Κυριακάτικα Κυρήγματα

Κυριακή της Τυρινής

 

Βαρύτητα έχει πιο πολύ

                   η πνευματική νηστεία,

η αποφυγή

    της διαπράξεως της ἁμαρτίας.

 

Περιγραφή: http://www.saint.gr/filesnew/01/0268/photos/AdamEve03.jpg

 

0ι άγιες αρετές του Χριστού, οι καρποί του Αγίου Πνεύματος:

 η αγάπη, η χαρά, η ειρήνη, η ανεκτικότητα, η καλοσύνη,

 η αγαθότητα, η πίστη, η εγκράτεια, η πραότητα,.

 

Η Εκκλησία μάς προσκαλεί να εισέλθουμε

   στην περίοδο της Μεγάλης Τεσσαρακοστής.

Και με την ευαγγελική περικοπή

                                         μάς προσκαλεί με αυτή

να εγκολπωθούμε

                    το πνεύμα της αληθινής νηστείας,

να επιδιώξουμε όλες εκείνες τις αρετές

και να ακολουθήσουμε

                                       την ανοδική μας πορεία.

Αυτή η περικοπή μάς θυμίζει

                                        του Αδάμ την ανταρσία,

την παράβαση της εντολής του Θεού

       που στο βάθος της ήταν εντολή νηστείας.

Δείχνει πόσο ο άνθρωπος περιφρόνησε

την αγάπη του Δημιουργού του

                                         μέσα από την επιθυμία

που τον απομάκρυνε από την πηγή της ζωής

 και τον παρέδωσε

                         στην τραγικότητα του θανάτου.

     Η Εκκλησία με τη συγκεκριμένη περικοπή

μας δίνει το υπόβαθρο της αληθινής νηστείας.

Η νηστεία, σύμφωνα με την Πατερική σκέψη,

οδηγεί τον άνθρωπο στο χώρο

                                     της αληθινής ελευθερίας.

Έχει τόσο βάθος η νηστεία

                        ώστε στην αυθεντική της μορφή

φέρνει τον άνθρωπο

                                   σε μια αδιάκοπη κοινωνία

με τον Θεό αλλά

                          και με τους συνανθρώπους του.

«Νηστεύοντες ἀδελφοί σωματικῶς,

                       νηστεύσωμεν καί πνευματικῶς».

Βαρύτητα έχει πιο πολύ

                                         η πνευματική νηστεία,

η αποφυγή της διαπράξεως της ἁμαρτίας,

η αποφυγή της σπατάλης και του περιττού,

 η υπέρβαση

                  της καταναλωτικής μας βουλιμίας,

η αποχή από την αμαρτία και φυσικά,

                πρώτα – πρώτα, από την υποκρισία,

είναι το βαθύτερο νόημα της νηστείας.

Είναι φάρμακο της ψυχής

                     αλλά και του σώματος η νηστεία

και δεν περιορίζεται μόνο στην

  αποφυγή των λιπαρών φαγητών,

           επεκτείνεται σ’ όλα τα είδη της κακίας.

Να μη σταματά δηλαδή

στην εύκολη νηστεία τη φαρισαϊκή,

                                                       την επιδεικτική

αλλά να γίνεται συγχωρητική.

Δεν θα έχουμε καρπό

                                  στην πνευματική μας ζωή,

εάν δεν συγχωρηθούμε

                          μεταξύ μας, αγαπητοί αδελφοί

μέσα από τα βάθη της δικής μας ψυχή,

μέσα από τα βάθη της καρδιάς μας,

 κι’ ας μας έχουν κάμει

                                         τη ζωή μας ένα δράμα.

Το να επιστρέψουμε στην ενότητα,

 στην αγάπη και στην μεταξύ μας ειρήνη,

είναι η πρώτη νίκη μας κατά της αμαρτίας.

Η μνησικακία

                   δεν οδηγεί στου Θεού τη βασιλεία

Η μνησικακία

είναι μεγαλύτερη αμαρτία και

                        από την πορνεία και τη μοιχεία.

