Κυριακή Ε΄ Νηστειών

Η θυσία και η διακονία

ως τρόπος ζωής διακλαδώνονται

μέσα από το βάθος της μετανοίας.

 

Αφού μετανοήσουμε να ζωντανέψουμε στις καρδιές μας,

όπως έκανε η Αγία Μαρία η Αιγυπτία, 

την ελπίδα της εν Χριστώ σωτηρίας.

 

Κανεὶς δεν πρέπει

                        να αποθαρρύνεται από την κατάσταση του.

 Δεν πρέπει να σκέπτεται πως γι’ αυτόν δεν υπάρχει

                                                     αυτή η ελπίδα στη ζωή του.

Οι τελώνες και οι πόρνες 

                             είναι πιο κοντά στο Θεό και στη Παναγία

γιατί εκείνοι ξέρουν πως βρίσκονται στην εξορία

       και μπορούν να αισθανθούν την ανάγκη να σωθούν,

ενώ οι «δίκαιοι» πιστεύουν στη δικαιοσύνη τη δικιά τους

και για αυτό δεν υποτάσσονται στο Θεό να δικαιωθούν.

Και όμως κανείς απ’ όσους είναι βέβαιοι

                                 ότι δικαιούνται τη βασιλεία του Θεού

δεν την απολαμβάνει στη Δεύτερη Παρουσία του Χριστού.

Η Εκκλησία μας προετοιμάζει με τη Μετάνοια

                           και με τα υπόλοιπα Μυστήρια του Θεού,

για να δεχτούμε και να εορτάσουμε

και να τιμήσουμε τα Πάθη

                       και τη λαμπροφόρο Ανάσταση του Χριστού.

Έγινε άνθρωπος όχι για να Τον υπηρετούν οι άνθρωποι,

αλλά για να μας υπηρετήσει.

                    Έλαβε μορφή δούλου για να μας διακονήσει.

Έγινε άνθρωπος, για να μας προσφέρει

                                                              την ύψιστη διακονία,

να δώσει τη ζωή του για να σωθούμε όλοι εμείς

οι σκλάβοι της αμαρτίας.

Εκείνος, όστις ανέστη ένεκα ταλαιπωρίας των πτωχών

και του στεναγμού των πενήτων, όστις εδέχθη τα μύρα

και τα δάκρυα της αμαρτωλής

 και του ληστή το Μνήσθητί μου, θα δεχθεί

                                     και την μετάνοια αυτής της πτωχής,

(της οσία Μαρίας της Αιγυπτίας)

                              και θα της δώσει χώρο και τόπο χλοερό,

και άνεση και αναψυχή στον Ουρανό.

Η θυσία και η διακονία

ως τρόπος ζωής διακλαδώνονται

                                         μέσα από το βάθος της μετανοίας.

Τέτοια μορφή ήταν και η οσία Μαρία η Αιγυπτία

γιατί αυτή  έζησε το χάος της αμαρτίας,

                  αποκάλυψε το νόημα της αληθινής μετάνοιας,

έγινε ένας νέος τύπος για όσους παγιδεύονται

στον πειρασμό της αυτοδικαίωσης και της αυτάρκειας.

Γιατί δίνει όλο το είναι της γυμνό

για να το ενδύσει αρχοντικά και χαριτωμένα ο Χριστός.

Αποκαλύπτει με τη ζωή και το παράδειγμά της

ότι η μετάνοια είναι η συγκλονιστική συνάντηση

του προσώπου με τον Θεό στη Δεύτερη Του Παρουσία.

Το παράδειγμα της οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας

                   δείχνει ότι όσο κι αν έχουμε ξεπέσει στη ζωή,

 η αγάπη του Χριστού μάς κυνηγά και μάς προσκαλεί

για να μάς ανεβάσει ψηλά στου Παράδεισου την Αυλή.

 

Ιερέας Π. Γκέζος

Χριστός Ανέστη!

Αληθώς ανέστη!

 

Τεσσαρακοστή

                                                                                                           

Η έκφραση «Χριστός ανέστη!» (Ο Χριστός αναστήθηκε!) αποτελεί τον περισσότερο διαδεδομένο χαιρετισμό μεταξύ των Ορθόδοξων Χριστιανών που λέγεται από το Πάσχα, δηλαδή την εορτή της Ανάστασης του Χριστού, και για σαράντα ημέρες, δηλαδή μέχρι την απόδοση του Πάσχα, την Τετάρτη της παραμονής του εορτασμού της εορτής της Αναλήψεως. Η έκφραση αυτή που προέρχεται από ευαγγελική ρήση, αποτελεί και την αρχή του γνωστότερου αναστάσιμου τροπαρίου που λέγεται κατά την ίδια περίοδο:
Χριστός Ανέστη εκ νεκρών, θανάτω θάνατον πατήσας
και τοις εν τοις μνήμασιν, ζωήν χαρισάμενος