Κυριακάτικα Κυρήγματα

 

Κυριακή, 16 Οκτωβρίου 2011

 

Η ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΜΑΣ

 

Η διδακτική «Παραβολή του σπορέως» είναι μία περικοπή που ερμηνεύεται από τον Χριστό αναφερόμενη στον άνθρωπο εκείνο, ο οποίος ακούει με προσοχή και συναίσθηση τα θεία λόγια, τα βιώνει και αγωνίζεται να τα εφαρμόσει στη ζωή του.

Ο σπόρος είναι ο λόγος του Θεού, που μπαίνει μέσα στην καρδιά μας, είναι ο ίδιος ο Χριστός και εμείς «χριστοποιούμεθα».  Πώς όμως γίνεται αυτό;  Με την αγάπη και την υπακοή.

Οι εκφράσεις «ο Θεός καλείται αγάπη», «ο Θεός έχει αγάπη», «ο Θεός πηγάζει αγάπη» δεν είναι δόκιμες.  Η σωστή φράση είναι: «ο Θεός αγάπη εστί» (ο Θεός είναι αγάπη) όπως το λέει ξεκάθαρα ο ευαγγελιστής Ιωάννης στην πρώτη επιστολή του «ο μη αγαπών, ουκ έγνω τον Θεόν, ότι ο Θεός αγάπη εστίν», (Α΄ Ιωάννου 4/δ΄ 8). Και συνεχίζει: «ο μένων εν τη Αγάπη εν τω Θεώ μένει και ο Θεός εν Αυτώ» (Α' Ιωάννου. δ’ 16).  Οι σχέσεις μας με τον Θεό είναι αμιγώς αγαπητικές. Υποτασσόμαστε στον Θεό όχι γιατί τον φοβόμαστε, αλλά γιατί τον αγαπούμε. Ανταποκρινόμενα στην αγάπη του, διότι πρώτος Αυτός «ηγάπησε ημάς».  Άρα η υπακοή είναι πραγματικό δείγμα της αληθινής αγάπης. Στην υπακοή και μόνο γίνεται η διαπίστωση της πραγματικής αγάπης.

Όμως η αυτή η υπακοή, αλλού γίνεται αποδεκτή, αλλού απορρίπτεται. Κι’ αυτό επειδή ο Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο να είναι ελεύθερος.  Να έχει την δυνατότητα να διαλέξει μόνος τι θέλει να είναι.  Και εδώ είναι που υπεισέρχεται η προσβολή του διαβόλου.  Πράγματι ό άνθρωπος όλη του τη ζωή παλεύει με τους πειρασμούς.  Εμείς όμως δεν ανοίγουμε διάλογο μαζί του, (με τον διάβολο).  Εμείς προχωρούμε μαζί με τον Χριστό.

Μερικοί όμως προσεταιριζόμαστε τον Σατανά και λέμε: - «Είμαι χριστιανός, αλλά δεν πάω στην Εκκλησία. Προτιμώ να κάθομαι στο σπίτι μου και να βλέπω την Θεία Λειτουργία από την τηλεόραση. Σιγά που θα πάω στην Εκκλησία να ιδώ τους παπάδες