Το να συγχωρήσω κάποιον που με έβρισε,

που με έθιξε, που με υποτίμησε,

                                             που με κακολόγησε

σημαίνει ότι βάζω

                     ανάμεσα σε μένα και στον εχθρό

 την συγχώρηση που ο Χριστός

                           μας δίδαξε, πάνω στο Σταυρό.

Γι΄ αυτό και  πρέπει να λαμβάνουμε

τα ακτινοβόλα μηνύματα, ταπείνωσης,

                          αγάπης, υπομονής ,καρτερίας.

Όλοι οι χριστιανοί πρέπει να έχουμε

                      μια καρδιά γεμάτη αμνησικακία.

Ας δούμε την περίοδο αυτή ως ευκαιρία

πνευματικής προόδου και

                   βαθύτερης εσωτερικής διεργασίας

του μεγαλείου της αγάπης του Θεού,

που εκφράζεται με την πραγματοποίηση

                             της ελπίδας μας για σωτηρία.

Για να φτάσουμε όμως στη βίωση

της καταστάσεως της αγάπης   

                       χρειαζόμαστε μια προετοιμασία

μέσα από την προσευχή μας,

την ελεημοσύνη, την μετάνοια,

                            την εξομολόγηση, τη νηστεία.

Ακολουθώντας πιστά και ευσυνείδητα

τις πανάγιες αυτές εντολές του Κυρίου μας

 θα πετύχει και θα καρποφορήσει

ο πνευματικός μας αγώνας, ώστε

με καθαρή καρδιά

                               να εορτάσουμε πραγματικά

τα Πάθη του Κυρίου και την

                      Ανάσταση με λεβεντιά και χαρά.

 

Ιερέας Π. Γκέζος

18.2.2018

Κυριακή ΑΠΟΚΡΕΩ

Φόρεσε ένδυμα αφθαρσίας, διαπρέπων εις έργα αγαθά

και όποια υπόθεση αναλάβεις

κατ’ οικονομία από τον Θεό, να την διαχειρισθείς σωστά.

 

«Καθάπερ γὰρ τὸ σῶμα ἕν ἐστι καὶ μέλη πολλά,

πάντα δὲ τὰ μέλη τοῦ ἐνὸς, ἕν ἐστι σῶμα,» (Α’ Κορ. 12, 12)..

 

   Το θέμα της Δευτέρας Παρουσίας

                              απασχολεί έντονα πολλούς ανθρώπους,

και γι’ αυτό τον λόγο ασχολούνται με ποικίλους τρόπους,

μάλιστα δε σε κάποιες περιπτώσεις εξετάζουν το ζήτημα

μακράν του πνεύματος της Εκκλησία και της ερμηνείας

την οποία δίδουν οι θεοφώτιστοι Άγιοι Πατέρες

                                                          στη δική τους διδασκαλία.

Η αναμονή της Δευτέρας Παρουσίας του Κυρίου για

                                 τους ανθρώπους είναι υπόθεση χαράς.

Από τα βάθη της ψυχής τους προσεύχονται

για την φωτοφόρο και ένδοξη μέρα του Κυρίου,

                 εκφράζοντες αυτό τον πόθο με το «μαράν ἀθᾶ»,

δηλ. «ἔρχου Κύριε». Ο Κύριος δεν άφησε καμία αμφιβολία

περί του οριστικού και αμετάκλητου της κρίσεώς Του.

                          Η αιωνιότητα με την ατέρμονη της πορεία

είναι η προοπτική που ανοίγεται μετά

                                 τον ερχομό Του, τη Δεύτερη Παρουσία. 

 Η μόνη διαφορά μεταξύ

της μερικής κρίσεως που υφίσταται ο άνθρωπος

όταν πεθάνει, θα είναι στον βαθμό της έντασης:

                      στη μερική κρίση κρίνεται με μόνη την ψυχή

στη γενική κρίση μαζί με το σώμα θα κριθεί.

