Κυριακάτικα Κυρήγματα

Πρεσβυτέρου Π. Γκέζου

Κυριακή του Ασώτου

 

Η αγάπη και η κατανόηση του πατέρα

είναι πρόσκληση διαρκείας για επιστροφή.

im alt="Περιγραφή: Αποτέλεσμα εικόνας για κυριακη του ασωτου" height="211" src="file:///C:/User" width="288" /></p> <p>  &"micron; άσωτος υιός «Εἰς ἑαυτὸν δὲ ἐλθών», βιώνει

     βαθιά αυτή την οδύνη και διαπιστώνει

                                 ότι βρίσκεται σε μια κατάσταση εξορίας,

μακριά από το σπίτι του πατέρα του, τη γη της απαγγελίας.

«Ὅ, πόσων ἀγαθῶν ὁ ἄθλιος ἐμαυτὸν ἐστέρησα.

                   Ὁποίας βασιλείας ἐξέπεσα ὁ ταλαίπωρος ἐγὼ»(1).

(δοξαστικὸ Ἐσπερινοῦ Κυριακῆς Ἀσώτου).

Όταν ο άνθρωπος κάνει αυτή τη διαπίστωση,

                                                         αναπότρεπτα θα αισθανθεί

την ανάγκη της επιστροφής και θα πει

                                           σαν τον άσωτο γιο της παραβολής,

«ἀναστὰς πορεύσομαι πρὸς τὸν πατέρα μου».

«Ὅς ὁ ἄσωτος υἱὸς ἦλθον κἀγὼ οἰκτίρμον,

                          ὁ τὸν βίον ὅλον δαπανήσας ἐν τῆ ἀποδημία

ἐσκόρπισα τον πλοῦτον ὅν δέδωκάς μοι, Πάτερ,

 δέξαι με, πάτερ, μετανοοῦντα, ὁ θεὸς καὶ ἐλέησόν με» (2).

«Αἶνοι Κυριακῆς Ἀσώτου»                                                                      

 Είναι αυτή η βαθιά συναίσθηση του ανθρώπου

                                     για την αποξένωση του από την πηγή

της ζωής του, το Θεό, που ονομάζουμε μετάνοια.

«Οὐκ ἔχω μετάνοιαν, οὐκ ἔχω κατάνυξιν, οὐκ ἔχω

                                                                δάκρυον παρακλητικὸν

τὰ επανάγοντά με, τέκνα, εὶς ἰδίαν κληρονομίαν»,

  όπως λέει  ο συγγραφέας του κανόνα στον Ιησού Χριστό.

 

Υπάρχει και η άλλη σκληρή  πραγματικότητα.

                       Συχνά οι επιστροφές δεν γίνονται αποδέκτες.

Η πατρική οικία και αγκάλη είναι ερμητικά κλειστὲς

και η μορφή της ασωτίας κορυφώνεται

                          στην αποπομπή και την απόρριψη, τραγική.

Πολλὲς φορές οι κοινωνίες, ιδιαίτερα οι ενάρετες,

είναι κλειστές. Η αγκάλη του πατέρα της παραβολής,

                                                                       όμως είναι ανοιχτή.

Συνεχίζει να αγαπά, ελπίζει και προσμένει.

 

Αυτό είναι το ζητούμενο και το θαυμαστό της παραβολής.

Η αγάπη και η κατανόηση του πατέρα

                            είναι πρόσκληση διαρκείας για επιστροφή.

Η αγάπη και το έλεος του Θεού

                               είναι από τα μεγάλα δεδομένα της ζωής.

Αυτό που αναμένεται πλέον είναι

                                        η δικιά μας μετάνοια και επιστροφή.

 

1. «Ὅ, πόσων ἀγαθῶν ὁ ἄθλιος ἐμαυτὸν ἐστέρησα. Ὁποίας βασιλείας ἐξέπεσα ὁ ταλαίπωρος ἐγὼ» (δοξαστικὸ Ἐσπερινοῦ Κυριακῆς Ἀσώτου).

