Κυριακάτικα Κυρήγματα

Πρεσβυτέρου Π. Γκέζου

Κυριακή του Ασώτου

 

Η αγάπη και η κατανόηση του πατέρα

είναι πρόσκληση διαρκείας για επιστροφή.

im alt="Περιγραφή: Αποτέλεσμα εικόνας για κυριακη του ασωτου" height="211" src="file:///C:/User" width="288" /></p> <p>  &"micron; άσωτος υιός «Εἰς ἑαυτὸν δὲ ἐλθών», βιώνει

     βαθιά αυτή την οδύνη και διαπιστώνει

                                 ότι βρίσκεται σε μια κατάσταση εξορίας,

μακριά από το σπίτι του πατέρα του, τη γη της απαγγελίας.

«Ὅ, πόσων ἀγαθῶν ὁ ἄθλιος ἐμαυτὸν ἐστέρησα.

                   Ὁποίας βασιλείας ἐξέπεσα ὁ ταλαίπωρος ἐγὼ»(1).

(δοξαστικὸ Ἐσπερινοῦ Κυριακῆς Ἀσώτου).

Όταν ο άνθρωπος κάνει αυτή τη διαπίστωση,

                                                         αναπότρεπτα θα αισθανθεί

την ανάγκη της επιστροφής και θα πει

                                           σαν τον άσωτο γιο της παραβολής,

«ἀναστὰς πορεύσομαι πρὸς τὸν πατέρα μου».

«Ὅς ὁ ἄσωτος υἱὸς ἦλθον κἀγὼ οἰκτίρμον,

                          ὁ τὸν βίον ὅλον δαπανήσας ἐν τῆ ἀποδημία

ἐσκόρπισα τον πλοῦτον ὅν δέδωκάς μοι, Πάτερ,

 δέξαι με, πάτερ, μετανοοῦντα, ὁ θεὸς καὶ ἐλέησόν με» (2).

«Αἶνοι Κυριακῆς Ἀσώτου»                                                                      

 Είναι αυτή η βαθιά συναίσθηση του ανθρώπου

                                     για την αποξένωση του από την πηγή

της ζωής του, το Θεό, που ονομάζουμε μετάνοια.

«Οὐκ ἔχω μετάνοιαν, οὐκ ἔχω κατάνυξιν, οὐκ ἔχω

                                                                δάκρυον παρακλητικὸν

τὰ επανάγοντά με, τέκνα, εὶς ἰδίαν κληρονομίαν»,

  όπως λέει  ο συγγραφέας του κανόνα στον Ιησού Χριστό.

 

Υπάρχει και η άλλη σκληρή  πραγματικότητα.

                       Συχνά οι επιστροφές δεν γίνονται αποδέκτες.

Η πατρική οικία και αγκάλη είναι ερμητικά κλειστὲς

και η μορφή της ασωτίας κορυφώνεται

                          στην αποπομπή και την απόρριψη, τραγική.

Πολλὲς φορές οι κοινωνίες, ιδιαίτερα οι ενάρετες,

είναι κλειστές. Η αγκάλη του πατέρα της παραβολής,

                                                                       όμως είναι ανοιχτή.

Συνεχίζει να αγαπά, ελπίζει και προσμένει.

 

Αυτό είναι το ζητούμενο και το θαυμαστό της παραβολής.

Η αγάπη και η κατανόηση του πατέρα

                            είναι πρόσκληση διαρκείας για επιστροφή.

Η αγάπη και το έλεος του Θεού

                               είναι από τα μεγάλα δεδομένα της ζωής.

Αυτό που αναμένεται πλέον είναι

                                        η δικιά μας μετάνοια και επιστροφή.

 

1. «Ὅ, πόσων ἀγαθῶν ὁ ἄθλιος ἐμαυτὸν ἐστέρησα. Ὁποίας βασιλείας ἐξέπεσα ὁ ταλαίπωρος ἐγὼ» (δοξαστικὸ Ἐσπερινοῦ Κυριακῆς Ἀσώτου).

2. Πάτερ, δέξαι με, πάτερ, μετανοοῦντα, ὁ θεὸς καὶ ἐλέησόν με» (Αἶνοι Κυριακῆς Ἀσώτου).