Η Εκκλησία μας λοιπόν διδάσκει πως

                               ότι ονομάζουμε κόλαση και παράδεισος

δεν υφίσταται από πλευράς του Θεού.

                                                       Διότι «ο Θεός αγάπη εστί»,

και έτσι το μόνο που δύναται είναι να αγαπά.

Εμείς τη μία και ενιαία αγάπη του Θεού

δυστυχώς την ζούμε έτσι και αλλιώς:

                                         είτε δηλαδή θετικά είτε αρνητικά.

Διότι οι δικές μας προϋποθέσεις ζωής

μεταποιούν και αλλοιώνουν την αγάπη τη θεϊκή.

Σαν τον ήλιο που οι ίδιες ακτίνες του

                                             το μεν πτώμα το αποσυνθέτουν,

τον δε ζωντανό οργανισμό τον ζωοποιούν

                                                             και τον αναζωογονούν.

Έτσι για το αν βρεθούμε στην κόλαση

                       ή στον παράδεισο, όπως λέμε, αποκλειστικά

υπεύθυνοι είμαστε εμείς και όχι ο Θεός.

                                                                     Ο Θεός μας αγαπά.

Ο Θεός δεν «αμείβει» και δεν «τιμωρεί» κανέναν

                 αφού όλους μας καλεί και μας θέλει κοντά του.

Εμείς είμαστε που με τον τρόπο μας

                           Τον πλησιάζουμε η φεύγουμε μακρά Του.

Χριστιανική αγάπη σημαίνει να ζω και να υπηρετώ

τους άλλους ανθρώπους. Σ’ αυτό το επίπεδο κρίνεται

η σχέση που έχουμε με το Θεό.

Τι θα κρίνει βεβαίως την ένταξή μας

                 στη μία ή στην άλλη κατάσταση είναι γνωστό

η αγάπη που φροντίσαμε να κρατήσουμε

στη ζωή αυτή  απέναντι στον συνάνθρωπο

                                                           και απέναντι στον Θεό.

Ο άλλος, ο πλησίον, ο συνάνθρωπος,

                                                           όποιος κι αν είναι αυτός,

 δεν είναι απλώς ο άλλος. Πολύ περισσότερο

δεν είναι ο ξένος και ο εχθρός. Ας λάμψη το φώς

 τον καλών σου έργων έμπροσθεν των ανθρώπων

              και να  μη βλασφημείται εξαιτίας σου ὁ Χριστός.

Φόρεσε ένδυμα αφθαρσίας, διαπρέπων εις έργα αγαθά

και όποια υπόθεση αναλάβεις

κατ’ οικονομία από τον Θεό, να την διαχειρισθείς σωστά.

Πρεσβυτέρου Π. Γκέζου

11/2/2018

ΕΚΔΡΟΜΗ 

ΙΕΡΑ   ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ   ΓΛΥΦΑΔΑΣ E. B. B. & B.

ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΡΟΦΗΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΚΟΡΜΠΙ ΒΑΡΗΣ ΚΟΡΜΠΙ

Προφήτη Ηλία 10, 16672 Κόρμπι Βάρης, τηλ. 210-9655370, fax 2109655371, email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Πενθήμερη Προσκυνηματική Εκδρομή στους Αγίους Τόπους

rize

Αναχώρηση 10/05/2019 - Επιστροφή 14/05/2019

Παρασκευή      10/05/19        ΑΘΗΝΑ - ΤΕΛ ΑΒΙΒ – ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ -ΒΗΘΛΕΕΜ

   Συγκέντρωση στό αεροδρόμιο Αθηνών, Ελ. Βενιζέλος 10/05/2019, στις 04:10 π.μ. για την πτήση μας με την ΑLITALIA για Τελ Αβίβ. Άφιξη στο Τελ Αβιβ (αεροδρόμιο Ben Gurion) 8:15 π.μ. Πρώτος σταθμός μας στη Λύδδα για να προσκυνήσουμε τον τάφο του Αγίου Γεωργίου. Μετάβαση στη Σαμάρεια, στο Φρέαρ του Ιακώβ, όπου συνάντησε ο Ιησούς την Σαμαρείτιδα. Θα προσκυνήσουμε το σκήνωμα του Ιερομάρτυρος Φιλουμένου του Αγιοταφίτου στον Ναό της Αγ.Φωτεινής. και θα επισκεφθούμε στη Σεβάστεια τη φυλακή όπου και ο τόπος θανατώσεως του Προδρόμου. Εκεί θα προσκυνήσουμε και τον τάφο του. Δείπνο και διανυκτέρευση.