2. Πάτερ, δέξαι με, πάτερ, μετανοοῦντα, ὁ θεὸς καὶ ἐλέησόν με» (Αἶνοι Κυριακῆς Ἀσώτου).

 

04/02/2

Ιερέας Π. Γκέζος

Κυριακή του Τελώνου & Φαρισαίου

 

«Εἴ τις βαστάζει τὰς ἁμαρτίας αὐτοῦ,

     οὐ βλέπει τὰς τοῦ πλησίον αὐτοῦ»

«Θεός, ἱλασθητίμοιτῶἁμαρτωλῶ».

 

Περιγραφή: http://www.ec-patr.net/eikones/telonou.jpg

Ἡ περίοδος τοῦ Τριωδίου εἶναι κατ' ἐξοχὴν περίοδος ἀγώνα

κατὰ τῆς ἐγωπάθειας καὶ ἄσκηση τῆς ἀρετῆς τῆς ταπείνωσης,

 ὡς μονόδρομο γιὰ τὴ σωτηρία μας.

 

   Όσοι από μας αρνούνται

                          να παραδεχτούν ότι είναι αμαρτωλοί,

συνεχίζουν το έργο  της εξοντώσεως του Χριστού

        που άρχισαν οι Φαρισαίοιεκείνης της εποχής,

γιατί είναι οι πιο αποτελεσματικοί

                             υπονομευτές του έργου Του στη Γη.

Το κακό σ’ αυτόν τον κόσμο το κάνουν

               οι μεγαλόσχημοι,οι Φαρισαίοι, οι ενάρετοι

που πιστεύουν ότι είναι άμεμπτη, 

         γιατί δεν αντέχουν να υποστούν τη δυσφορία

της αυτοεξετάσεωςγια να δουν τη δική τους αμαρτία.

Όσο κι αν είναι δυσάρεστη η συνειδητοποίηση

          της αμαρτωλότητάς μας, είναι ακριβώς αυτή

που δεν την αφήνεινα γίνει κόλαση.

Αυτή η συνειδητοποίηση μερικές φορές

                                                                    είναι οδυνηρή,

 αλλά είναι ταυτόχρονα και μια ευλογία,

                      γιατί είναι η μόνη ασφαλής προστασία

  από τη ροπή μας για το κακόκαι την απιστία.

Εκείνοι πού αναγνωρίζουν

                   τη δική τους ατέλεια και αμαρτωλότητα

δεν κρίνουν τους άλλους.

 «Εἴ τις βαστάζει τὰς ἁμαρτίας αὐτοῦ,

                              οὐ βλέπει τὰς τοῦ πλησίον αὐτοῦ» (1)

αλλά λέγουν

                       «Ὁ Θεός, ἱλασθητί μοι τῶ ἁμαρτωλῶ» (2)

   Δεν μπορεί ο άνθρωπος να συναντήσει

                                                        τον πραγματικό Θεό

όσο συνεχίζει να λατρεύει ως θεώ

                                                           τον δικό του εαυτό

και όσο συνεχίζει  να περιμένει τη σωτηρία,

από τον εαυτό του, όπως έκανε ο Φαρισαίος,

     ο οποίος προσευχήθηκε  «σταθεὶς πρὸς ἑαυτόν».

Ο Φαρισαίος στην πραγματικότητα

                                                       δεν πίστευε στο Θεό,

γιατί δεν είχε ποτέ του γεύση του Θεού

                                                  και δεν γεύθηκε το Θεό

γιατί δεν Τον αναζήτησε.

                                   Ο Φαρισαίος δεν πάει στον Ναό

για να συναντήσει το Θεό, αλλά γιατί χρειάζεται

              έναν επίσημο χώρο για να αυτοαποθεωθεί.