Αλλά και αυτούς που θέλουν να πηγαίνουν στην Εκκλησία τους πειράζει ο διάβολος και τους λέει: - «Ναι, να πάμε στην Εκκλησία, (βέβαια αυτός θα περιμένει έξω). Αν θέλεις πάμε και στο μοναστήρι και να διαβάσομε και το Ευαγγέλιο.»  Πώς όμως ενεργεί ο πειρασμός;  Ανοίγει το Ευαγγέλιο σε μία σελίδα που μπορεί να αναφέρεται σε ένα συγκεκριμένο αμάρτημα και εστιάζει σε αυτό, χωρίς να εξετάσει το συγκεκριμένο αμάρτημα σύμφωνα με το πνεύμα του Ευαγγελίου, που είναι η αγάπη και η συγχώρεση.  Με αυτό τον τρόπο μπορεί να τυφλώσει τον πιστό και να τον κάνει να πιστεύει πως συμπεριφέρεται χριστιανικά.  Η όλη του όμως συμπεριφορά επειδή είναι στεγνή από αγάπη και δεν μπορεί να συγχωρήσει, καταλήγει στο να φθείρει ψυχικά και πνευματικά τον ίδιο και την οικογένειά του. Είναι ο σπόρος του Ευαγγελίου που έπεσε σε πετρώδες έδαφος, δηλαδή σ εκείνον που παρότι δέχεται με χαρά και ενθουσιασμό το θείο λόγο, δεν του επιτρέπει να αναπτύξει βαθιές ρίζες.  Έτσι με τη πρώτη προσβολή του πειρασμού απομακρύνεται από την πραγματική πίστη και παραμένει στην επιφανειακή τυπολατρία και συμπεριφορά, με αποτέλεσμα ο θείος λόγος να μην καρποφορεί, «φυέν εξηράνθη δια του μη έχειν ικμάδα

Και υπάρχουν περιπτώσεις, που όταν οι γονείς αισθάνονται το τέλος της ζωής να πλησιάζει και φωνάζουν τα παιδιά τους για να δουν κατά πόσο μπορούν και αυτά να σπείρουν με τη σειρά τους - σύμφωνα με τους πνευματικούς καρπούς που τους έχουν δώσει - τα παιδιά να τους λένε: «Τι σπόροι είναι αυτοί που μας δώσατε

Και οι γονείς πιστεύοντας ότι έχουν ζήσει χριστιανικά να λένε:- «Να οι σπόροι που σας δώσουμε. Οι Εκκλησίες, οι αγρυπνίες, τα μοναστήρια, η Θεία Κοινωνία, η εξομολόγηση

Και τότε τα παιδιά μπορεί να απαντήσουν:- «Πατέρα, μητέρα όχι λόγια. Εμείς βλέπουμε το παράδειγμα σας. Με την συμπεριφορά σας διαλύσατε την οικογένεια. Μας έλειψε ο πατέρας, η μητέρα, η οικογένεια και κυρίως η αγάπη. Για σας ο θείος λόγος του Ευαγγελίου δεν ρίζωσε μέσα σας, αλλά μόνο επιφανειακά επηρέασε την συμπεριφορά σας και την όλη σας προσωπικότητα.  Εμείς τα παιδιά σας, δεν ήμασταν για σας παρά μόνο οι κούκλες για να ικανοποιείτε τον εγωισμό σας. Εμείς όμως έχουμε καταλάβει κάτι παραπάνω από σας για το Ευαγγέλιο του Χριστού και θα ζήσουμε πραγματικά σύμφωνα με αυτό. Από εδώ και πέρα, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε για σας είναι να σας ανάβουμε ένα κερί και ένα τρισάγιο

Αυτός είναι ο σπόρος που έπεσεν «εις την γήν την αγαθήν ,και φυέν εποίησε καρπόν εκαντονταπλασίονα».

Ο Θεός έγινε άνθρωπος για να γίνει ο άνθρωπος κατά χάριν θεός. Ότι κάνει ο Θεός το κάνει για μας. Όμως με τη συμμετοχή μας, την συνεργασία μας. Ο άνθρωπος πρέπει να αγωνίζεται «εν υπομονή» να εφαρμόσει στη ζωή του το λόγο του Θεού.

Θα συναντήσουμε θλίψεις και δοκιμασίες, δυσκολίες και εμπόδια, τα οποία μπορεί να μας κλονίσουν.  Οι δυσκολίες δεν μας ταράζουν γιατί είμαστε άνθρωποι λογικοί, πρόβατα λογικά του Χριστού και ο Χριστός είναι «μεθ’ υμών».