 

04/02/2

Ιερέας Π. Γκέζος

Κυριακή του Τελώνου & Φαρισαίου

 

«Εἴ τις βαστάζει τὰς ἁμαρτίας αὐτοῦ,

     οὐ βλέπει τὰς τοῦ πλησίον αὐτοῦ»

«Θεός, ἱλασθητίμοιτῶἁμαρτωλῶ».

 

Περιγραφή: http://www.ec-patr.net/eikones/telonou.jpg

Ἡ περίοδος τοῦ Τριωδίου εἶναι κατ' ἐξοχὴν περίοδος ἀγώνα

κατὰ τῆς ἐγωπάθειας καὶ ἄσκηση τῆς ἀρετῆς τῆς ταπείνωσης,

 ὡς μονόδρομο γιὰ τὴ σωτηρία μας.

 

   Όσοι από μας αρνούνται

                          να παραδεχτούν ότι είναι αμαρτωλοί,

συνεχίζουν το έργο  της εξοντώσεως του Χριστού

        που άρχισαν οι Φαρισαίοιεκείνης της εποχής,

γιατί είναι οι πιο αποτελεσματικοί

                             υπονομευτές του έργου Του στη Γη.

Το κακό σ’ αυτόν τον κόσμο το κάνουν

               οι μεγαλόσχημοι,οι Φαρισαίοι, οι ενάρετοι

που πιστεύουν ότι είναι άμεμπτη, 

         γιατί δεν αντέχουν να υποστούν τη δυσφορία

της αυτοεξετάσεωςγια να δουν τη δική τους αμαρτία.

Όσο κι αν είναι δυσάρεστη η συνειδητοποίηση

          της αμαρτωλότητάς μας, είναι ακριβώς αυτή

που δεν την αφήνεινα γίνει κόλαση.

Αυτή η συνειδητοποίηση μερικές φορές

                                                                    είναι οδυνηρή,

 αλλά είναι ταυτόχρονα και μια ευλογία,

                      γιατί είναι η μόνη ασφαλής προστασία

  από τη ροπή μας για το κακόκαι την απιστία.

Εκείνοι πού αναγνωρίζουν

                   τη δική τους ατέλεια και αμαρτωλότητα

δεν κρίνουν τους άλλους.

 «Εἴ τις βαστάζει τὰς ἁμαρτίας αὐτοῦ,

                              οὐ βλέπει τὰς τοῦ πλησίον αὐτοῦ» (1)

αλλά λέγουν

                       «Ὁ Θεός, ἱλασθητί μοι τῶ ἁμαρτωλῶ» (2)

   Δεν μπορεί ο άνθρωπος να συναντήσει

                                                        τον πραγματικό Θεό

όσο συνεχίζει να λατρεύει ως θεώ

                                                           τον δικό του εαυτό

και όσο συνεχίζει  να περιμένει τη σωτηρία,

από τον εαυτό του, όπως έκανε ο Φαρισαίος,

     ο οποίος προσευχήθηκε  «σταθεὶς πρὸς ἑαυτόν».

Ο Φαρισαίος στην πραγματικότητα

                                                       δεν πίστευε στο Θεό,

γιατί δεν είχε ποτέ του γεύση του Θεού

                                                  και δεν γεύθηκε το Θεό

γιατί δεν Τον αναζήτησε.

                                   Ο Φαρισαίος δεν πάει στον Ναό

για να συναντήσει το Θεό, αλλά γιατί χρειάζεται

              έναν επίσημο χώρο για να αυτοαποθεωθεί.

Όλοι μας, αν ψάξουμε, θα βρούμε

ένα τέτοιο στοιχείο αυτοαποθεόσεως

σε όλες εκείνες τις δραστηριότητες

                                            της καθημερινής μας ζωής,

που μας αρέσει να αποκαλούμε αρετές και

με τις οποίες επιδιώκουμε

                                  την αυτοδικαίωσή μας με αυτές.

Ο Κύριος δεν κατηγορεί τον Φαρισαίο

                                                            για τις αρετές του.

Ο Φαρισαίος κατακρίνεται,

γιατί στηρίζει την ιστορική καταξίωση

                           και την εσχατολογική δικαίωσή του

στην θρησκευτική ιδιαιτερότητα και

                       όχι στην κρίση και το έλεος του Θεού.

Και ο Τελώνης δεν επαινείται

                                          για την αμαρτωλότητά του,

αλλά κυρίως για την αυτογνωσία του

                        και την αίσθηση της αναξιότητάς του.