Όλοι μας, αν ψάξουμε, θα βρούμε

ένα τέτοιο στοιχείο αυτοαποθεόσεως

σε όλες εκείνες τις δραστηριότητες

                                            της καθημερινής μας ζωής,

που μας αρέσει να αποκαλούμε αρετές και

με τις οποίες επιδιώκουμε

                                  την αυτοδικαίωσή μας με αυτές.

Ο Κύριος δεν κατηγορεί τον Φαρισαίο

                                                            για τις αρετές του.

Ο Φαρισαίος κατακρίνεται,

γιατί στηρίζει την ιστορική καταξίωση

                           και την εσχατολογική δικαίωσή του

στην θρησκευτική ιδιαιτερότητα και

                       όχι στην κρίση και το έλεος του Θεού.

Και ο Τελώνης δεν επαινείται

                                          για την αμαρτωλότητά του,

αλλά κυρίως για την αυτογνωσία του

                        και την αίσθηση της αναξιότητάς του.

Επαφίεται στο έλεος του Θεού

                                           και εξαρτά τη σωτηρία του

αποκλειστικά και μόνο από τη χάρη

                               και την αγάπη του Ιησού Χριστού.

Αυτή η αναφορά του εαυτού μας

                                              και της ζωής μας στο Θεό

σώζει την κατάσταση.

  Ο δρόμος του Θεού είναι τόσο απλός και φυσικός.

Η αγιότητα γίνεται μια απλή υπόθεση

                                                      μέσα στην Εκκλησία,

βιώνεται στην αγάπη και την αποδοχή του άλλου,

      η μείζονα αυτήαρετή για τη δική μας σωτηρία.

Όσο ο άνθρωπος παραμένει

                                             σε μια ανάλογη κατάντια,

με την κατάντια του Φαρισαίου,

                η συνάντηση με τον αναστημένο Χριστό

είναι εντελώς αδύνατη γι’ αυτόν.

(1) «Φιλοκαλία των Νηπτικών και Ασκητικών Αποφθέγματα Γερόντων» Πατερικές Εκδόσεις «Γρηγόριος ο Παλαμάς» σελ. 456/16

(2) Λουκ. ΙΗ, 13.

ΕΚΔΡΟΜΗ 

ΙΕΡΑ   ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ   ΓΛΥΦΑΔΑΣ E. B. B. & B.

ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΡΟΦΗΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΚΟΡΜΠΙ ΒΑΡΗΣ ΚΟΡΜΠΙ

Προφήτη Ηλία 10, 16672 Κόρμπι Βάρης, τηλ. 210-9655370, fax 2109655371, email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Πενθήμερη Προσκυνηματική Εκδρομή στους Αγίους Τόπους

rize

Αναχώρηση 10/05/2019 - Επιστροφή 14/05/2019

Παρασκευή      10/05/19        ΑΘΗΝΑ - ΤΕΛ ΑΒΙΒ – ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ -ΒΗΘΛΕΕΜ

   Συγκέντρωση στό αεροδρόμιο Αθηνών, Ελ. Βενιζέλος 10/05/2019, στις 04:10 π.μ. για την πτήση μας με την ΑLITALIA για Τελ Αβίβ. Άφιξη στο Τελ Αβιβ (αεροδρόμιο Ben Gurion) 8:15 π.μ. Πρώτος σταθμός μας στη Λύδδα για να προσκυνήσουμε τον τάφο του Αγίου Γεωργίου. Μετάβαση στη Σαμάρεια, στο Φρέαρ του Ιακώβ, όπου συνάντησε ο Ιησούς την Σαμαρείτιδα. Θα προσκυνήσουμε το σκήνωμα του Ιερομάρτυρος Φιλουμένου του Αγιοταφίτου στον Ναό της Αγ.Φωτεινής. και θα επισκεφθούμε στη Σεβάστεια τη φυλακή όπου και ο τόπος θανατώσεως του Προδρόμου. Εκεί θα προσκυνήσουμε και τον τάφο του. Δείπνο και διανυκτέρευση.