Όλα λειτουργούν με υπομονή. Η υπομονή που δεν πειράζεται από τον διάβολο. Η υπομονή έχει μία διαχρονικότητα, όπως και ό σπόρος έχει μία διαχρονικότητα για να καλλιεργηθεί και η καρδιά καλλιεργεί το σπόρο. Η ζωή του Χριστού είναι ένα καρδιακό γεγονός, γεγονός αναπτύξεως υπομονής, πορείας διαχρονικής. Όποιος βιάζετε να ξεπεράσει τους πειρασμούς δεν κατορθώνει τίποτε.«Υπομονής έχετε χρείαν, ίνα τό θέλημα τού Θεού ποιήσαντες κομίσησθε τήν επαγγελίαν» (Εβραίους ι΄, 36).

Με την άσκηση της προσευχής επιτυγχάνουμε τον ύψιστο σκοπό μας: να σωθούμε και να δώσουμε στα παιδιά μας τη σκυτάλη και να τους βοηθήσουμε να επιτύχουν κι’ αυτά την αιώνια ζωή. Τα παιδιά πρέπει να βλέπουν στο πρόσωπο των γονέων τους ένα παράδειγμα για τον δικό τους μελλοντικό γάμο. Τα παιδιά υποφέρουν, όταν οι γονείς τους δεν έχουν δώσει όλη τους την καρδιά στο γάμο και στην οικογενειακή ζωή.

Το ερώτημα για τους έγγαμους χριστιανούς που μεγαλώνουν παιδιά είναι: «Πως θα μπορέσω να αυξήσω την αγάπη μου για τον Θεό και τον πλησίον μου μέσα από την οικογενειακή μου ζωή;»

            Ο απόστολος Πέτρος λέγει ότι η συμπεριφορά μιας χριστιανής συζύγου, μπορεί να οδηγήσει έναν άπιστο σύζυγο στον Χριστό χωρίς λόγο και χωρίς κήρυγμα «δια την των γυναικών αναστροφής άνευ λόγου κερδηθήσονται» (Α΄ Πέτρου, γ΄ 1).

            Οι έγγαμοι χριστιανοί είναι ανάγκη να θυμούνται ότι μοιράζονται με τον Θεό το έργο της δημιουργίας και ανατροφής χριστιανών παιδιών.

Όταν μεταδίδουμε τη ζωή σε μια άλλη γενεά, είναι καθήκον μας να μεταδίδουμε όχι μόνο τη ζωή του σώματος αλλά και την πνευματική ζωή.

            Όμως ο Χριστιανικός σπόρος, που επί τόσα χρόνια σπείρεται, δεν αποδίδει την αναμενομένη καρποφορία, γιατί ο Χριστιανισμός δεν μπόρεσε έπειτα από δύο χιλιάδων ετών σπορά να μεταβάλει την κοινωνική Σαχάρα σε Κήπο της Εδέμ, όπως ζητούν οι ανυπόμονοι επικριτές του.

            Δεν ευθύνεται γι’ αυτό ο Θείος σπορέας. Ούτε ο ουρανόπεμπτος σπόρος. Αλλά φταίει ο πνευματικός αγρός της σύγχρονης κοινωνίας, που «εσκληρύνθη» κι’ έγινε σαν τον δημόσιο δρόμο, φταίει η συμφεροντολογία και τα τριβόλια των ποικίλων παθών της σύγχρονης κοσμικής ζωής.

            Αιτία λοιπόν της αποκαρδιωτικής αυτής ακαρπίας στην εποχή μας είναι το έδαφος (ψυχές ποδοπατημένες από τα ακάθαρτα πόδια των παθών στις οποίες λείπει η προσπάθεια για να μετουσιωθεί η Χριστιανική θεωρία σε Χριστιανική ζωή). Και υπεύθυνοι εμείς οι αμελείς καλλιεργηταί.

 

                                              Από τον π. Π. Γκέζο

 

Βιβλιογραφικές πηγές:

π. Κ. Στρατηγόπουλος

 

Αδελφή Μαγδαληνή

 

Κ.Κούρκουλας

 

 

 

Οκταήμερη Προσκυνηματική Εκδρομή στην Ιταλία 19/6-26/6/2020 με τον Προφήτη Ηλία Κόρμπι Βάρης.