Επαφίεται στο έλεος του Θεού

                                           και εξαρτά τη σωτηρία του

αποκλειστικά και μόνο από τη χάρη

                               και την αγάπη του Ιησού Χριστού.

Αυτή η αναφορά του εαυτού μας

                                              και της ζωής μας στο Θεό

σώζει την κατάσταση.

  Ο δρόμος του Θεού είναι τόσο απλός και φυσικός.

Η αγιότητα γίνεται μια απλή υπόθεση

                                                      μέσα στην Εκκλησία,

βιώνεται στην αγάπη και την αποδοχή του άλλου,

      η μείζονα αυτήαρετή για τη δική μας σωτηρία.

Όσο ο άνθρωπος παραμένει

                                             σε μια ανάλογη κατάντια,

με την κατάντια του Φαρισαίου,

                η συνάντηση με τον αναστημένο Χριστό

είναι εντελώς αδύνατη γι’ αυτόν.

(1) «Φιλοκαλία των Νηπτικών και Ασκητικών Αποφθέγματα Γερόντων» Πατερικές Εκδόσεις «Γρηγόριος ο Παλαμάς» σελ. 456/16

(2) Λουκ. ΙΗ, 13.

 

 

Οκταήμερη Προσκυνηματική Εκδρομή στην Ιταλία 19/6-26/6/2020 με τον Προφήτη Ηλία Κόρμπι Βάρης.

 

ΙΕΡΑ   ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ   ΓΛΥΦΑΔΑΣE.B.B. &B.
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΡΟΦΗΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΚΟΡΜΠΙ ΒΑΡΗΣ 
Προφήτη Ηλία 10, 16672 Κόρμπι Βάρης, τηλ. 210-9655370,fax2109655371,
ΟκταήμερηΠροσκυνηματική  Εκδρομήστην Ιταλία
(Πάντοβα, Βενετία, Φλωρεντία, Πίζα, Σιένα, Ρώμη).
Αναχώρηση  19/06/2020 - Επιστροφή  26/06/2020
Τιμή: 650€ Για την οριστική κράτηση, απαιτείται προκαταβολή 150euro/άτομο μέχρι 26/4/2020.
Εξόφληση μέχρι 6/6/2020
 
Ενδεικτικό Πρόγραμμα Εκδομής:
 