Σάββατο         11/05/19        ΒΗΘΛΕΕΜ - ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ

   Πρωινό, Θα ξεκινήσουμε από το Ναό της Αναστάσεως στην Αποκαθήλωση, στον Τάφο του Κυρίου, στον φρικτό Γολγοθά, στον τόπο ευρέσεως του Τιμίου Σταυρού. Εξερχόμενοι από τον Πανίερο Ναό της Αναστάσεως θα προσκυνήσουμε το ¨μη μου άπτου¨ όπου εμφανίστηκε ο Κύριος στη Μαρία τη Μαγδαληνή και το παρεκκλήσιο του Αγίου Ιακώβου. στη Ρωσική Μονή του Αγίου Αλεξάνδρου Νέφσκυ, όπου διασώζεται η πύλη από την οποία εξήλθε ο Κύριος πορευόμενος προς το Γολγοθά. Συνεχίζουμε το προσκύνημά μας κατεβαίνοντας την οδό του Μαρτυρίου επισκεπτόμενοι το Πραιτώριο, την Προβατική Κολυμβήθρα, την Ι. Μ. Αγ.Άννης και τη Φυλακή του Απ.Πέτρου. Εξερχόμενοι του τείχους προσκυνούμε τον τόπο μαρτυρίου του Πρωτομάρτυρος Στεφάνου και καταλήγουμε στη Γεσθημανή, όπου ο Τάφος της Θεοτόκου. Μετάβαση στον κήπο της Αγωνίας. Δείπνο, Α            ΓΡΥΠΝΙΑ στον Πανάγιο Τάφο και διανυκτέρευση.

Κυριακή           12/05/19        ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ - ΙΕΡΙΧΩ - ΒΗΘΑΝΙΑ - ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ

   Πρωινό Αναχώρηση για την Ιεριχώ. Ανάβαση στην Ι. Μ. του Αγίου Γεωργίου του Χοζεβίτη, ανάβαση στην Ι.Μ.Σαρανταρίου (Όρος των Πειρασμών). Μετάβαση στα ύδατα του Πρ.Ελισσαίου, προσκύνηση στην Ι. Μ. του Πρ.Ελισσαίου, όπου βρίσκεται και η Συκομορέα που ανέβηκε ο Ζακχαίος, στον τόπο της Βαπτίσεως του Κυρίου στον Ιορδάνη, όπου θα τελέσουμε Αγιασμό, και στην Ι. Μ. του Αγ.Γερασίμου του Ιορδανίτου. Επιστρέφοντας θα κατευθυνθούμε στη Βηθανία, όπου είναι ο τάφος τού Αγ.Λαζάρου και η Ι. Μ. Μάρθας και Μαρίας. Επιστροφή στα Ιεροσόλυμα στο σημείο Αναλήψεως του Κυρίου αφού προηγουμένως επισκεφθούμε το μοναστήρι της Μικρής Γαλιλαίας και την Βηθσφαγή Δείπνο και διανυκτέρευση.

Δευτέρα           13/05/19       ΒΗΘΛΕΕΜ – ΠΕΡΙΧΩΡΑ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ

   Θα ξεναγηθούμε στην Βηθλεέμ όπου γεννήθηκε ο Χριστός, το Σπήλαιο των σφαγιασθέντων από τον Ηρώδη 14.000 Νηπίων. Θα επισκεφθούμε επίσης το Προσκύνημα των Ποιμένων, <Δόξα εν Υψίστοις>. Ακολουθεί στον Αγ.Θεοδοσιο τον Κοινοβιάρχη, ιδρυτή της κοινοβιακής ζωής. Στο υπόγειο, δίπλα στο Ναό υπάρχουν οι τάφοι του Αγ.Θεοδοσίου, της Αγ.Ευλογίας, της Αγ.Σοφίας, μητέρας του Αγ.Σάββα του Ηγιασμένου, της Αγ.Θεοδότης μητέρας των Αγ.Αναργύρων Κοσμά και Δαμιανού, της Αγ.Μαρίας, μητέρας των Αγ.Αρκαδίου και Ιωάννου. Ακολουθεί προσκύνημα στην Ι.Μ του Αγ.Σάββα του Ηγιασμένου, στην έρημο της Ιουδαίας και στην Ι.Μ του Πρ.Ηλία. Μετάβαση στο Καταμόνας, όπου βρίσκεται ο τάφος του Αγ.Συμεών του Θεοδόχου, την Μονή του Τιμίου Σταυρού. Απόγευμα ελεύθερο, δείπνο και διανυκτέρευση.

Τρίτη          14/05/19             ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ - ΤΙΒΕΡΙΑΔΑ – ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ - ΤΕΛ ΑΒΙΒ - ΑΘΗΝΑ

   Πρωινό Αναχώρηση με τα πράγματά μας από το Ξενοδοχείο για Τιβεριάδα. Θα επισκεφθούμε το Θαβώριο Ορος, στην κορυφή του οποίου έγινε η Μεταμόρφωση του Κυρίου. Στη συνέχεια θα κατευθυνθούμε στη Ναζαρέτ, στο Ναό του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, όπου η Παρθένος έλαβε το αγγελικό μήνυμα. Επόμενο προσκύνημα μας η Κανά της Γαλιλαίας, στο πρώτο θαύμα του Κυρίου και αμέσως μετά στη λίμνη της Τιβεριάδος, όπου θα επισκεφθούμε την Ι.Μ. Αγ.Αποστόλων στην Καπερναούμ, την πόλη που τελέστηκαν τα περισσότερα των θαυμάτων του Κυρίου. και επιστρέφοντας θα προσκυνήσουμε στην Ι.Μ. Αγίων Αποστόλων της Τιβεριάδος που έχει εκεί που κάλεσε τους μαθητές Του στο Αποστολικό Αξίωμα. Επιστροφή στο ξενοδοχείο, δείπνο και διανυκτέρευση. Μεταφορά το απόγευμα στο αεροδρόμιο Ben Gourion του Τελ Αβίβ και πτήση επιστροφής για Αθήνα γύρω στις 10.00 το βράδυ.

Πτήσεις:

Παρασκευη     10/05/19     ΑΖ 823G          ΑΘΗΝΑ - ΤΕΛ ΑΒΙΒ          06:20

Τετάρτη        14/05/19     ΑΖ 822G         ΤΕΛ ΑΒΙΒ - ΑΘΗΝΑ        19:55

Τιμή:

Τιμή κατ’ άτομο σε δίκλινο / τρίκλινο δωμάτιο             600 Ευρώ

           

            Επιβάρυνση μονόκλινου                                               150 Ευρώ

Περιλαμβάνονται:

  • Αεροπορικό εισιτήριο Αθήνα - Τελ Αβίβ / Τελ Αβίβ - Αθήνα με την ΑLITALIA (συμπεριλαμβάνονται οι φόροι αεροδρομίων).
  • Όλες οι μετακινήσεις με πούλμαν εντός Ισραήλ.
  • 05 Διανυκτερεύσεις στη Βηθλεέμ σε 4* Ξενοδοχείο με ημιδιατροφή.
  • Ανάβαση με ταξί στο Θαβώριο Όρος.
  • Τέλη στάθμευσης του πούλμαν στη Βηθλεέμ.
  • Έμπειρος πολύγλωσσος συνοδός.
  • Ομαδική ταξιδιωτική ασφάλιση

Δεν περιλαμβάνονται:

  • Έξοδα προσωπικής φύσης (τηλέφωνα κ.λ.π.)
  • Ποτά, μεταλλικά νερά, αναψυκτικά.
  • Μετάβαση με ταξί στον Άγιο Σάββα 10 ευρώ.
  • Φιλοδωρήματα(10ευρω) για ολο το ταξιδι,  ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΚΑΤΑ ΑΤΟΜΟ.