 

ΙΕΡΑ   ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ   ΓΛΥΦΑΔΑΣE.B.B. &B.
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΡΟΦΗΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΚΟΡΜΠΙ ΒΑΡΗΣ 
Προφήτη Ηλία 10, 16672 Κόρμπι Βάρης, τηλ. 210-9655370,fax2109655371,
ΟκταήμερηΠροσκυνηματική  Εκδρομήστην Ιταλία
(Πάντοβα, Βενετία, Φλωρεντία, Πίζα, Σιένα, Ρώμη).
Αναχώρηση  19/06/2020 - Επιστροφή  26/06/2020
Τιμή: 650€ Για την οριστική κράτηση, απαιτείται προκαταβολή 150euro/άτομο μέχρι 26/4/2020.
Εξόφληση μέχρι 6/6/2020
 
Ενδεικτικό Πρόγραμμα Εκδομής:
 
   1η  μέρα: ΑΘΗΝΑ (ΘΕΣ/ΝΙΚΗ) – ΠΑΤΡΑ (ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ) –  ΕΝ ΠΛΩ
Συγκέντρωση και αναχώρηση για το λιμάνι της Πάτρας/Ηγουμενίτσας. Επιβίβαση στο πλοίο, τακτοποίηση στις καμπίνες και απόπλους για το λιμάνι της Ανακόνα. Διανυκτέρευση εν πλω.
2η μέρα: ΑΝΚΌΝΑ – ΠΑΝΤΟΒΑ
Άφιξη στο λιμάνι της Ανκόνα και αναχώρηση για την Πάντοβα. Άφιξη αργά το απόγευμα. Μεταφορά και τακτοποίηση στι ξενοδοχείο. Διανυκτέρευση.
3η μέρα: ΠΑΝΤΟΒΑ -  ΒΕΝΕΤΙΑ  – ΜΟΝΤΕΚΑΤΙΝΙ ΤΕΡΜΕ
Πρωινό στο ξενοδοχείο. Αναχώρηση για την Βενετίας  στην  πιο ρομαντική πόλη του κόσμου και πανοραμική περιήγηση.  Από το Τρονκέτο, μεταφορά εξ ιδίων με βαπορέτο στην περιοχή Καστέλλο, όπου βρίσκεται η ορθόδοξη εκκλησία του Αγίου Γεωργίου των Ελλήνων και το Βυζαντινό Ινστιτούτο. Περνώντας από γραφικές γέφυρες και στενά σοκάκια, θα δούμε το επιβλητικό Παλάτσο των Δόγηδων, μια φαντασμαγορία από ροζ και λευκό μάρμαρο σε βενετσιάνικο-γοτθικό στιλ, και θα καταλήξουμε στην Πλατεία του Αγίου Μάρκου, «το ωραιότερο σαλόνι της Ευρώπης», όπως το χαρακτήρισε ο Ναπολέοντας. Εδώ βρίσκεται ο περίφημος Καθεδρικός του Αγίου Μάρκου, αριστούργημα βυζαντινής αρχιτεκτονικής, με εντυπωσιακά ψηφιδωτά, το καμπαναριό του (Καμπανίλε), ο Πύργος του Ρολογιού, η Μαρκιανή Βιβλιοθήκη και το περίφημο Μουσείο Καρέρ. Τέλος, θα επισκεφθούμε ένα από τα λίγα εργαστήρια κατασκευής Murano. Χρόνος ελεύθερος και το απόγευμα μεταφορά και τακτοποίηση στο ξενοδοχείο μας στο Μοντεκατίνι Τέρμε. Δείπνο και διανυκτέρευση.
4η μέρα: ΜΟΝΤΕΚΑΤΙΝΙ – ΦΛΩΡΕΝΤΙΑ