   1η  μέρα: ΑΘΗΝΑ (ΘΕΣ/ΝΙΚΗ) – ΠΑΤΡΑ (ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ) –  ΕΝ ΠΛΩ
Συγκέντρωση και αναχώρηση για το λιμάνι της Πάτρας/Ηγουμενίτσας. Επιβίβαση στο πλοίο, τακτοποίηση στις καμπίνες και απόπλους για το λιμάνι της Ανακόνα. Διανυκτέρευση εν πλω.
2η μέρα: ΑΝΚΌΝΑ – ΠΑΝΤΟΒΑ
Άφιξη στο λιμάνι της Ανκόνα και αναχώρηση για την Πάντοβα. Άφιξη αργά το απόγευμα. Μεταφορά και τακτοποίηση στι ξενοδοχείο. Διανυκτέρευση.
3η μέρα: ΠΑΝΤΟΒΑ -  ΒΕΝΕΤΙΑ  – ΜΟΝΤΕΚΑΤΙΝΙ ΤΕΡΜΕ
Πρωινό στο ξενοδοχείο. Αναχώρηση για την Βενετίας  στην  πιο ρομαντική πόλη του κόσμου και πανοραμική περιήγηση.  Από το Τρονκέτο, μεταφορά εξ ιδίων με βαπορέτο στην περιοχή Καστέλλο, όπου βρίσκεται η ορθόδοξη εκκλησία του Αγίου Γεωργίου των Ελλήνων και το Βυζαντινό Ινστιτούτο. Περνώντας από γραφικές γέφυρες και στενά σοκάκια, θα δούμε το επιβλητικό Παλάτσο των Δόγηδων, μια φαντασμαγορία από ροζ και λευκό μάρμαρο σε βενετσιάνικο-γοτθικό στιλ, και θα καταλήξουμε στην Πλατεία του Αγίου Μάρκου, «το ωραιότερο σαλόνι της Ευρώπης», όπως το χαρακτήρισε ο Ναπολέοντας. Εδώ βρίσκεται ο περίφημος Καθεδρικός του Αγίου Μάρκου, αριστούργημα βυζαντινής αρχιτεκτονικής, με εντυπωσιακά ψηφιδωτά, το καμπαναριό του (Καμπανίλε), ο Πύργος του Ρολογιού, η Μαρκιανή Βιβλιοθήκη και το περίφημο Μουσείο Καρέρ. Τέλος, θα επισκεφθούμε ένα από τα λίγα εργαστήρια κατασκευής Murano. Χρόνος ελεύθερος και το απόγευμα μεταφορά και τακτοποίηση στο ξενοδοχείο μας στο Μοντεκατίνι Τέρμε. Δείπνο και διανυκτέρευση.
4η μέρα: ΜΟΝΤΕΚΑΤΙΝΙ – ΦΛΩΡΕΝΤΙΑ
Πρωινό στο ξενοδοχείο και αναχώρηση για τη Φλωρεντία, τη γενέτειρα της ιταλικής Αναγέννησης, πόλη της τέχνης και της αισθητικής, που έχει ανακηρυχτεί Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO. Στην πανοραμική μας περιήγηση, θα δούμε την Πιάτσα Σαν Τζιοβάνι με το Βαπτιστήριο του Αγίου Ιωάννη και τον αναγεννησιακό Καθεδρικό Ναό, τη Σάντα Μαρία Ντελ Φιόρε, με τον περίφημο τρούλο του Μπρουνελέσκι. Συνεχίζοντας, θα κατέβουμε ως την Πιάτσα ντε λα Σινιορία, που στολίζει το σιντριβάνι του Ποσειδώνα και αντίγραφο του αγάλματος του Δαβίδ του Μιχαήλ Άγγελου. Εδώ βρίσκεται το Παλάτσο Βέκιο, που στεγάζει σήμερα το Δημαρχείο της πόλης, και η Λότζα με αγάλματα σπουδαίων Φλωρεντίνων γλυπτών. Συνεχίζουμε για την περίφημη Πινακοθήκη Ουφίτσι, (εξωτερική επίσκεψη) την ξακουστή και πολυφωτογραφημένη γέφυρα Πόντε Βέκιο με τα αμέτρητα κοσμηματοπωλεία, και την Πιάτσα Ρεπούμπλικα, μία από τις κεντρικότερες πλατείες της Φλωρεντίας, με τη χαρακτηριστική αψίδα Αρκόνε και τα ιστορικά καφέ Gilli και Paszkowski. Χρόνος ελεύθερος για επίσκεψη στην αγορά του Σαν Λορέντζο ή επίσκεψη στο Παλάτσο Πίττι, την πολυτελή κατοικία των Μεδίκων. Επιστροφή αργά το απόγευμα στο ξενοδοχείο. Δείπνο και διανυκτέρευση.
5η μέρα: ΜΟΝΤΕΚΑΤΙΝΙ – ΠΙΖΑ – ΣΙΕΝΑ - ΡΩΜΗ
Πρωινό στο ξενοδοχείο και αναχώρηση για την ιστορική πόλη της Πίζας με τα μεσαιωνικά τείχη και τον ξακουστό Κεκλιμένο Πύργο της, καμπαναριό του Καθεδρικού Ναού της πόλης, που βρίσκονται μέσα στο «Πεδίο των Θαυμάτων», μαζί με το Βαπτιστήριο και το μνημειακό κοιμητήριο Κάμπο Σάντο. Επόμενη επίσκεψη η μεσαιωνική Σιένα. Έντεκα δρόμοι οδηγούν στην πανέμορφη κεντρική πλατεία Πιάτσα ντελ Κάμπο, όπου δεσπόζει το μεσαιωνικό Δημαρχείο. Στην περιήγησή μας στα γραφικά καλντερίμια της πόλης, θα θαυμάσουμε τα μεσαιωνικά αρχοντικά, τις εκκλησιές και τον Καθεδρικό Ναό, αφιερωμένο στην Κοίμηση της Θεοτόκου, ο οποίος θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα έργα τέχνης σε ολόκληρη την Ιταλία. Αναχώρηση για την αιώνια πόλη, τη Ρώμη. Άφιξη, μεταφορά και τακτοποίηση στο ξενοδοχείο μας. Δείπνο και διανυκτέρευση.