Σάββατο         11/05/19        ΒΗΘΛΕΕΜ - ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ

   Πρωινό, Θα ξεκινήσουμε από το Ναό της Αναστάσεως στην Αποκαθήλωση, στον Τάφο του Κυρίου, στον φρικτό Γολγοθά, στον τόπο ευρέσεως του Τιμίου Σταυρού. Εξερχόμενοι από τον Πανίερο Ναό της Αναστάσεως θα προσκυνήσουμε το ¨μη μου άπτου¨ όπου εμφανίστηκε ο Κύριος στη Μαρία τη Μαγδαληνή και το παρεκκλήσιο του Αγίου Ιακώβου. στη Ρωσική Μονή του Αγίου Αλεξάνδρου Νέφσκυ, όπου διασώζεται η πύλη από την οποία εξήλθε ο Κύριος πορευόμενος προς το Γολγοθά. Συνεχίζουμε το προσκύνημά μας κατεβαίνοντας την οδό του Μαρτυρίου επισκεπτόμενοι το Πραιτώριο, την Προβατική Κολυμβήθρα, την Ι. Μ. Αγ.Άννης και τη Φυλακή του Απ.Πέτρου. Εξερχόμενοι του τείχους προσκυνούμε τον τόπο μαρτυρίου του Πρωτομάρτυρος Στεφάνου και καταλήγουμε στη Γεσθημανή, όπου ο Τάφος της Θεοτόκου. Μετάβαση στον κήπο της Αγωνίας. Δείπνο, Α            ΓΡΥΠΝΙΑ στον Πανάγιο Τάφο και διανυκτέρευση.

Κυριακή           12/05/19        ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ - ΙΕΡΙΧΩ - ΒΗΘΑΝΙΑ - ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ

   Πρωινό Αναχώρηση για την Ιεριχώ. Ανάβαση στην Ι. Μ. του Αγίου Γεωργίου του Χοζεβίτη, ανάβαση στην Ι.Μ.Σαρανταρίου (Όρος των Πειρασμών). Μετάβαση στα ύδατα του Πρ.Ελισσαίου, προσκύνηση στην Ι. Μ. του Πρ.Ελισσαίου, όπου βρίσκεται και η Συκομορέα που ανέβηκε ο Ζακχαίος, στον τόπο της Βαπτίσεως του Κυρίου στον Ιορδάνη, όπου θα τελέσουμε Αγιασμό, και στην Ι. Μ. του Αγ.Γερασίμου του Ιορδανίτου. Επιστρέφοντας θα κατευθυνθούμε στη Βηθανία, όπου είναι ο τάφος τού Αγ.Λαζάρου και η Ι. Μ. Μάρθας και Μαρίας. Επιστροφή στα Ιεροσόλυμα στο σημείο Αναλήψεως του Κυρίου αφού προηγουμένως επισκεφθούμε το μοναστήρι της Μικρής Γαλιλαίας και την Βηθσφαγή Δείπνο και διανυκτέρευση.