Πρωινό στο ξενοδοχείο και αναχώρηση για τη Φλωρεντία, τη γενέτειρα της ιταλικής Αναγέννησης, πόλη της τέχνης και της αισθητικής, που έχει ανακηρυχτεί Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO. Στην πανοραμική μας περιήγηση, θα δούμε την Πιάτσα Σαν Τζιοβάνι με το Βαπτιστήριο του Αγίου Ιωάννη και τον αναγεννησιακό Καθεδρικό Ναό, τη Σάντα Μαρία Ντελ Φιόρε, με τον περίφημο τρούλο του Μπρουνελέσκι. Συνεχίζοντας, θα κατέβουμε ως την Πιάτσα ντε λα Σινιορία, που στολίζει το σιντριβάνι του Ποσειδώνα και αντίγραφο του αγάλματος του Δαβίδ του Μιχαήλ Άγγελου. Εδώ βρίσκεται το Παλάτσο Βέκιο, που στεγάζει σήμερα το Δημαρχείο της πόλης, και η Λότζα με αγάλματα σπουδαίων Φλωρεντίνων γλυπτών. Συνεχίζουμε για την περίφημη Πινακοθήκη Ουφίτσι, (εξωτερική επίσκεψη) την ξακουστή και πολυφωτογραφημένη γέφυρα Πόντε Βέκιο με τα αμέτρητα κοσμηματοπωλεία, και την Πιάτσα Ρεπούμπλικα, μία από τις κεντρικότερες πλατείες της Φλωρεντίας, με τη χαρακτηριστική αψίδα Αρκόνε και τα ιστορικά καφέ Gilli και Paszkowski. Χρόνος ελεύθερος για επίσκεψη στην αγορά του Σαν Λορέντζο ή επίσκεψη στο Παλάτσο Πίττι, την πολυτελή κατοικία των Μεδίκων. Επιστροφή αργά το απόγευμα στο ξενοδοχείο. Δείπνο και διανυκτέρευση.
5η μέρα: ΜΟΝΤΕΚΑΤΙΝΙ – ΠΙΖΑ – ΣΙΕΝΑ - ΡΩΜΗ
Πρωινό στο ξενοδοχείο και αναχώρηση για την ιστορική πόλη της Πίζας με τα μεσαιωνικά τείχη και τον ξακουστό Κεκλιμένο Πύργο της, καμπαναριό του Καθεδρικού Ναού της πόλης, που βρίσκονται μέσα στο «Πεδίο των Θαυμάτων», μαζί με το Βαπτιστήριο και το μνημειακό κοιμητήριο Κάμπο Σάντο. Επόμενη επίσκεψη η μεσαιωνική Σιένα. Έντεκα δρόμοι οδηγούν στην πανέμορφη κεντρική πλατεία Πιάτσα ντελ Κάμπο, όπου δεσπόζει το μεσαιωνικό Δημαρχείο. Στην περιήγησή μας στα γραφικά καλντερίμια της πόλης, θα θαυμάσουμε τα μεσαιωνικά αρχοντικά, τις εκκλησιές και τον Καθεδρικό Ναό, αφιερωμένο στην Κοίμηση της Θεοτόκου, ο οποίος θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα έργα τέχνης σε ολόκληρη την Ιταλία. Αναχώρηση για την αιώνια πόλη, τη Ρώμη. Άφιξη, μεταφορά και τακτοποίηση στο ξενοδοχείο μας. Δείπνο και διανυκτέρευση.
6η μέρα :  ΡΩΜΗ
Πρωινό στο ξενοδοχείο. Η πρωινή περιήγηση θα ξεκινήσει από το Βατικανό το μικρότερο κρατίδιο του κόσμου που βρίσκεται η Βασιλική του Αγίου Πέτρου η μεγαλύτερη εκκλησία της χριστιανοσύνης. Συνεχίζουμε από την περιοχή του Κολοσσαίο, το μεγαλύτερο σωζόμενο αρχαίο ρωμαϊκό αμφιθέατρο του κόσμου και την αψίδα του Μεγάλου Κωνσταντίνου. Η ρωμαϊκή αγορά ήταν η καρδιά της αρχαίας Ρώμης και το κέντρο εξουσίας μιας αυτοκρατορίας που εκτεινόταν στο μεγαλύτερο μέρος του τότε γνωστού κόσμου. Σήμερα αποτελεί έναν από τους σπουδαιότερους αρχαιολογικούς χώρους της Ευρώπης. Στην πλατεία Βενετίας θα μας εντυπωσιάσει το ογκώδες μνημείο αφιερωμένο στον Βίκτωρ Εμμανουήλ Β’, τον πρώτο βασιλιά της σύγχρονης ενωμένης Ιταλίας, που είναι επίσης και το μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη. Θα επισκεφθούμε Συνεχίζουμε για την πολύβουη Πιάτσα ντι Σπάνια και τέλος τη φημισμένη Φοντάνα Ντι Τρέβι. Χρόνος ελεύθερος και επιστροφή στο ξενοδοχείο.  