatravel.gr
-     Φόροι διανυκτέρευσης αξίας €27
-     Checkpoints αξιάς €35
-     Πέντε διανυκτερεύσεις σε ημικτεντρικά ξενοδοχεία τριών ή τεσσάρων αστέρων
-     Πέντε πρωινά σε πλουσιους μπουφεδες
-     Εισιτήριο Βαπορέτου στη Βενετία αξίας €15
-     Ασφάλεια Αστικής και επαγγελματικής ευθύνης
ΔΕΝ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ
-        Είσοδοι σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία και φαγητά μεσημέρι και βράδυ.
Διαφορά Μονόκλινου στα ξενοδοχεία: 160€
Διαφορές σε καμπίνες:                  Α4 + 16            € κατ΄ατομο και για τις δύο διαδρομές
ΑΒ3 + 38 €                                    #
Α3 + 48 €                                      #
ΑΒ2 + 59 €                                   #
Α2 + 68 €                                      #
ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ : π. ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΧΡΗΣΤΟΥ
6936312626 και στη  κ. Σταματίνα Γεωργαντά