Δευτέρα           13/05/19       ΒΗΘΛΕΕΜ – ΠΕΡΙΧΩΡΑ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ

   Θα ξεναγηθούμε στην Βηθλεέμ όπου γεννήθηκε ο Χριστός, το Σπήλαιο των σφαγιασθέντων από τον Ηρώδη 14.000 Νηπίων. Θα επισκεφθούμε επίσης το Προσκύνημα των Ποιμένων, <Δόξα εν Υψίστοις>. Ακολουθεί στον Αγ.Θεοδοσιο τον Κοινοβιάρχη, ιδρυτή της κοινοβιακής ζωής. Στο υπόγειο, δίπλα στο Ναό υπάρχουν οι τάφοι του Αγ.Θεοδοσίου, της Αγ.Ευλογίας, της Αγ.Σοφίας, μητέρας του Αγ.Σάββα του Ηγιασμένου, της Αγ.Θεοδότης μητέρας των Αγ.Αναργύρων Κοσμά και Δαμιανού, της Αγ.Μαρίας, μητέρας των Αγ.Αρκαδίου και Ιωάννου. Ακολουθεί προσκύνημα στην Ι.Μ του Αγ.Σάββα του Ηγιασμένου, στην έρημο της Ιουδαίας και στην Ι.Μ του Πρ.Ηλία. Μετάβαση στο Καταμόνας, όπου βρίσκεται ο τάφος του Αγ.Συμεών του Θεοδόχου, την Μονή του Τιμίου Σταυρού. Απόγευμα ελεύθερο, δείπνο και διανυκτέρευση.

Τρίτη          14/05/19             ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ - ΤΙΒΕΡΙΑΔΑ – ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ - ΤΕΛ ΑΒΙΒ - ΑΘΗΝΑ

   Πρωινό Αναχώρηση με τα πράγματά μας από το Ξενοδοχείο για Τιβεριάδα. Θα επισκεφθούμε το Θαβώριο Ορος, στην κορυφή του οποίου έγινε η Μεταμόρφωση του Κυρίου. Στη συνέχεια θα κατευθυνθούμε στη Ναζαρέτ, στο Ναό του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, όπου η Παρθένος έλαβε το αγγελικό μήνυμα. Επόμενο προσκύνημα μας η Κανά της Γαλιλαίας, στο πρώτο θαύμα του Κυρίου και αμέσως μετά στη λίμνη της Τιβεριάδος, όπου θα επισκεφθούμε την Ι.Μ. Αγ.Αποστόλων στην Καπερναούμ, την πόλη που τελέστηκαν τα περισσότερα των θαυμάτων του Κυρίου. και επιστρέφοντας θα προσκυνήσουμε στην Ι.Μ. Αγίων Αποστόλων της Τιβεριάδος που έχει εκεί που κάλεσε τους μαθητές Του στο Αποστολικό Αξίωμα. Επιστροφή στο ξενοδοχείο, δείπνο και διανυκτέρευση. Μεταφορά το απόγευμα στο αεροδρόμιο Ben Gourion του Τελ Αβίβ και πτήση επιστροφής για Αθήνα γύρω στις 10.00 το βράδυ.

Πτήσεις:

Παρασκευη     10/05/19     ΑΖ 823G          ΑΘΗΝΑ - ΤΕΛ ΑΒΙΒ          06:20

Τετάρτη        14/05/19     ΑΖ 822G         ΤΕΛ ΑΒΙΒ - ΑΘΗΝΑ        19:55

Τιμή:

Τιμή κατ’ άτομο σε δίκλινο / τρίκλινο δωμάτιο             600 Ευρώ

           

            Επιβάρυνση μονόκλινου                                               150 Ευρώ

Περιλαμβάνονται:

  • Αεροπορικό εισιτήριο Αθήνα - Τελ Αβίβ / Τελ Αβίβ - Αθήνα με την ΑLITALIA (συμπεριλαμβάνονται οι φόροι αεροδρομίων).
  • Όλες οι μετακινήσεις με πούλμαν εντός Ισραήλ.
  • 05 Διανυκτερεύσεις στη Βηθλεέμ σε 4* Ξενοδοχείο με ημιδιατροφή.
  • Ανάβαση με ταξί στο Θαβώριο Όρος.
  • Τέλη στάθμευσης του πούλμαν στη Βηθλεέμ.
  • Έμπειρος πολύγλωσσος συνοδός.
  • Ομαδική ταξιδιωτική ασφάλιση

Δεν περιλαμβάνονται:

  • Έξοδα προσωπικής φύσης (τηλέφωνα κ.λ.π.)
  • Ποτά, μεταλλικά νερά, αναψυκτικά.
  • Μετάβαση με ταξί στον Άγιο Σάββα 10 ευρώ.
  • Φιλοδωρήματα(10ευρω) για ολο το ταξιδι,  ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΚΑΤΑ ΑΤΟΜΟ.