ΠΡΟΣΟΧΗ

  • Η ως άνω τιμή βασίζεται στην ελάχιστη συμμετοχή των 20 ατόμων. Σε περίπτωση μικρότερης συμμετοχής, διατηρούμε το δικαίωμα να προσαυξήσουμε το κόστος του πακέτου ή να ακυρώσουμε την εκδρομή.
  • Για την έκδοση της Βίζας τα διάβατηριά σας πρέπει να έχουν ισχύ τουλάχιστον για 6 μήνες. Χρειάζεται φωτοτυπία του διαβατηρίου με την εγγραφή.
  • Τα τρίκλινα δωμάτια είναι δίκλινα με την προσθήκη τρίτου πτυσσόμενου κρεβατιού και καλό θα είναι να μην επιλέγονται από τρείς ενήλικες.
  • Η ροή του προγράμματος ενδέχεται να τροποποιηθεί μόνο σε περίπτωση δυσχερειών που μπορούν να προκληθούν από απρόβλεπτα γεγονότα όπως δυσμενείς καιρικές συνθήκες, απεργίες ή άλλες καταστάσεις ανωτέρας βίας.
  • Οι ανωτέρω τιμές έχουν υπολογισθεί σύμφωνα με τις τρέχουσες τιμές των ανωτέρω υπηρεσιών που ισχύουν την 19η/12/18 και υπόκεινται σε αλλαγή, μόνο σε περίπτωση αύξησης του αεροπορικού ναύλου ή αλλαγής ισοτιμίας ξένου νομίσματος ή οποιασδήποτε ανατροπής των αρχικών κοστολογικών δεδομένων και αυτό δεν αποτελεί αιτία για την ακύρωση της εκδρομής χωρίς τις σχετικές επιβαρύνσεις.

Όροι Συμμετοχής και Τρόπος πληρωμής:

  • Δήλωση συμμετοχής γίνεται δεκτή μόνο κατόπιν πληρωμής προκαταβολής 200 € και φωτοτυπία του διαβατηρίου.
  • Δηλώσεις συμμετοχής στο διάστημα των τελευταίων 15 ημερών πριν την αναχώρηση πρέπει να συνοδεύονται με εξόφληση του συνολικού ποσού της εκδρομής.
  • Η εξόφληση της εκδρομής πρέπει να γίνεται το αργότερο 1 μήνα πριν την αναχώρηση.
  • Σε περίπτωση που επιθυμείτε να πληρώσετε μέρος ή ολόκληρο το ποσό της εκδρομής με πιστωτική κάρτα, πρέπει να έχετε υπ’ όψιν σας ότι θα προσαυξηθεί η αναγραφόμενη χρέωση κατά 3%. Δεκτές γίνονται όλες οι πιστωτικές κάρτες.

Ακύρωση συμμετοχής όταν έχει προηγηθεί εγγραφή, επιφέρει τις ακόλουθες κυρώσεις:

α) ακύρωση 31 ημέρες πριν την αναχώρηση         Χωρίς ακυρωτικά

β) ακύρωση στο διάστημα 30 - 16 ημερών            30 % του συνόλου

γ) ακύρωση στο διάστημα 15 - 8 ημερών 50 % του συνόλου

δ) ακύρωση στο διάστημα 7 - 0 ημερών     100 % του συνόλου

Δηλώσεις συμμετοχής και πληροφορίες στον π. Αντώνιο Χρήστου (6936312626) και στις κυρίες του Φιλοπτώχου Ταμείου κ. Σταματική Γεωργαντά και κ. Μαρία Γκάνου, στα τηλέφωνα και στο email του Ιερού Ναού.