6η μέρα :  ΡΩΜΗ
Πρωινό στο ξενοδοχείο. Η πρωινή περιήγηση θα ξεκινήσει από το Βατικανό το μικρότερο κρατίδιο του κόσμου που βρίσκεται η Βασιλική του Αγίου Πέτρου η μεγαλύτερη εκκλησία της χριστιανοσύνης. Συνεχίζουμε από την περιοχή του Κολοσσαίο, το μεγαλύτερο σωζόμενο αρχαίο ρωμαϊκό αμφιθέατρο του κόσμου και την αψίδα του Μεγάλου Κωνσταντίνου. Η ρωμαϊκή αγορά ήταν η καρδιά της αρχαίας Ρώμης και το κέντρο εξουσίας μιας αυτοκρατορίας που εκτεινόταν στο μεγαλύτερο μέρος του τότε γνωστού κόσμου. Σήμερα αποτελεί έναν από τους σπουδαιότερους αρχαιολογικούς χώρους της Ευρώπης. Στην πλατεία Βενετίας θα μας εντυπωσιάσει το ογκώδες μνημείο αφιερωμένο στον Βίκτωρ Εμμανουήλ Β’, τον πρώτο βασιλιά της σύγχρονης ενωμένης Ιταλίας, που είναι επίσης και το μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη. Θα επισκεφθούμε Συνεχίζουμε για την πολύβουη Πιάτσα ντι Σπάνια και τέλος τη φημισμένη Φοντάνα Ντι Τρέβι. Χρόνος ελεύθερος και επιστροφή στο ξενοδοχείο.  Απόγευμα ελεύθερο. Δείπνο και διανυκτέρευση.
7η μέρα: ΡΩΜΗ – ΑΝΚΟΝΑ
Πρωινό στο ξενοδοχείο. Αναχώρηση για το  λιμάνι της Ανκόνας, όπου θα επιβιβαστούμε στο πλοίο της επιστροφής. Τακτοποίηση στις καμπίνες και απόπλους. Διανυκτέρευση εν πλω.
8η μέρα: ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ (ΘΕΣ/ΝΙΚΗ) – ΠΑΤΡΑ - ΑΘΗΝΑ
Χαρείτε τις ανέσεις του σύγχρονου πλοίου έως την ώρα που θα φθάσουμε στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας/Πάτρας. Αποβίβαση και μεταφορά στον τελικό προορισμό μας. Άφιξη αργά το απόγευμα στη Θεσσαλονίκη/Πάτρα.
Τιμή κατ’ άτομο σε δίκλινο                                     650 €          
Τιμή  σε μονόκλινο                                                    780 €                              
Παιδική τιμή (μέχρι 12 ετών)                                  600  €   
Περιλαμβάνονται:
·        Πολυτελές κλιματιζόμενο πούλμαν του γραφείου για τις μεταφορές και μετακινήσεις σύμφωνα με το πρόγραμμα.
·        Ακτοπλοϊκά εισιτήρια Πάτρα/Ηγουμενίτσα–Ανκόνα– Ηγουμενίτσα/Πάτρα σε 4κλινες εσωτερικές καμπίνες με wc/ντους (ΑΒ4).
·        Διαμονή σε επιλεγμένα ξενοδοχεία 4*.
·        Πρωινό καθημερινά (εκτός πλοίου).
·        Τέσσερα (4) δείπνα στο σύνολο (2 στο Μοντεκατίνι Τέρμε & 2 στη Ρώμη).
·        Εκδρομές, περιηγήσεις όπως αναφέρονται στο αναλυτικό πρόγραμμα της εκδρομής.
·        Έμπειρος Αρχηγός – Συνοδός του γραφείου μας.
·        Ασφάλεια αστικής/επαγγελματικής ευθύνης.
·        Φ.Π.Α.
 
Δεν περιλαμβάνονται:
·        Είσοδοι σε μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους, θεάματα και γενικά όπου απαιτείται.
·        Checkpoint 25
·        Βαπορέτο Βενετίας  15€.
·        Δημοτικοί φόροι  ξενοδοχείου το άτομο τη βραδιά (Πάντοβα 3€, Μοντεκατίνι Τέρμε  1,4€, Ρώμη 6€ ).
·        Ό,τι ρητά αναφέρεται σαν προαιρετικό ή προτεινόμενο.
 
Σημείωση: Ξεναγήσεις και  εκδρομές ενδέχεται να  αλλάξει η σειρά που θα πραγματοποιηθούν

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ : π. ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΧΡΗΣΤΟΥ
6936312626 και στη  κ. Σταματίνα Γεωργαντά