ΠΡΟΣΟΧΗ

  • Η ως άνω τιμή βασίζεται στην ελάχιστη συμμετοχή των 20 ατόμων. Σε περίπτωση μικρότερης συμμετοχής, διατηρούμε το δικαίωμα να προσαυξήσουμε το κόστος του πακέτου ή να ακυρώσουμε την εκδρομή.
  • Για την έκδοση της Βίζας τα διάβατηριά σας πρέπει να έχουν ισχύ τουλάχιστον για 6 μήνες. Χρειάζεται φωτοτυπία του διαβατηρίου με την εγγραφή.
  • Τα τρίκλινα δωμάτια είναι δίκλινα με την προσθήκη τρίτου πτυσσόμενου κρεβατιού και καλό θα είναι να μην επιλέγονται από τρείς ενήλικες.
  • Η ροή του προγράμματος ενδέχεται να τροποποιηθεί μόνο σε περίπτωση δυσχερειών που μπορούν να προκληθούν από απρόβλεπτα γεγονότα όπως δυσμενείς καιρικές συνθήκες, απεργίες ή άλλες καταστάσεις ανωτέρας βίας.
  • Οι ανωτέρω τιμές έχουν υπολογισθεί σύμφωνα με τις τρέχουσες τιμές των ανωτέρω υπηρεσιών που ισχύουν την 19η/12/18 και υπόκεινται σε αλλαγή, μόνο σε περίπτωση αύξησης του αεροπορικού ναύλου ή αλλαγής ισοτιμίας ξένου νομίσματος ή οποιασδήποτε ανατροπής των αρχικών κοστολογικών δεδομένων και αυτό δεν αποτελεί αιτία για την ακύρωση της εκδρομής χωρίς τις σχετικές επιβαρύνσεις.

Όροι Συμμετοχής και Τρόπος πληρωμής:

  • Δήλωση συμμετοχής γίνεται δεκτή μόνο κατόπιν πληρωμής προκαταβολής 200 € και φωτοτυπία του διαβατηρίου.
  • Δηλώσεις συμμετοχής στο διάστημα των τελευταίων 15 ημερών πριν την αναχώρηση πρέπει να συνοδεύονται με εξόφληση του συνολικού ποσού της εκδρομής.
  • Η εξόφληση της εκδρομής πρέπει να γίνεται το αργότερο 1 μήνα πριν την αναχώρηση.
  • Σε περίπτωση που επιθυμείτε να πληρώσετε μέρος ή ολόκληρο το ποσό της εκδρομής με πιστωτική κάρτα, πρέπει να έχετε υπ’ όψιν σας ότι θα προσαυξηθεί η αναγραφόμενη χρέωση κατά 3%. Δεκτές γίνονται όλες οι πιστωτικές κάρτες.

Ακύρωση συμμετοχής όταν έχει προηγηθεί εγγραφή, επιφέρει τις ακόλουθες κυρώσεις:

α) ακύρωση 31 ημέρες πριν την αναχώρηση         Χωρίς ακυρωτικά

β) ακύρωση στο διάστημα 30 - 16 ημερών            30 % του συνόλου

γ) ακύρωση στο διάστημα 15 - 8 ημερών 50 % του συνόλου

δ) ακύρωση στο διάστημα 7 - 0 ημερών     100 % του συνόλου

Δηλώσεις συμμετοχής και πληροφορίες στον π. Αντώνιο Χρήστου (6936312626) και στις κυρίες του Φιλοπτώχου Ταμείου κ. Σταματική Γεωργαντά και κ. Μαρία Γκάνου, στα τηλέφωνα και στο email του Ιερού Ναού.