Απόγευμα ελεύθερο. Δείπνο και διανυκτέρευση.
7η μέρα: ΡΩΜΗ – ΑΝΚΟΝΑ
Πρωινό στο ξενοδοχείο. Αναχώρηση για το  λιμάνι της Ανκόνας, όπου θα επιβιβαστούμε στο πλοίο της επιστροφής. Τακτοποίηση στις καμπίνες και απόπλους. Διανυκτέρευση εν πλω.
8η μέρα: ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ (ΘΕΣ/ΝΙΚΗ) – ΠΑΤΡΑ - ΑΘΗΝΑ
Χαρείτε τις ανέσεις του σύγχρονου πλοίου έως την ώρα που θα φθάσουμε στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας/Πάτρας. Αποβίβαση και μεταφορά στον τελικό προορισμό μας. Άφιξη αργά το απόγευμα στη Θεσσαλονίκη/Πάτρα.
Τιμή κατ’ άτομο σε δίκλινο                                     650 €          
Τιμή  σε μονόκλινο                                                    780 €                              
Παιδική τιμή (μέχρι 12 ετών)                                  600  €   
Περιλαμβάνονται:
·        Πολυτελές κλιματιζόμενο πούλμαν του γραφείου για τις μεταφορές και μετακινήσεις σύμφωνα με το πρόγραμμα.
·        Ακτοπλοϊκά εισιτήρια Πάτρα/Ηγουμενίτσα–Ανκόνα– Ηγουμενίτσα/Πάτρα σε 4κλινες εσωτερικές καμπίνες με wc/ντους (ΑΒ4).
·        Διαμονή σε επιλεγμένα ξενοδοχεία 4*.
·        Πρωινό καθημερινά (εκτός πλοίου).
·        Τέσσερα (4) δείπνα στο σύνολο (2 στο Μοντεκατίνι Τέρμε & 2 στη Ρώμη).
·        Εκδρομές, περιηγήσεις όπως αναφέρονται στο αναλυτικό πρόγραμμα της εκδρομής.
·        Έμπειρος Αρχηγός – Συνοδός του γραφείου μας.
·        Ασφάλεια αστικής/επαγγελματικής ευθύνης.
·        Φ.Π.Α.
 
Δεν περιλαμβάνονται:
·        Είσοδοι σε μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους, θεάματα και γενικά όπου απαιτείται.
·        Checkpoint 25
·        Βαπορέτο Βενετίας  15€.
·        Δημοτικοί φόροι  ξενοδοχείου το άτομο τη βραδιά (Πάντοβα 3€, Μοντεκατίνι Τέρμε  1,4€, Ρώμη 6€ ).
·        Ό,τι ρητά αναφέρεται σαν προαιρετικό ή προτεινόμενο.
 
Σημείωση: Ξεναγήσεις και  εκδρομές ενδέχεται να  αλλάξει η σειρά που θα πραγματοποιηθούν

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ : π. ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΧΡΗΣΤΟΥ
6936312626 και στη  κ. Σταματίνα Γεωργαντά